Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

drents kampioenschap

• paul

wat vonden jullie van het drents kampioenschap in schoonebeek, georganiseerd door de derrick crossers.

• Wim Dijk

Zoals alle provinciale NFF wedstrijden vond ik de wedstrijd in Schonebeek, goed georganiseerd, veel rijders(386 inschrijvingen), goede sfeer en over het algemeen sportieve strijd.

Maar ook zoals je bij wedstrijden van de NFF wel meer ziet , was de baan niet veel bijzonders.

Voor een provinciale wedstrijd zou er volgens mij een strengere baankeuring moeten komen, die ook naar de kwaliteit van de bochten en vooral de bulten kijkt.

Dit levert betere races op die voor de rijders leuk zijn om te rijden en voor het publiek leuker om naar te kijken.

Maar gelukkig zijn er geluiden te horen dat veel andere clubs die in het bezit zijn van goede banen, zich graag aan willen sluiten bij de NFF.

Denk hierbij aan Baarn en Tegelen, en Haaksbergen heeft zich afgelopen jaar al aangesloten.

Het gaat dus de goede kant op met de NFF. De promotieklasse waar iedereen van 14 tot 60 jaar in mee mag doen , met een jaarronde competitie vindt ik persoonlijk de leukste fietscrosscategorie in Nederland.

groeten, Wim Dijk

• Remon Brink

Hallo,

De baankeuringen binnen de NFF zijn er pas een paar jaar. Dit proces is niet makkelijk om op te starten, zeker omdatde clubs nog niet allemaal even hartelijk meewerken.

Buiten dit om moeten we niet vergeten wat de doelstelling van de NFF is. Fietscross voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar houden. Dat betekend dus dat de sport zoveel mogelijk in de breedte ontwikkeld moet worden. Om je sport groter te maken betekent dat dat we clubs nodig hebben. Ik ben het met de mensen hierboven eens dat enkele NFF banen absoluut niet meer van deze tijd zijn. Om hier nog een wedstrijd met zo'n 400 rijders te houden moeten we dan misschien ook nog eens overwegen.

Ik denk wel dat we daarmee voorzichtig moeten zijn. Voor Clubs is het soms noodzakelijk om een wedstrijd als deze te houden. Het zorgt voor de nodige promotie die je nodig hebt, en mits goed georganiseerd levert het ook nog de nodige centen op. Wat we moeten voorkomen is juist een elite groepje van clubs creeeren die een grote wedstrijd kunnen houden. (Helaas is dat naar mijn mening binnen de KNWU het geval).

Juist het feit dat elke club een landelijke wedstrijd kan organiseren, plus de bijbehoorende uitstraling zorgt er onder andere voor de de NFF nog steeds een groeiend aantal kaarthouders heeft en dicht naar de 1000 schone licentiehouders gaat.

Misschien, denk wel zeker weten, moeten we de regel: Elke club kan een grote wedstrijd organiseren, wel vervangen door Bijna elke club kan een grote wedstrijd organiseren. Dit is echter moeilijk om in regels en keuringen vast te leggen en zal ook niet van het een op het andere moment gebeuren.

Groeten Remon

• Henk

Helemaal mee eens Remon. Er moet voorkomen worden dat fietscross net als bij de knwu altijd op dezelfde banen een Nk gereden wordt. Dit is m.i. niet bevordelijk voor de ontwikkeling van de sport bij “kleinere” verenigingen. Juist door het goed organiseren van grotere wedstrijden kunnen kleinere clubs door de inkomsten de baan/ accomodiatie aanpassen waardoor er weer meer leden komen etc etc.

Dus , wel kritisch kijken naar de baan, maar als er gereden kan worden, doorgaan!

• Bert

De crossers moeten eens ophouden met zeuren en gewoon fietsen.

De toppers moeten zich realiseren dat als zij zich ook op de ‘mindere’

banen laten zien zij de fietscross promoten naar de jongere rijders.

• Wim Dijk

Bert,

Ik ben van mening dat ‘'toppers’' zich dit wel goed realiseren, maar voor hen zijn uitdagende banen met grote spectaculaire bulten veel leuker om op te rijden, dan saaie banen.

Het gevolg is dan dat deze toppers wegblijven bij dit soort wedstrijden en dat is natuurlijk helemaal geen promotie voor de jongere rijders.

Fietscrossers rijden volgens mij voor de fun en op een spectaculaire baan hebben de oudere toppers gewwon meer fun.

Nou hou ik op met zeuren en ga gewoon weer fietsen.

• Hans Zweverink

Even een vraag.

Dat Drents kampioensschap wordt dat over 1 wedstrijd verreden en mag hier iedereen aan meedoen.

En hebben ze bij de NFF ook nog Nationale kampioenschappen??

Ben benieuwd

• Teun Stam

He Zweef,

Als deze vraag positief wordt beantwoord, weet ik je volgende vraag!!! Deze zal luiden, die ene wedstrijd, is dat een halve ronde, of moet ik daar ook een volle ronde rijden? Of heb ik het mis?

• Hans van Wijk

Hans, de NFF kent naast de regionale wedstrijden ook enkele provinciale kampioenschaps wedstijden. (Friesland, Groningen, Drente, Gelderland, Brabant en Limbug). Deze worden in een wedstrijd op een dag gereden.

Daarnaast is er nog een Nederlands Club kampioensschap dat ook op een dag wordt verreden en het NK. In tegenstelling tot de KNWU is dit NK een eendags wedstijd. En een keer per jaar, meestal in januari ook een NK Indoor.

Sinds 2002 is er in de regio zuid KNWU/NFFook een competitie van 4 gezamelijke wedstrijden. (morgen in Geldermalsen, Live on Internet).

Er zijn ook nog wat andere kleine verschillen maar dit zijn wel de belangrijkste wedstrijd gegevens.

Hans

• Hans Zweverink

Mis Teun, het wordt een andere vraag,

Hans, ik begrijp dus dat er geen overall NK wedstrijd is van die div provincies.

Is dat wel zo, moet je je dan via die wedstrijden kwalificeren voor de ze NK?

Betreft die competitie dat doen wij al een paar jaar, maar het is dan uit den boze dat deze mannen op zondag fietsen. Hoe kan dat in zuid wel.

Want binnen onze afdeling moet de kalender altijd op hun kalender aangepast worden?