Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stelling: verhoging licentiegeld

• Teun Stam

Om de fietscross te promoten zal er extra geld nodig zijn. Een deel zou kunnen worden gegenereerd door bijvoorbeeld het verhogen van het licentiegeld.

Voorstel:

- alle licenties worden 10 euro duurder, als de inkomsten maar gebruikt worden

voor promotiedoeleinden.

Gelieve reacties, liefst onderbouwd of andere suggesties.

Teun Stam

• Een toeschouwer

Om het fietscrossen beter te promoten, is het wel te doen die 10 euro.

Maar ze zouden daarvoor bijvoorbeeld ook van de knwu uit, een paar sponsors voor kunnen aantrekken?

Of zie ik dit niet goed, waarom moeten dit soort dingen eigenlijk altijd bij de fietscross van buiten de knwu geregeld worden, ik krijg zelf een klein beetje het idee dat de fietscross niet zo belangrijk is voor de knwu, maar ik kan me daar in ook vergissen!!!!

Waarom ging de promotie wedstrijd in amstelveen dan niet door, dit is toch ook een kwalijke zaak geweest.

Want zo iets moois laat je als bond toch niet aan je neus voorbij gaan.

Nou we horen de reacties wel

• meta

nou inderdaad! volgens mij verdient de KNWU alleen maar aan de fietscross. Waar blijft al dat geld wat door de clubs wordt afgedragen? Inschrijfgelden etc.? De licenties worden toch al veel duurder volgend jaar? wederom is dit voor de dames weer het lastigste punt. De heren die twee klasses fietsen hebben hier een voordeel aan, maar wij dames mogen het weer voor de heren betalen. Ik heb al moeite genoeg om mijn licentie en inschrijvingen te kunnen betalen. Ik wil eerst afwachten wat het volgend jaar allemaal gaat kosten. (Waar kom ik dit te weten aangezien de KNWU de bmx info al twee jaar niet toestuurd?????)

Als ik alles kan betalen vind ik 10 euro op een jaar niet teveel hoor om de sport te promoten, maar ik wil eerst weten of er van die 10 niet weer 8 euro in de zak van de KNWU beland om de wielrensport te ondersteunen. Volgens mij is de KNWU meer een last dan een orgaan om onze sport te helpen. Laat ze eens hun goede wil tonen.

Groetjes, Meta

PS: kan iemand mij vertellen waar en wanneer etc. de prijsuitreiking van de NK gaat plaatsvinden?

• Jake

He Teun,

Mag ik je helpen herinneren dat we met zijn alle zuinige Nederlandes zijn en dat we het liefst geen cent teveel uitgeven. hahahaha.

Voor we beginnen te roepen dat we best meer willen betalen, lijkt het me verstandiger dat we het een en ander op een rijtje moeten gaan zetten. En met WE bedoel ik ook de KNWU. Er moet eerst maar boven tafel komen wat er precies aan gelden uit de sectie fietscross gegenereerd worden. Ik ben van mening dat KNWU dit haar leden verplicht is. Aan de hand hiervan kunnen we evalueren of het dus noodzakelijk is dat er vanuit de BMXers een aderlating gedaan moet worden, of dat nu maar eens andere gelden aangewend moeten worden om dit keer de fietscross tak eens te ondersteunen.

Neem nu bevoorbeeld de doping controle bij Nederlandse wedstrijden. Iedereen heeft er een hekel aan, en het is bedenkelijk of het wel nodig is op nationaal nivo.

Het prijzen geld ligt hier nu ook weer niet zo hoog dat heet de Elite klasse zijn lichaam om naar de klote helpt. Bovendien worden zij ook op internationals getest, wat ik WEL heel goed vindt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, zo'n doping test kost uiteraard klauwen vol met geld, en is dat wel nodig!

Zo zullen er geheid meer dingen zijn waar we niet 1 2 3 bij stil staan, en waarvan we moeten bekijken of dat dat wel of niet nodig is binnen onze tak van sport. Hierdoor kan dus al een som geld vrij komen te vallen wat aan andere dingen beter besteed zou kunnen zijn.

Groeten,

Jake

Oh, ja. Ik was er zondag in Haaksbergen wel, maar heb niet gefietst omdat mijn Haro kapot is. Had nog even langs willen komen maar dat is er bij in geschoten.

• Mascha

Natuurlijk zijn we allemaal inderdaad wel bereid om iets bij te dragen aan de promotie van de fietscross, maar zoals R. alias J. reeds zei we hebben geen stem en krijgen geen inzicht in de wijze waarop dit gebeurd en dat lijkt mij de meest kwalijke zaak! Alle clubs doen op een eigen wijze ontzettend veel aan promotie of hebben dat gedaan en daar kan de KNWU mogelijk zelf nog iets van leren? Die mensen die dat reeds op regionaal niveau trachten te doen, zouden bij elkaar veel kennis en een goede aanpak kunnen brengen, lijkt mij.

Bovendien worden deze inspanningen vaak niet beloont, maar in plaats daarvan moet men voor zeer regionale wedstrijden allerlei toestanden uithalen om toestemming van de KNWU te krijgen en moet men bovendien nog betalen ook om deze wedstrijden te houden!??? Ik zie dit met name ook bij ons in de regio; de allerkleinste wedstrijden.. (die van de KNWU alleen ‘trainingen’ genoemd mogen worden ivm met allerlei toestemmingen) zijn ontzettend druk bezocht en erg gezellig! Iedereen helpt iedereen om thuis te raken in het reilen en zeilen van de fietscrosswereld op deze wedstrijdjes.

Maar goed, kort samengevat: duidelijkheid verschaffen over wat er met de gelden gebeurd op dit moment en waarom, evalueren wat daarvan weg kan en wat niet, zorgen dat de kennis die reeds bestaat binnen clubs over effectieve promotie van de fietscross benut wordt en promotionele acties eerder stimuleren dan ontmoedigen door teveel bureaucratie?

groetjes,

Mascha.

• Teun Stam

Het extra geld zal bijvoorbeeld worden gebruikt voor:

- verlagen inschrijfgeld Elite en JR klasse internationaal

- gebruik kunnen maken door Elite en JR rijders, van faciliteiten waar nu alleen de selectie gebruik van kan maken

Hier moet natuurlijk wel een resultaat verplichting tegenoverstaan, hetgeen inhoud hogere prestaties, daardoor meer publiciteit, waardoor sponsors geinteresseerd zullen worden in onze sport, en deze tv-rechten kunnen gaan kopen/afdwingen.

Dit kan resuteren in een leden en licentiegroei, een breder publiek wat kaartjes koopt om de wedstrijden te volgen, waardoor er automatisch meer inkomsten komen en de prijs voor een licentie zal kunnen worden verlaagd.

Je ziet het, investeren in de toekomst, goed voor de sport, maar ook goed voor de portemonee.

Wellicht is dit een ideaal toekomstbeeld, maar ondernemers in een bedrijf doen niets anders.

Geloof en vertrouw in de toekomst, daar begint het mee. Als dit ontbreekt, zal er NOOIT iets van de grond komen.