Gaat goed zo jongens, blijven komen met die meningen, daar worden we wijzer van.
Wanneer gaan we nu eens evalueren welke rijders en hoeveel er na het samenvoegen zijn afgehaakt. Ik ben benieuwd, bij onze club heeft de meerderheid van de rijders aangegeven dat zij het samenvoegen leuker vonden, ondanks dat zij niet een finale halen.
Stel, categorie 13 en 14 jaar.
Een rijder is 13 jaar en is niet sterk genoeg om door zijn manche's heen te komen, dus 3 rondjes en weer naar huis.
Nu wordt er niet samengevoegd, dus zijn alle rijders volgend jaar 14, hij zal weer naar 3 rondjes huiswaarts keren.
Na samenvoeging zullen er rijders bijkomen van een jaar jonger, wellicht ook minder snelle rijders, waardoor de rijder ineens meer kans krijgt op een kwart finale, dus is de regeling ook juist voor de mindere rijders positief.
Hans praat over status bij rijders op een WK en EK. Het is juist een status om te presteren met een grote groep dan een kleine lijkt mij.We kunnen ook categorien maken van een 1/2 jaar, zodat iedereen dan een A-finale kan rijden, helemaal geen status lijkt mij.
Wellicht moeten we een categorie gaan maken met beginnelingen. Iemand die niet nationaal rijdt bijvoorbeeld een jaar jonger indelen.
Dat voorstel Hans, doorgesproken binnen jullie afdeling, laat dit ook eens horen in de andere afdelingen, wellicht kunnen de afdelingen dan gezamelijk met een voorstel naar het landelijk overleg gaan.
Ik heb ook een voorstel ingediend, om de afdelingswedstrijden voor toprijders aantrekkelijk te maken, juist deze rijders zijn niet meer gemotiveerd om in een afdeling een wedstrijd te gaan rijden. Volgens mij is dit voorstel al door de diverse voorzitters besproken, zodat er binnen de afdelingen een standpunt kan worden ingenomen.
Het aantal licentierijders is de laatste jaren enorm toegenomen, maar het aantal Elite rijders is juist gedaald. Uitgekeken, niet meer gemotiveerd, men luisterd toch niet naar ons zijn kreten die we vaak horen langs de baan.
We moeten naar een structuur toe dat we toppers, of rijders die daar heen willen, de mogelijkheid bieden om te blijven groeien en gemotiveerd te houden.
Daarnaast is het zeker belangrijk dat de sport ook voor beginnelingen en recreanten leuk en haalbaar zal zijn. Dit is juist de uitdaging waar we voor staan, dus kom op met die ideeen, dan kunnen we eens wat uit gaan werken.
Ben benieuwd of we ook eens een reactie krijgen van de Elite rijders, want ook hun verhaal hebben we nodig om iets op te bouwen.
Groeten
Teun