Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bekend making kalenders

• Jake

Als een club geen accomodatie heeft wil dat niet zeggen dat deze geen NK zou kunnen houden.

Zo weet ik dat bv een Valkenswaard best haar accomodatie ter beschikking zou willen stellen, om de BMX in Nederland te promoten.

Een soort van Lease programma om kleinere clubs de gelegenheid te geven op de voorgrond te komen, zich te kunnen bewijzen en de jaren daarna een NK te presenteren met eigen middelen en op een eigen baan.

Een financiele injectie vanuit de bond zou ook niet verkeerd zijn, ipv een belachelijke som geld vragen om een NK, EK of WK te houden, terwijl verder alles door eigen hand moet worden bewerkstelligt.

Jake

• Frank

volgend jaar dan maar een NK in Bussum!

Nee, zonder gein, Bussum heeft een vernieuwde baan en is mijns inziens NK waardig! Helaas zullen wij deze strijd wel gaan verliezen omdat we niet genoeg parkeer en overnachtingsmogelijkheden hebben!

kom een keer kijken in Bussum!!

• Hans Zweverink

Hallo Remon,

ook ik vind het een slechte zaak dat er 2 NK's op dezelfde baan is.

Het is natuurlijk ook wel raar dat zich maar 7 clubs aanmelden voor een NK en dat er maar 6 te vergeven zijn en 1 Ek in Kampen..

Dus alles was beslist. Doetinchem ging niet door en er was maar 1 club die zich na het sluiten van de inschrijf termijn nog had aangemeld. Eigenlijk dus te laat, maar om het probleem Doetinchem op te lossen kon dit.

Het vebaast je natuurlijk waarom zo weinig aanvragen. Ik denk dat de kosten die het organiseren van een NK zo hoog zijn geworden voor vele clubs het niet meer intressant maakt. Dit zien rijders en ouders wel eens over het hoofd. Ook moeten er een paar gekken in een een club aanwezig zijn die die kar gaan trekken. Want ook diezelfde mensen weten niet hoeveel vrijetijd en energie er in gaat zitten in de voorbereiding. Kijk en als je met zoveel energie een NK draait en je houd er bijna nog niets aan over dn is het zeker niet meer intressant voor sommige clubs.

Vraag maar eens na bij de KNWu wat een organisatie vergunning kost voor een Nk. Wat het prijzen geld is voor elite en de gezamelijke pot van het kopen van de bekers ed.

Het lijkt allemaal vrij eenvoudig, maar waar blijven de vele vrijwilligers die een club helpen.

Tot horens Hans Zweverink

• Teun Stam

He SCRAMBLE,

Wat een stomme vraag, die vrijwilligers staan aan de kant te vertellen wat je niet goed doet.

• Hans Zweverink

onder het motto

“de beste fietscrossers staan buiten het hek”!!!!!!

• Remon Brink

Hallo,

Ik denk dat hier een taak voor de KNWU ligt. Als je ziet dat er nog maar zo weinig aanmeldingen zijn, dan is er dus iets mis met het vergunningen systeem. Ik weet hoeveel werk er bij zo'n wedstrijd komt kijken. Zelf hebben we bij onze club het NK-Indoor NFF 2001 georganiseerd. Een evenement met 570 inschrijvingen.

Toch denk ik dat veel clubs het kunnen en willen organiseren. Ik spiegel me maar weer aan mijn vertrouwde wereld, de NFF. Daar trekken de landelijke wedstrijden tussen de 380 en 460 rijders. Er zijn maar ong 5 van de 25 clubs die het niet zien zitten om zo'n wedstrijd te organiseren en de rest van de club kan het en organiseert deze wedstrijden ook.

Als er dus door de KNWU de goede voorwaarden geschapen worden. (financieel aantrekkelijk, en minder strak aan de baaneisen) zullen er voldoende clubs zijn die graag een nk willen organiseren.

Groeten Remon

• Hans Zweverink

Hallo Remon.

Leuk jouw vergelijk met dat van de KNWU, maar om het nog duidelijker te maken wil ik wel eens van je weten wat bv een organisatie vergunning kost voor het houden van bv het nederlandse kampioenschap bij de NFF, of bv het Gelders kampioenschap.

Of er dan ook nog afdrachten per rijder moeten gebeuren en wat de kosten van deelname voor een rijder bv is.

Krijgen de rijders bv bij ons de elite en junioren geld prijzen en de overige bekers. Wordt gedeelt met de andere organisatoren.

kun je hier een opzetje van maken, dan zal ik dat ook eens doen metde KNWU. dan pakken we bv 2001 als voorbeeld lekker in guldens nog gemakkelijk ook.

Eens kijken wat daar voor een verschillen inzitten..

ben benieuwd

groetjes Hans

• Remon Brink

Hallo,

Ok ga ik aankomende week voor je maken. Ik weet dat de kosten voor een NFF wedstrijd lager zullen zijn omdat de vergunning 0 gulden kost. dus dat zal al aanzienlijk schelen. Daar staat tegenover dat bij een kampioenschap van de NFF iedere kampioen een trui krijgt.

Maar ik zal proberen dit eens uitgebruik en netjes voor je op een rij te zetten. Van elkaar kun je leren immers!!!!

Groeten Remon