Het kliksysteem berust op een onnatuurlijke beweging om erin en eruit te komen, dus is het per definitie niet bevordelijk voor je enkels en knieen. (kijk ook naar de ski en snowboard bindingen)
Zelf ben ik van mening dat kliks geen verschil maken in de topsnelheid die je
kunt halen. Alleen het acceleratie vermogen is hoger, maar dit geldt alleen als je
ook de trekkracht benut. Dit is dus eigenlijk alleen weggelegt voor de grote rijders.
Teams en Elite rijders worden altijd gezien als grote voorbeelden voor andere rijders en hun ouders, en zo wordt dan ook alles “gekopieerd” zonder erbij na te denken of het voor jou persoon ook daadwerkelijk zijn voordeel heeft. We hebben het allemaal al gehad; heuptasjes, hoog zadel, zaldel op lwo-rider stand, micro-smal stuur, mega breed stuur, schijf remmen en nu kliks. WAT ZAL HET VOLGEND JAAR ZIJN? Spoilers op de helm en shirts net als bij de TT-Assen, of toch maar het nieuwe Nike Skinsuit?
Je stuurt je 8 jarige ook niet de gym in met een broodtrommeltje preparaten, mag ik hopen?!?
Blijf gewoon jezelf en heb plezier in wat je doet. Alleen je psyche en training maken je sneller, sterker en beter.
Als kliks echt sneller zijn, hoe kan het dan dat er zoveel achter mij over de streep komen. hahaha.
Still having fun after 20 years.
C ya L8r,
Jake