Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Relatie NFF-KNWU

  • Remon Brink

    Hallo,

    Voor het eerst sinds jaren zien we in Nederland weer een samenwerking op gang komen tussen de NFF en de KNWU. Niet alleen zijn er wedstrijden die voor beide licentiehouders open staan, maar in de Regio Zuid worden er weer samen wedstrijden georganiseerd.

    En waarom zouden we ook ons kleine sportje opdelen in twee bonden. Want laten we eerlijk zijn, de meeste NFF rijders weten niet wat de KNWU is en de meeste KNWU rijders weten niet wat de NFF is. en dat terwijl we elkaar goed aanvullen. De KNWU gericht op topsport en de NFF gericht op breedtesport.

    Laten we daarom eens niet meer moeilijk doen over de verschillen, maar kijken wat we samen kunnen doen om de BMX sport in Nederland nog beter te maken dan dat deze al is.

    Remon Brink

  • webmaster

    Hoi

    Daar zit wel iets in, ik weet niet precies wat je dan verder bedoeld: Complete samenvoeging, of alleen samenwerking.

    Samenvoegen zal nooit gebeuren, de KNWU zal dit nooit doen.

    Ze zijn nu juist bezig de fietscrosssport meer te betrekken bij bijvoorbeeld mountainbiken en downhill.

    Gr.

    Peter

  • hallo

    daar ben ik het mee eens de KNWU en de NNF zullen nooit samen gaan

    daar zo de fietscross mis van kapot gaan das jammer

  • yrneh

    Mijn reactie op dit samenvoegen vind ik positief voor degene die bmx een warm hart toedragen . Van dit soort wedstrijden kunnen beide bonden veel leren , en ik hoop dan ook dat we met z"n allen genieten van deze competitie . We kunnen in de vakantie ook samen een wedstrijd in tiel rijden waarom dan niet in het verdere seizoen???. Mijn doel zou zijn om samen met de NFF een NK indoor te organiseren want de KNWU alleen lukt het al 2 seizoenen niet meer terwijl de NFF wel ieder jaar een indoor heeft.

  • Annelies

    Ik denk dat het heel erg moeilijk wordt om de KMWU en de NFF samen te voegen. Je moet niet vergeten dat er een verschillende mentaliteit is. Ik persoonlijk zou het mooi vinden als het ooit zou gebeuren, maar ik denk niet dat het er van zal komen.

    Al is de relatie tussen KNWU en NFF al wel beter dan voorheen.

  • Brigitte Verkuijl

    Remon,

    ook wij zijn het daar mee eens. Wie weet wordt onze club, FCC The Wheely's uit Baarn ook wel NFF lid!

    Laten we inderdaad niet zo moeilijk doen in deze wereld.

    Groetjes,

    Brigitte Verkuijl.

    Secretaris FCC The Wheely's

  • Bert van der Burg

    Ik vraag mij inmiddels af wat voor waarde de KNWU nog heeft voor de afdeling West.

    Door het star doorgaan met samenvoegen van leeftijden (dit jaar 11-12 jaar, volgend jaar ook 9-10 jaar) en daardoor jongeren de motivatie te ontnemen door te gaan ‘omdat meer competitie het niveau verhoogt’ wordt misschien alleen de top gestimuleerd.

    De grootste leeftijdsgroep zit tussen 9 en 12 jaar. Dit is de ‘breedtesport’ en mogelijk in de toekomst de top als ze voor die tijd niet afhaken.

    Dit heb ik ook al gesteld in de diskussie over het samenvoegen (elders in dit forum).

    Misschien dat de afdeling West zijn afdelingswedstrijden beter bij de NFF kan gaan onderbrengen.

    FCVZoetermeer 77

  • bmxer

    ik rij nff en knwu en ik denk niet dat knwu-ers op de meeste nff banen willen rijden

  • 2Be-Xtreme

    De meeste niet nee, maar sommige (ik) vinden het wel leuk om eens een keer wat anders te zien … ben alleen een keer in tiel geweest

  • Michel

    Annelies schreef:

    > Al is de relatie tussen KNWU en NFF al wel beter dan voorheen.

    Ik denk dat dit komt omdat de laatste jaren veel rijders van de NFF de overstap gemaakt hebben naar de KNWU. Of zelfs bij beide bonden rijden.