Een discussie punt voortgekomen uit een eerdere discussie.
Alleen horen wij graag de mening van de rijder(ster)s zelf.
Dus wat is de reden dat men stopt, of over stapt naar een andere tak van sport.
groeten Hans Zweverink
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsWaarom ik niet in Heiloo was? Van de ene kant vond ik dat ik het niet kon maken om er niet naar toe te gaan, maar ik kon me echt niet motiveren om 200 kilometer in de auto te zitten voor een weinig spectaculaire wedstrijd. De competitie bij de Elite women is niet meer wat het geweest is, al een aantal jaren eigenlijk niet meer. En het zal waarschijnlijk ook nog vele jaren duren voordat de toppers moeten strijden voor een plaats in de finale, mocht die strijd ooit nog weer terugkomen. Voor de top drie van Nederland zal het waarschijnlijk beter zijn om volgend jaar bij een boys-klasse ingedeeld te worden. Dan zal er weer geknokt moeten worden voor een finaleplaats en op die manier kunnen ze zichzelf naar een hoger niveau tillen om internationaal ook beter te kunnen scoren…
Voor mij maakt het echter niet meer uit. Mijn laatste wedstrijd fiets ik namelijk op 13 oktober in Haaksbergen op mijn thuisbaan. Daar neem ik afscheid van 18 jaar fietscrossen. Ik heb al die tijd met veel plezier gefietst, maar voor mijn gevoel heb ik alles gezien en meegemaakt binnen de fietscrosswereld… ik kan er helaas geen uitdaging meer in vinden. En om dan niet vast te roesten op mijn crossfiets, heb ik besloten dat ik er beter mee kan stoppen.
Ik vind het wel jammer, zeker bij het horen van de ideeen die her en der besproken worden. Daar zitten namelijk zeer goeie tussen, maar ik ga er niet meer op wachten.
Ik wens jullie heel veel succes met het doorvoeren van de ideeen om de fietscross in Nederland zo voor iedereen aantrekkelijk te maken.
Tot ziens in Haaksbergen!
Hallo Rianne,
Dus moeten we aan jouw gaan vragen op welke wijze we het een en ander kunnen verbeteren binnen de BMX. Met jouw ervaring moet het toch mogelijk zijn om binnen de BMX te gaan verbeteren. Als je stopt met fietsen, zal het hopelijk niet zo zijn dat je afscheid neemt van de sport? Wellicht weet jij wat de achterliggende gedachte zijn voor rijders om te stoppen.
Denk er eens over na, het zou zonde zijn om zoveel ervaring en ideeen in een keer te zien verdwijnen.
Wij horen van je!!!!!!!!????????
En Joost, geen aanzien buiten de BMX krijgt? Dat ligt in eerste instantie bij ons zelf. Laten we maar eens zien dat de mensen buiten de BMX niet om ons heen kunnen. Is niet makkelijk, maar met niets doen zal dit nooit lukken!
Neem van Barneveld, ca. 6 jaar geleden wist niemand wat darten was, en ook voetbal is in een ver verleden uit niets ontstaan, dus kom op, schouders er onder.
We vinden het toch een volwassen sport, of is het soms toch een recreatief spelletje?
Jammer Rianne dat je de fiets aan de Haaksbergse Eiken hebt, gaat hangen.
Zoals je al aangeeft weer een topper bij de elite dames weg, dus blijven er nog minder over.
Er moet toch een goede verklaarbare oorzaak te vinden zijn waarom de doorstroom er niet is.
Wat is er dan intressanter of wat is er niet intressant aan de BMX, en waarom hebben mensen op bestuurlijk niveua dit niet willen zien en niet ingegrepen.
Het is jammer dat je je niet wilt mengen in de ideeen en samen met wat Teun en ik doen is iedereen wakker schudden waar we mee bezig zijn, en alles eens van een fietscross kant te bekijken.
Mocht je ook nog goede ideeen of adviezen hebben laat het ons weten, of bv wat nu de definitieve reden is dat je sropt, want er wordt wel aaltijd geinventariseerd wat de prestaties zijn maar niet waar om mensen er mee ophouden.
Ik zie je zondag wel en de groeten aan de (BMX) familie
hans Z
Clemens Geurts!!!!!!!!!!!!!!!
hol die @!#$ man.
waar kom jij dan weer uit de lucht vallen,
je komt als geroepen, zijn met een nieuwe baan bezig in Doetinchem, dua als je zin hebt mag je komen helpen vorm geven.
Het wordt een giga baan van 400 meter met super jumps er in.
Ga je ook weer fietsen?? ben je al 30 (eigenlijk 29) want dan mag je het tegen mij proberen.
matieu Tanke is wereld europees en bijna Nederlands kampioen.
Ik hoorde ook dat Gerben Dorland ook weer de fiets uit het vet heeft gehaald en Marcel Fleur kwam begin dit jaar ook nog 2 keer voor bij waaien. Ook Gerben Wentink belde en wilde weer eens Fiets.
Kortom kom langs en geniet.
Groeten Hans Z(allias Scramble en The President)
Om de wedstrijden leuker te maken voor zowel rijders als publiek, moet er naar mijn mening meer show element aan de wedstrijden toegevoegd worden.
Nu is het zo dat er per wedstrijddag zo'n 300 keer het starthek naar beneden gaat met 8 of minder rijders.
Voor het publiek wat dit nog nooit gezien heeft, is na ca. 80 keer de grap er wel af.
Zou je na de eerste manche of in de pauzes bmx dirt jump demonstraties/contests houden, is dit voor het publiek een leuke afwisseling, ook kun je denken aan high jump contest, bunny hop contest(Thomas Allier 1.25 meter), bike throw contest
( Robert de Wilde gooit een ouwe fiets zo'n 17 meter weg) waterjump contests,
wie kan het verst achteruit fietsen?, wie kan het verst op het achterwiel een manual etc. etc.
Afgelopen winter in Tours waren er ook in de pauzes dirt demonstraties, hier kwamen duizenden (betalende) Fransen op af, die ook de races bekeken.
Als je trouwens races hebt met een tijdmeting van start tot finish is dit ook voor het publiek nog interessanter, of zet eens een stuk of wat cheerleaders op de startheuvel, kun je in ieder geval meer publiek verwachten.
Als we hier eens wat mee doen krijgen we misschien wel zoveel publiek dat we binnen een paar jaar fietscross Hooligans krijgen,(halen we het journaal ook nog eens, goed voor de publiciteit.)
groeten,
Wim Dijk
Hoi Wim, Ik ben stom verbaasd over je opmerkingen.
Je loopt altijd wat stilletjes rond de baan met je foto-apparaat,
maar wat moeten we nu met al je suggesties??
Ik ben het 150% met je eens, maar heb je al eens met de NFF bestuursleden of afgevaardigden gesproken hierover.
Bij de KNWU klagen ze wel eens over al die bestuurlijke regels maar wat jij nu voorsteld is bij de NFF nog veel moeilijker.
Ik weet niet of het je wel eens is opgevallen maar enkele groet wedstrijden en bij sommige banen hebben ze wel ns een hoopje grond ergens los liggen.
Nou daar zie je niet die super Elite boys rond rijden maar wel allerlei jeugd die probeert te “jumpen”
M.a.w. laten we ons richten op de jeugd en daarnaast een professioneel “circuit” voor de grote jongens. Ik wil wel mee doen. Kom maar op met suggesties.
grt
Hans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?