Ik vindt dat het een keer op moet houden over dat klik gezeik!!!!!!
Ik vindt dat de ouders moeten beslissen dat hun zoon of dochter op kliks rijdt!!
Het gezeik moet een keer afgelopen zijn!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk ben het inzoverre met jou eens dat er een duidelijke regel moet komen met betrekking tot het gebruik van SPD-pedalen.
De UCI moet als overkoepelende organisatie duidelijkheid verschaffen. Op de huidige manier ontstaan er in ieder land verschillende regels en moet je bij internationale wedstrijden gaan nadenken of je er nu wel of niet met SPD- pedalen mag rijden.
Een andere mijns inziens veel betere oplossing zou zijn om SPD-pedalen in zijn geheel te verbieden. Gewoon weer als vanouds met platform-pedalen rijden! Back to the old days!
Op deze manier ben je ook van het ‘gezeik’ af.
Marcello Costantin
Marcello, het is inderdaad goed dat er een duidelijke regel moet komen met betrekking tot de clicks. Maar om ze nou helemaal te verbieden. Jij rijdt er als ik het goed heb zowieso niet mee, maar veel anderen (de overgrote meerderheid) rijdt er wel mee. En om dan iets te gaan verbieden, dat lijkt me te ver gaan (niet zo democratisch dus)
Stel gewoon een minimumleeftijd voor clicks van een jaar of 10 wat internationaal en nationaal geldt of laat iedereen overal met clicks rijden.
De groeten, Paul Sloesen
Zoals ik verwacht had ben jij het duidelijk niet met mij eens aangaande een verbod op SPD-pedalen.
Wat ik echter nooit heb begrepen is wat nu eigenlijk de meerwaarde voor het fietsen is van het gebruik van SPD-pedalen.
Was dit nu hetgene dat aan de sport ontbrak?
Ik blijf dus voor een algeheel verbod, zodat wij onze sport kunnen blijven beoefenen op de manier zoals deze oorspronklijk begon.
Platforms=BMX
Marcello Costantin
PS: Kom niet met het verhaal dat je harder kan rijden en beter kan springen.
He Bami,
Alles goed met je?
Het is zowieso belachelijk dat er verschillende regels zijn bij verschillende bonden.
Alle bonden die aangesloten zijn bij een overkoepelende organisatie zouden de regels van deze organisatie moeten opvolgen. Niet alleen wat betreft de pedalen, maar ook wat betreft de andere regels zoals puntentelling enzo.
Wanneer deze organisatie iets beslist moeten de aangesloten bonden deze beslissing overnemen. Dan is alle gezeur naar mijn mening over.
De bond organisatie beslist en of je het daar mee eens bent of niet dat is dan jammer. Je kunt ook moeilijk zeggen dat je niet stopt voor een rood stoplicht of dat je geen belasting betaald! De regels zijn er en daar moet je je dan aan houden.
Hoi
Nee, de verenigingen moeten begeleiding geven bij het afstellen en dergelijke van de pedalen.
Waarom verbieden.
Heb je gezien hoeveel valpartijen er bij de jongeren zijn nu de gewone pedalen tot een bepaalde leeftijd verplicht zijn ?
Laat iedereen toch vrij.
Waarom mag iedereen wel een eigen verzet kiezen ?
Hier valt nog veel te leren….vooral bij de jongeren.Heb je gezien met wat voor een verzet sommigen rijden…..
Laat iedereen het zelf bepalen. Als een klein crossertje nog niet eens kan balanceren en door de clicks omvalt is dat nog geen reden om de clicks dan maar tot 13 jaar te verbieden. Bovendien heb ik nog steeds niets over de reden van het eventuele verbod gelezen. De een geeft aan dat het komt door knieproblemen (heb je wel eens bij de kleine MTB-ers gekeken?), de ander zegt dat er veel meer ernstige valpartijen zijn. Gegevens ontbreken. Een discussie heeft dus nog weinig zin?!
Juist daar ben ik het volkomen mee eens, er zijn rijders onder de tien jaar die met een veel zwaarder verzet rijden dan jongens van een jaar of 14.
Dit is dus niet echt normaal meer, wat dacht je van het probleem van de knie die ze later zou kunnen op spellen.
Maar ik vind dat er hier een hele mooie taak voor de knwu ligt, deze is veel te weinig met de fietscross bezig.
Bij het wielrennen zijn alle rijders van een bepaalde klasse verplicht om met het zelfde verzet te rijden, doe je dat niet dan mag je gewoon niet starten en zo hoort het ook te zijn vind ik.
Zeker bij kinderen die nog in de groei zijn, als jullie weten wat voor schade dat kan opleveren, maar daar word niet bij stil gestaan.
Klopt, bij het wielrennen rijdt de jeugd met een vast verzet (zonder versnellingen) net als bij BMX.
Bij de jeugd die wel met versnellingen mag rijden is het vastgesteld welke cassette er gebruikt mag worden.
Ga nou niet zeggen, wielrennen is geen fietscross……klopt helemaal, maar er kan nog veel van geleerd worden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?