Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

POLL: Wat vindt jij er van dat er 2 NK's achter el

  • Webmaster

    Geef hier even een toelichting op je stem bij de poll.

  • bmxer

    belachelijk

  • patricia

    FANTASTISCHbmxer schreef:

    >

    > belachelijk

  • Jake

    Beste fietscross liefhebbers en K.N.W.U.

    Dit is weer zo'n typische K.N.W.U. actie. Er wordt gewoon nooit naar het belang van de rijders en hun sport gekeken. Denk nog even terug aan NK Baarn 2001, die op advies van de rijders vertegenwoordiging afgelast diende te worden, doch waar geen gehoor aan werd gegeven.

    Met deze NK toewijzing geldt hetzelfde. Het is in niemands belang dat er twee wedstrijden op dezelfde baan verreden worden.

    Hiermee impliceer je dat Nederland niet over voldoende wedstrijd banen zou beschikken. Bovendien stel je de minder grote clubs niet in staat op te kunnen

    klimmen. Er wordt gesproken dat er een loting is geweest en dat daar Luyksgestel daaruit is voort gekomen. Het is alleen niet begrijpelijk dat aan deze loting clubs mochten deel nemen die al een NK toegewezen hebben gekregen.

    Al gezien het niveau van de baan is het niet verstandig hier twee NK's te houden, en al zeker niet wanneer deze voorafgaand zijn aan de EK en WK. Dit moeten banen zijn welke op technisch niveau, vergelijkbaar dienen te zijn op internationaal vlak. Ook moet elke NK spectaculaur zijn voor zowel de rijders als het publiek, en ik ben van mening dat dit in deze bij lange na niet het geval is.

    De fietscross sport wordt zo in discrediet gebracht, en het wordt echt hoog nodig tijd dat de K.N.W.U. eens haar beleid gaat wijzigen voor de sectie fietscross.

    Dit is een stabiele tak van sport met enthousiaste rijders, begeleiders en clubs die jaarlijks veel tijd en geld daarin stoppen, maar nooit vanuit hun vertegenwoordiger (KNWU) enige blijk van steun tegemoed kunnen zien, dit in tegenstelling tot andere landen danwel bv de sectie wielrennen, en dan komen ze ook nog eens met het voorstel tot verhoging van de licentie gelden. Dan ben je als overkoepelend orgaan naar mijn mening niet meer geloofwaardig te noemen.

    jongens en meiden, veel succes dit jaar en ik hoop jullie allemaal op de wedstrijden te zien.

    Groetjes,

    Jake

  • Michel

    Ik vind het belachelijk.

    Ik denk dat er in Nederland meer dan zat banen zijn waar een NK gehouden kan worden. Het hoeven niet allemaal van EK en WK banen te zijn.

    Het mag van mij best wel een keer een mindere baan zijn, ook daar is fietscross mogelijk en ook daar moet je kunnen winnen.