Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bekend making kalenders

  • Remon Brink

    Waarom is er dit jaar zo'n gedoe over de kalenders.

    Over de kalender van de NK's van de KNWU bestaan volgens mij 5 versies. En ook de kalender over de EK's wisselt regelmatig. Zo moeilijk is het toch niet om een kalender pas vrij te geven als deze ook echt vastgesteld is, zonder al te grote wijzigingen. Vooral voor de internationale kalender is dit heel vervelend omdat mensen nu al licenties aangevraagd hebben, en al naar accomodaties gezocht hebben.

    Laten we hopen dat er snel duidelijkheid komt, en ik hoop dat we geen 2 NK's op een dezelfde baan krijgen zoals nu op sommige internetsites vermeld staat.

    Groeten Remon

    www.geocities.com/remonbrink/

  • Anita

    Ja Remon, ben het helemaal met je eens. Mijn broertje heeft nu een internationale licentie aangevraagd (en ook al binnen), om de EK rondes in Belgie en Engeland te gaan rijden. Maar nu hebben we dus te horen gekregen dat deze 2 allebei niet doorgaan. Naar Duitsland gaat hij zowiezo niet omdat dat vlak voor onze vakantie is en in Kampen heeft ie geen internationale licentie nodig…. Nu heeft ie dus 33 euro voor niks betaald aan een licentie en die krijgen we waarschijnlijk nog niet terug ook. Mijn vader heeft de KNWU op gebeld om te vragen of dit mogelijk was, maar hij werd afgesnauwd en de hoorn is erop gegooid. ASOCIAAL TOCH!!!

    Nou, we proberen het gewoon nog een keer en dan maar hopen dat het nog goed komt..

    Groetjes Anita

  • Remon Brink

    Hallo,

    Helaas lijkt het toch te gaan gebeuren. We hebben in heel Nederland zo tegen de 50 cross banen liggen. Helaas schijnen alle clubs in Nederland nog zo onder ontwikkeld te zijn, dat deze clubs geen NK met 350 rijders kunnen organiseren. Dus gaan we 2 keer naar dezelfde baan, want er zijn maar 5 !!!!!!!! clubs in Nederland die hier volgens de KNWU goed genoeg zijn hiervoor.

    Lijkt me niet echt goed voor de ontwikkeling van de fietscrosssport in Nederland

    Remon

  • femke

    ik ben het niet vaak eens met remon (haha) grapje hoor remon

    maar bij deze actie moet ik toch zeggen dat ik het wel erg triest vind dat er 2x achter elkaar in luyckgestel moet worden gefiets.we hebben genoeg mooi bannen in nederland liggen.

    nou maar hopen dat er goed word gefietst

    groeten

  • Ride*BMX

    he remon…er zijn in Nederland genoeg crossbanen waar een NK georganiseerd kan worden, denk bijv. aan Kampen, Schijndel en Uithoorn. Dat er te weinig goede crossbanen zijn is dus onzin. De KNWU neemt gewoon niet de moeite deze clubs te benaderen.

    PS…het is niet de schuld van Luyksgestel dat ze 2 NK's organiseren, de KNWU heeft hen gevraagd, en ze hebben toegestemd…de mensen die hierop Luyksgestel aanvallen moeten eerst bij de KNWU gaan klagen. Iedere andere club zou hetzelfde gedaan hebben.

  • femke

    ik gun het luyksgestel ook wel dat ze 2 nk's krijgen.ik val hun ook niet aan voor hun is het haartstikke mooi/leuk.vooral voor de leden die 2x op eigenbaan mogen rijden.Ride*BMX schreef:

    >

    > he remon…er zijn in Nederland genoeg crossbanen waar een NK

    > georganiseerd kan worden, denk bijv. aan Kampen, Schijndel en

    > Uithoorn. Dat er te weinig goede crossbanen zijn is dus

    > onzin. De KNWU neemt gewoon niet de moeite deze clubs te

    > benaderen.

    > PS…het is niet de schuld van Luyksgestel dat ze 2 NK's

    > organiseren, de KNWU heeft hen gevraagd, en ze hebben

    > toegestemd…de mensen die hierop Luyksgestel aanvallen

    > moeten eerst bij de KNWU gaan klagen. Iedere andere club zou

    > hetzelfde gedaan hebben.

  • Remon Brink

    Ik val ook zeker Luycksgestel niet aan. Deze club heeft groot gelijk. Het is niet eenvoudig om 2 wedstrijden te organiseren, maar als je dit goed doet is het een enorme stimulans voor je leden, en voor je club, ook financieel.

    Ik val wel het beleid aan van de KNWU. Ik denk dat je groot gelijk hebt dat er genoeg goede banen zijn waar we kunnen rijden, waar ook clubs achter zitten die in de komende periode nog een wedstrijd als deze van de grond af kunnen krijgen. En waarom moeten de banen altijd er uitzien alsof er zo een EK ronde gereden kan worden. Pure verwennerij is dat

    Remon

  • Teun Stam

    Uithoorn is 15 meter te kort en een gedeelte is 50 cm te smal. Volgens sommige rijders zijn er ook te veel kombochten, welke niet op snelheid zijn te nemen.

    Je begrijpt het al, Uithoorn is dus niet NK waardig.

  • Peter

    Hoi

    Dat van Uithoorn zou wel kunnen zijn. Maar ik vindt het onzin, op 1 plek 50 centimeter te smal en maar 15 meter te kort. Das toch niets, de nk clubs is er ook gehouden, kon wel.

    De kombochten zijn gewoon heel goed, zeker niet te veel en heerlijk snel.

    Het is sowieso een hele snelle (en goede) baan.

    gr

  • Bert

    Het is jammer dat de eerlijkheid van Baarn een straf wordt voor alle nationale rijders. Ze hadden het een week voor de NK moeten melden dan was verplaatsing niet meer mogelijk!

    2 maal Valkenswaard was naar mijn idee beter te verkopen.

    Of teruggeven aan Baarn.