Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voorste opzet BMX

• Henk

helemaal mee eens, Paul . En dat van die ene combi ging niet om de wedstrijd zelf, maar meer om het gebruik van alcohol tijdens de wedstrijd.

Maar inderdaad, het niveau van met name de 14 jarigen is omhoog gegaan het afgelopen jaar, mede door het samenvoegen vorig jaar met de (nu) 15 jarigen.

• meta

Ik mis altijd maar weer iemand die op komt voor de dames. Behalve Rianne dan, maar verder hoor ik steeds maar weer die heren. Leuk zo'n idee om iedereen bij elkaar te laten fietsen, maar aangezien de dames toch net niet zo snel zijn als de heren en het ook bij de 14/15 jarige boys verliezen is dit niet aantrekkelijk voor ons om op in te gaan. Ik denk ook dat we hier met 2 verschillende doeleinden zitten die misschien wel iets op elkaar lijken, maar toch anders zijn. We willen allemaal de fietscrosssport beter bezet en aantrekkelijker maken. Maar ik zou zo graag de dames terug naar het nivo van 10 jaar terug hebben (oei, of was het al weer langer geleden?!).

Het praten over samenvoegen zou dus vooral over de jongens moeten gaan, en niet over de meiden, in ieder geval geen meiden bij jongens. Ik heb dit geprobeerd, maar kun je t je voorstellen hoe het er uitziet als je mij achter Norris Martina aan ziet gaan? dat is dus geen verhouding, en geen gezicht! En dan heb ik het nog maar over iemand van 16? Bij de AK's worden voor zover ik weet al de girls bij elkaar gevoegd en dat gaat prima. Verplicht AK's fietsen is in sommige afdelingen wel grappig, maar in sommige ook niet echt leuk om te doen. Ik heb in het verleden ak's gefietst op banen waar de kombochten niet hoger zijn dan 30 cm. en het starthek zo gammel dat je gewoon weg kunt fietsen zonder op het licht te letten, dus daarom heb ik de ak's af laten vallen. Ik fiets liever wat meer internationaal, zodat ik inderdaad weet hoe het met de competitie staat en niet dat ik weet of ik wel of niet van de heren zou kunnen winnen.

En wat wedstrijden over twee dagen betreft: ik denk dat er dan meer mensen af zouden vallen dan bij zouden komen! Zeker de elite! Veel werken er op zaterdag en zouden dan niet meer verschijnen.

nou, ik hoop dat uit de puinhoop van die reactie van mij, jullie iets nuttigs kunnen halen.

Groetjes, Meta

• Hans Zweverink

Hoe bedoel je Paul dat noord/oost een voorbeeld kan nemen.

Wij hebben toch ook competitie met de NFF. Een combi met Duitsland is een beetje moeilijk, omdat er geen clubs in de buurt zitten.

Wat betreft de elite rijders ben ik het met je eens.

ze missen een beetje de rol als voorbeeld funktie. Daarom in mijn opzet de competitie terug brengen naar de afdeling. Daar kan een beginneling ook zien hoe het kan en je kweekt een idool funktie.

Dat er ook afdelings wedstrijden zijn gelijk met internationale wedstrijden vind ik ook een kwalijke zaak, maar dat is weer eens gebeurt. Dit moet dan ook in die nieuwe opzet uitgesloten worden.

Ook moeten de combi wedstijdenkalender met de NFF naast elkaar gelegd worden en moeten de besturen aan de tafel om hier ook een goede op elkaar afgestemde competitie van te maken.

Wel moeten beide partijen dan wat water bij de wijn doen.

Betreft het samenvoegen van de leeftijden ben ik het zover eens, als het op de oudere leeftijd gebeurt ben ik er mee eens.

Als de andere leeftijden ook samen gevoegd moet worden ivm met de nieuwe licentie kan ik mij daar ook in vinden, maar dan alleen op nationale wedstrijden, en dus op de NK als hij alleen maar over 1 dag gaat en niet over 6 wedstrijden

En of iedereen moet winnen? zeker niet, maar we hebben wel verliezers nodig om er 1 te laten winnen en die verliezers moeten er wel plezier in houden.

Jij, Paul bent vorig jaar Nederlands kampioen geworden dus weet ook wat winnen is en heb dus dat wel eens geproefd.

maar mensen(waaronder ikzelf) hebben nog nooit een wedstrijd gewonnen, maar door de plezier dat je in het fietsen vind en de sfeer zeker onder de cruiser rijders blijf je toch komen(afgelopen nk weer laatste)

En als dat niet is dan ben je met een finale al weer klaar.

• Teun Stam

Voor jouw Hans, volgend jaar een Cruiser categorie 36 jaar, met niet te donker haar, een bril en weinig verstand, hahahaha, wedden dat jij voorop rijd.

• wilco

Hej Hans

Hej Hans je schrijft dat de elite, het op de afdeling af laten weten.

Weten jullie ook waarom deze rijders het af laten weten.

Ik denk als je weet waarom, dat je daar dan iets aan kunt veranderen.

Ik denk dat het goed is, wat hier op deze site gebeurd.

Groet, De “lange”

• Hans Zweverink

We zijn geen Quiz aan het doen Wilco!!!!!!!!!!

Dus laat weten wat er mis is

kunnen we daar gelijk een nieuw disscussiepunt van maken.

Maar zo als zovaak met de Elite rijders ze zijn net (Alberto)Jezus(sorry)

Iedereen praat er over maar je ziet en hoort ze niet.

Misschien nu wel

Scramble

• wilco

Hej hans als ik aan een quiz mee wil doen schrijf ik ergens anders naar toe.

Ik denk dat je me verkeert begrijpt, ik weet nu niet waarom de elite niet rijden op een afdeling. Ik ben er daar te lang voor uit, en weet niet precies wat er bij de elite speelt.Toen ik zelf fietste en zelf wel regelmatig op een a.k. was. Toen werd er door de elite niet graag op de baanen gefiets, waar de a.k. gehouden werden.

Succes verder, de “lange”

• meta

Ik weet wel waarom de elite niet rijden. Bij ons in de afdeling zal het zeker ook aan de banen liggen! Als een NK twee keer op dezelfde baan verreden kan worden (belachelijk, maar goed..) dan kan het met een AK ook. Zo voorkom je dat er op banen wordt gereden waar je niet eens op volle kracht kunt fietsen omdat je zo de bocht gaat missen.. :-)

Ook het feit dat internationale wedstrijden gelijk vallen met AK's zorgen ervoor dat je de competitie niet kunt afmaken en dus trainen ze liever zo'n weekend op de baan van de volgende NK of EK ronde, dan dat ze op zo'n klein baantje hun rondje rijden zonder tegenstand. En waarom er bijv. de eerste AK in zuid (oss) geen elite was is mij een raadsel… aangezien er die week erna (of twee?) de NK werd verreden… Maar eh… volgens mij gaan de mailadressen van een hoop elite rond, onderling… dus waarom vragen jullie t niet gewoon per mail… ?????????

• Paul Sloesen

ehm, die eerste NK in Oss: deelname van Cuno Rossen, Jarno vd Elzen, Gerwin Peters en ik zelf. Zijn er toch 4 van de 9 in Zuid. Volgens mij was dat een record voor het jaar

• Teun Stam

Waarom de meeste Elite het laten afweten?

Te saai, te weinig strijd, geen kwaliteit banen. Dit zijn de antwoorden die we krijgen. De sport door laten groeien in de breedte moet absoluut geen probleem zijn. Er lopen (rijden) duizenden potentiele crossertjes in Nederland, dus met een beetje opgezet plan, is het mogelijk om per jaar 20% in leden te groeien.

Dan komt het probleem, de vrijwilligers om te helpen, want de meeste mensen hebben het te druk met andere bezigheden. Veel mensen hebben (gunnen zich) geen tijd om wedstrijden af te gaan, hetgeen inhoud dat deze groei achter zal blijven.

Nu het verhaal om de Elite terug te krijgen op de AK. Gooi de afdelingen open en laat deze categorie, vrij om te kiezen waar zij de wedstrijd organiseren, zie mijn voorstel naar de afdelingen.

Op deze wijze maken we het voor hun weer aantrekkelijk om te gaan rijden in de afdeling. Verplichten om te komen om te kwalificeren voor de NK zal averechts werken, dan haken ze helemaal af.

Ze zullen andere disciplines gaan bezoeken, down-hill, 4-cross etc. en dan roepen we weer met ze'n allen dat we een kweekvijver zijn?

Laten we ook eens gaan proberen om het voor de Elite, Juniors, maar ook de toprijders in de andere leeftijden interessant te maken om in de afdeling te (blijven) strijden, of te wel de TOPSPORT van het spel te laten zien binnen de afdeling, een betere promotie hebben we toch niet?

Teun