Wat vinden wij van onze drie cijferige licentie nummers
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsTja, dit is al een langlopend onderwerp van discussies. De KNWU wil gewoon niet dat er meerdere rijders zijn met hetzelfde nummer dus lossen ze het zo op.
Dus Elite en Junior onder de 100 en de rest er boven, zo ongeveer. Alleen de top 3 van iedere klasse heeft lagere nummers en daar zijn ze dan weer herkenbaar aan.
Als in iedere klasse de kampioen 1 zou krijgen en de nummer 8 8, dan werd het denk ik vrij onoverzichtelijk, vooral in afdelingswedstrijden bij de open-klasse. Voor de rijders zelf is het leuker om als nummer 6 van Nederland in jouw klasse het nummer 6 te hebben i.p.v. bijvoorbeeld 321.
Aan beide “systemen” zitten dus voor- en nadelen en mijns inziens heeft het dus niet veel zin om hierover te discussiëren. Er is voor 1 systeem gekozen en laat het voor de duidelijkheid maar zo blijven.
De groeten, Paul Sloesen
Hallo,
Het driecijferig nummersysteem is wel ok denk ik. Zoals Paul als zei is er niet echt een alternatief hiervoor want het is lastig als mensen met dezelfde nummers fietsen. Het systeem om de Elite wel hun plaats te geven van het jaar ervoor vind ik erg geslaagd. Toch altijd een eer om met een laag nummer te rijden. Ook 17 nog wel he paul?
Nadeel is misschien dat je elk jaar een ander nummer krijgt. je blijft je bord aan het veranderen. Maar ach dat went ook wel.
Groeten Remon
Ha jongens,
eindelijk weer eens een nieuwe dicussie.
Bedankt Paul V, en Paul S toch maar niet onder je Nic name.
Ik denk dat het ook niet anders kan er zullen altijd wel mensen met 3 cijfers rondrijden.
Maar het verhaal Paul S dat rijders met elkaar in 1 groep fietsen gaat dus niet helemaal op.
een 10 jarig zal niet met een 15 jarige mee fietsen dus kunnen met de nrs wel vaker met 10 tallen beginnen.
Het systeem van vroeger vond ik altijd wel mooi.nr 1 elite nr 1, nr 1 junior men nr 2, de nr 1 boys 16 nr 3 en de nr 1 boys 4 en bij de boys 15 nr 5, 14 jaar nr 6 en dan de nr 2 bij de elite weer nr 7.
Vervolgens bij de boys 13 weer met nr 1 beginnen enz.
Snappen jullie het een beetje.
Heel, heel vroeger dan had je nog 4 cijfers 3095. Dat was nog eens een nummerbord!!!
Mijn allereerste nummer was 2772 en dat paste bijna niet meer op het nummerbord.
Maar ik heb wel het huidige systeem “gekraakt”. De nummers 1 tot 16 van de Elite krijgen 1 tot 16. De top 3 van de sportklasse, ongeacht de klasse waarin ze uitkomen 17 tot 19 (vandaar mijn nummer 17 Remon), de eerste 3 van de Junior-men 20 tot 22 en dan elke klasse zo omlaag. De elite gaat dan verder vanaf 51 en de junior-men vanaf 70 of 80 of zo.
Heeft ook wel wat.
De groeten, Paul Sloesen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?