Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nummerbord en crosbroek tijdens training

• dorus brink

Ik vindt het echt stom dat je tijdens nk trainingen een nummerbord en crosbroek moet op en aan moet doen .Als je tijdens een ek kijk mag je zelf een half lange broek aan of een korte broek met been beschermmers en hoef je ook geen pet sets erop te hebben moet je in nederland doen ken je de baan verlaten Als het zo door gaat in nederland moet iedereen volgend jaar een body protector aan.

• bmxer

IK kan het me wel voorstellen dat je een lange broek aan moet maar dat je ook al een nummerbordje op moet hebben zie ik het nut ook niet van in.

• Dennis Wissink

Veel sporten kampen met een afname van jongeren in de leeftijd van 15…18 jaar.

Dit terwijl de dirt-scene een van de snelst groeiende sporten is, en de meesten zijn in de leeftijd van 15…18 jaar. Dit omdat deze scène de jeugd aanspreekt. Om een aantal redenen: de belangrijkste is dat er veel respect is voor de rijders onder elkaar. en omdat er niet echt over regels gesproken wordt. Bij de jeugd in die leeftijd moet je niet met regels aankomen. maar met goeie “spots en banen” om te kunnen rijden en racen met je maatjes.

wat maakt het uit tijdens een training een nummerbord. wat maakt het uit een spijker- jogging- of wat voor een broek. (sommige vrouwen met een legging zou wel moeten verboden worden..)

Deze regels geven de “bmx-racing scène” een kinderachtig imago. terwijl een bmx-racer of dirt-er cool is…

chill on the rules, go out and dig, ride and have fun with you buddies….

• Michael Garcia

Ik vindt dit helemaal nergens op slaan want met EK rondes mag je met korte broek rijden(met been bescherming) En het nummerbord met de training erop vindt ik helemaal niks ik zou ook niet weten waarom????

• Paul Sloesen

Ja klopt. En laten we die helm ook maar afschaffen, dat ding is toch alleen maar lastig en duur.

Ik weet niet of er iemand al eens goed is gevallen met een joggingbroek, maar zo'n broek beschermt dus voor geen meter. Is goed om je been helemaal af te schaven. Nu beschermt een spijkerbroek nog wel best veel, althans niet veel minder dan een crossbroek, dus waarom dat niet mag, dat snap ik niet goed.

Naar ik weet is het op EK-rondes niet toegestaan om met zo'n kortere broek te rijden. Althans, het rulebook van de UCI verplicht het trainen in volledige wedstrijduitrusting en dus inclusief het dragen van een lange crossbroek (en nummerbord). De KNWU volgt deze regels, dus daarom zijn deze ook bij Nederlandse wedstrijden van kracht. Alleen wordt er in Nederland dus veel strenger op toegezien dan in het buitenland (best apart, aangezien normaal gesproken alles wordt gedoogd in ons land, maar de politiek heeft hier weinig mee te maken, dus..). Het is dus een zaak van de UCI, of eigenlijk de UEC, om ervoor te zorgen dat de regels in alle landen hetzelfde zijn en ook worden nageleefd.

Het interesseert mij helemaal niks of men nou in spijkerbroek of kortere crossbroek mag trainen. Ik zelf heb gekozen voor mijn oude crossbroek tijdens de trainingen en zal daar niet van afstappen. En wat de rest doet dat mogen ze zelf weten. En als men het niet eens is met de regels / voorschriften die door de KNWU / CFX worden opgesteld, moet men bij hun zijn om die te veranderen cq. aan te passen.

En over dat nummerbord: het is handig om te weten wie de rijder is die zich misdraagt op zaterdag. Kan die tenminste aangepakt worden. Het uiterlijk van een rijder of de kleding zeggen de officials niet veel, maar mbv hun nummer kunnen ze achterhalen wie diegene is!!

• dorus brink

dat is onzin dat je ken zien wie een rijder is bij hun nummerbord want veel jongens of meisje,s rijden helemaal niet met hun goede nummer,s tijdens trainingen .En wie doet de eigen pijn de k.n.w.u of de rijder die valt laat iedereen lekker zelf beslissen wat ze aan doen als ze vallen merken ze het zelf .En ik zelf vindt het fijn om in een trainingbroek te fietsen vooral als het zo warm is en ik denk ook wel meer mensen die dat met me eens zijn.En iedereen heeft een extra trainingbroek of joggingsbroek maar veel nieuwe of bestaande rijders hebben geen tweede crosbroek dus rijden die rijders twee dagen in de zelfde broek en dat is niet erg fris en daarbij vallen ze michien hun broek kapot tijdens trainingen en dat is zonde.Dus schrap die regel maar volgend jaar af en die van dat nummerbord ook of nog beter ken je die regel niet meteen afschrappen

• paul Vakkers

Broek=OK.

nummerbord= lachen en huilen tegelijk.

waarom???????

Omdat er heel veel dezelfde nummers zijn in diverse klassen, denk je nou werkelijk dat iemand ooit erachter komt wie 232 is? ik dacht het niet.

Er staan in Nederland genoeg mensen ( vrijwilligers ) op de baan tijdens de trainingen dus als er iets gebeurt is dan kunnen ze die rijder aanhouden en vragen naar zijn naam,dit kost geen energie,nummer opzoeken wel.

Tijdens de trainingen heeft niemand iets van een lijst met licentienummers en namen en omdat iedereen door elkaar traint (alle klassen) kom je hier nooit achter wie wie is behalve als deze lelijk komt ter vallen, maar zelf dan heeft een nummerbord geen waarde,er is altijd wel een begeleider etc die direct paraat zal zijn om te vertellen hoe hij of zij heet.

• Paul Sloesen

Even voor de duidelijkheid. Die regel met het verplicht dragen van het nummerbord hoeft voor mij ook niet. Ik heb alleen geen problemen met die regel. Mijn nummerbord zit trouwens vast met tie-ribs, dus ik rij er zowieso altijd mee. Ik snap dus ook niet dat er rijders zijn die zich om zo iets druk maken. Maar dat moeten ze zelf maar weten.

Maar iedereen heeft een andere mening over het wel of niet verplichten van een crossbroek tijdens de training. Het is nu eenmaal door de Com FX bepaald dat dat moet en daar moet men zich dan maar aan houden. Als men deze regel niet wil of kan accepteren, dan organiseert men toch iets van een handtekeningenactie of iets dergelijks om te proberen dit te veranderen…… Ik ben dus duidelijkheid voor het dragen van een crossbroek, ondanks dat Dorus met zijn argument van het niet hebben van een 2e crossbroek wel gelijk heeft. Dan moet voor die rijders de KNWU maar voor een goedkope prijs een broek ter beschikking stellen, of die rijders die natuurlijk elk jaar jaar 2 of 3 broeken krijgen van hun team er maar af moeten staan (iets minder serieuze optie).

De groeten, Paul Sloesen

• dorus brink

Ok het is verplicht om een crosbroek aan te hebben,dat staat in het regelement.Maar dat staat er al jaren in maar daar keken ze nooit naar en dat doen ze nog steeds niet in het buitenland.Maar waarom wel in nederland laat ze eens naar andere dingen kijken en dan naar zo iets stoms van je moet je crosbroek en je nummerbord tijdens trainingen aan en om. Laat gewoon ieder voor zicht iets aan trekken dat je een regel maak voor zo baan als doetichem(waar ik ook gewoon in mijn trainingsbroek rijdt )dat zal ik begrijpen maar voor die andere banen ken ik niet begrijpen en vooral niet als het lekker weer is

• Geldman.bmx

Beste dorus i.p.v. overal commentaar op geven is het misschien beter om eerst al je verplichtingen te voldoen aan degene waar jij je licentie van hebt, persoonlijk vind ik dat iemand die zijn verplichtingen niet voldaan heeft geen recht heeft van spreken.