stelling:
BMX in Nederland is een kindersport.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsJe hebt helemaal gelijk vind ik, hier zien ze liever dat de slechtste Nederlands Kampioen wordt i.p.v. de beste hoe vaak hebben ze de punten telling wel niet gewijzigd en B-finales enz. om zo de “minderen” ook maar aan een punten te “helpen”.
Ze hebben hier in NL liever kinderen rijden dan pro's, wij worden nog steeds gezien als van die gekken met die te kleine fietsjes.
Hallo,
BMX is in Nederland zeker geen kindersport meer. Nadeel is dat de fietscross sport in Nederland niet zo groot is. Dat betekent dat er geen ruimte is om breedte sport en topsport te scheiden. Deze mensen zullen tegen elkaar moeten rijden in wedstrijden. Dat houdt in dat je altijd regeltjes maakt die voor een deel van de rijders nadelig zijn.
Groeten Remon
ik ben het helemaal met dennis eens dat bmx een kindersport aan het worden is.Als je alleen al kijkt als ze een baan in nederland gaan veranderen dan zeggen ze altijd je moet ook aan de kleintje,s denken. Oke de kleintje,s zijn de toekomst maar als die kleintje,s in frankrijk komen kunnen ze niet over de bulten komen dus wat voor toekomst heeft de nederlandse bmx dan nog als ze later geen grote bulten of moeilijke banen durven te rijden.
Fietscross een kindersport……..
Men (KNWU) is wel bezig om dit te veranderen, maar zolang Studio Sport fietscross als een kindersport ziet en dus geen NK's uitzend, zal men (de Nederlandse bevolking) het wel zo blijven zien. Maar fietscross is niet de enige sport met dit probleem, eigenlijk alle sporten behalve voetbal, tennis en wielrennen.
Dorus, dat probllem wat jij aankaart zou het beste opgelost kunnen worden door op NK-banen een pro-sectie aan te leggen. Maar dat is lang niet altijd realiseerbaar ivm ruimtegebrek. Je moet er wel aan blijven denken dat er veel kleinere rijders (en niet te vergeten de oude cruisers –> Hans, waar blijft je reactie) zijn die ook redelijk op een baan moeten kunnen rijden. Vergeet niet dat je zelf ook zo bent begonnen. Er zouden wel een paar van die banen moeten zijn, maar niet teveel.
Gertie, ik kan jou niet volgen. Hoezo willen ze niet dat de beste kampioen wordt?? Heft het te maken met dat er een schrapresultaat is of ligt het aan het soort banen. Waaraan ligt dat. Als je je meningen niet beargumenteert, zijn die meningen ook niet zinvol. En de puntentelling hebben ze in de laatste 10 jaar ongeveer 2 keer veranderd; eerst was het 40-35-30enz, toen de B-finales erbijkwamen werd het 32-30-28-enz. en nu is het 48-45-42 enz. (om degene die de finale wint, maar de manches 3x 2e wordt toch nog dagwinnaar te laten worden). Het enige wat ze nog zouden kunnen veranderen is dat de winnaar nog meer wordt beloond door geen 3, maar 5 punten meer te krijgen dan de nummer 2.
Ik vind die B-finales juist een goed initiatief. En dat zal jij ook vinden als je in een halve valt en dan nog de B wint, zodat je als je al een slecht resultaat hebt behaald (bijv. een val tijdens NK 1) je toch nog wat punten behaald (24 ipv 0).
Mijn vrienden vonden ook dat ik aan een kindersport deed. Maar nadat ze vorig jaar in tegelen waren komen kijken bij de NK, en ze hadden gezien dat dat toch wel erg hard ging, hebben ze hun mening wel veranderd. Natuurlijk doen er veel kinderen mee. Maar in tegenstelling tot de meeste sporten rijden op een wedstrijddag alle leeftijden. Bij voetbal spelen de e-tjes echt niet gelijk met het eerste van een club. En daardoor lijkt het ook veel meer een kindersport. Maar als je een EK-ronde ziet met zowat alleen maar 17+ rijders, dan lijkt het daar dus echt niet op.
Ik zelf zie fietscross niet als een kindersport. En vooral omdat er toch een redelijk grote groep is van 16 jaar en ouder die de sport op een vrij hoog niveau beoefend. En al helemaal als je ziet hoeveel trainingsuren en geld de toprijders er in moeten steken. Helaas zien die mensen dat anders en doen ze er niet veel, althans niet genoeg, aan om dat te veranderen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?