Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Veranderingen aan NK banen

• Bert

Ik snap inmiddels de regelgeving van de KNWU niet meer over het mogen

veranderen van een baan waar een NK aan is toegewezen.

Na de toewijzing mag er niets meer veranderd worden.

Een baan die voor de zomer een NK heeft gehad kan tot de zomervakantie

wijzigingen aanbrengen, maar als ze na de vakantie een wedstrijd hebben mag dat niet.

Wat zijn de regels voor een EK baan:

Cheddar in Engeland heeft voor 2003 een EK toegewezen gekregen.

Daar zijn ze nu nog een baan aan het neerleggen.

Wat zijn de regels voor een WK baam:

De baan wordt pas enige weken en soms zelfs enige dagen voor de WK

neergelegd.

Ik snap daarom niet meer waarom ze in Nederland zo moeilijk moeten doen.

Wie kan dit uitleggen?

• Teun Stam

Vraag eens aan het bestuur van je club, deze hebben dit besloten in de afdelings vergadering, dus ook jij hebt hier indirect je stem in gehad, oftewel onbewust gekozen.

Laten we eens met ze'n allen gaan nadenken op welke wijze we dingen positief kunnen veranderen in plaats van al dat commentaar achteraf. Vele besluiten worden genomen, ook in afdelingsvergaderingen, zonder dat de aanwezige de gevolgen van hun stemmen overzien. Heel jammer.

Bijna iedereen is van mening dat deze regel anders moet zijn, dus…. via de club, daarna de afdeling, dan in de CFX, wie weet?

• Paul Sloesen

Als je in V'waard bij Teun's Stamtafel was geweest, dan had je deze vraag niet meer hoeven stellen. Daar werd nl. dezelfde vraag gesteld en beantwoord door de aanwezige KNWU / CFX mensen en het NOT.

Dit is besloten in de afdeling met de clubs erbij (als het goed is), dus er is daar over gestemd. En daarom is dat zo.

De groeten, Paul

• Hans van Wijk

Blijft het natuurlijk wel een vreemde zaak dat wij in NL weer eens geheel

andere regels moeten hebben dan in de ons omringende landen.

(Denk ook maar eens aan de regelgeving omtrent clicks.)

Bij een sport die ook internationaal bedreven wordt zou je verwachten dat bepaalde regels niet op regionaal of zelfs lokaal nivo gesteld kunnen worden.

Voor wat het waard is! Hans

• Joost

KNWU aangesloten bij UCI en UEC dus dezelfde regels lijkt mij wel zo makkelijk. Die mensen bij de UCI toch ook goed over de regels nagedacht waarom moet het dan toch weer anders.

Je moet tegenwoordig eerst nadenken waar je aan het fietsen bent en welke regels er nu ook alweer gelden tijdens deze wedstrijden. De rijders weten zelf al haast niet meer welke regels er gelden laat staan dat buitenstaanders er nog iets van snappen.

• Bert

Ik weet dat het enige jaren terug besloten is maar omdat deze regel problemen oplevert is het misschien niet onverstandig het resultaat van deze regel na een paar jaar te evalueren en misschien wat soepeler te hanteren.

• Hans Zweverink

Dus laat via je voorzitter in de afdelingsvergadering de boze stem horen. Deze schrijft een brief vooraf aan de vergadering landelijk overleg en het punt komt op tafel en volgend jaar zijn de regels versoeppelt.

Ook oost doet dit dus bij jullie west dacht ik he, nu dus ook volgens mij is Zuid er ook voor te poren en een nieuw besluit is gevormt.

Alleen wel een voorstel misschien erbij, hoelang van te voren mag er dan wel aangepst worden, want anders gaan ze dit onderling weer zelf bedenken.

• Jake

Joost,

Ook ik ben jou mening toebedeeld. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?!

UCI heeft een heel dik rulebook, waar goed over is na gedacht. Internationaal

wordt hier naar gehandeld, waarom moet de KNWU dan haar eigen regelgeving

erop nahouden?!?

Voor wat betreft de regelgeving rondom veranderingen van een baan is heel moeilijk. Ik vind persoonlijk dat je best een positieve wijziging mag aanbrengen, maar wie beoordeeld of het ten goede of ten kwade komt aan de wedstrijd.

Naar ik vernomen heb, heeft Baarn eerder dit jaar 1 bult verandert waardoor de NK is afgenomen. Nu heb ik vorig jaar daar mijn sluitelbeen gebroken, maar ben van mening dat deze ene bult, die ruim vooraf aan de wedstrijd werd aangelegd, geen nekbreker geweest zal zijn. Je kunt 2 dgn voor een WK een baan aanleggen en die kan beter zijn dan welke baan dan ook, maar je kunt ook een half jaar van te voren beginnen en dan is het met wedstrijd zelf nog een puinhoop.

We praten hier over een heel groot “grijs” gebied, dus je moet ergens je grens gaan trekken.

Groet,

Jake

• Remon Brink

Hallo,

Laten de bonden van elkaar leren. De NFF hanteerd een periode van 6 maand. 6 maand voor de wedstrijd moet de baan gekeurd wezen en mag er niets meer veranderd worden. 6 maand is in de praktijk genoeg om een wedstrijd te organiseren en de clubs hebben ruim tijd voor veranderingen.

Groeten Remon