Beste allemaal,
Via deze weg wil ik toch even reageren.
Het gaat helemaal niet om het wel of niet aan willen trekken van een shirt, echter wel op de wijze waarop beslissingen worden genomen. Indien er veranderingen moeten worden doorgevoerd, of regels worden uitgevoerd, die al langer bestaan, lijkt het mij logisch de betreffende personen en/of partijen vooraf te informeren welke veranderingen er gaan plaats vinden, dus niet achteraf aangeven dat er veranderingen zijn doorgevoerd.
Zoals bekend bestaat de regel van dat shirt al meerdere jaren, echter is dit nooit aan de rijders kenbaar gemaakt. Deze hadden natuurlijk deze regel moeten kennen, maar waarom is de kampioen in het verleden hier nooit mee geconfronteerd?
Ook betalen de sponsoren van Dennis geen negen miljoen Euro, maar zijn zij ook blij als een rijder kampioen wordt. Zelfs bij mindere prestaties blijven deze sponsoren blij, al is het alleen maar om hun rijders te zien strijden in deze spectaculaire sport.
Indien de KNWU bij de NOS meer zendtijd zou af te dwingen, wordt het voor onze topsporters binnen de BMX wellicht een stuk eenvoudiger om sponsoren te vinden. Zolang de TV ontbreekt zal, zal het budget in de sport ver achterblijven bij wielren of andere sporten, welke wel met regelmaat op TV verschijnen.
De KNWU is een democratisch geheel, echter lijkt het mij wel gepast om besluiten vooraf duidelijk aan te geven, want op deze wijze veranderingen doorvoeren of besluiten vanuit het verleden gaan toepassen heeft voor niemand een toegevoegde waarde.
Indien de rijder vooraf wordt geinformeerd, zal de rijder dit in zijn contract kunnen laten opnemen, net zoals de besluiten van het nationale shirt bij de EK, WK en het clubshirt bij de NK-club.
Indien besluiten, vragen en wijzigingen duidelijk en op tijd kenbaar worden gemaakt zal het respect naar de KNWU wellicht gaan toenemen, want respect krijg je niet, maar dat verdien je.