Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat vinden BMXers onder de 14 ervan

• Een toeschouwer

Een rare vraag mischien, maar waarom worden de eerste vijf of tien rijders niet gewoon door gestuurd naar een klasse hoger?

Zo geef je de zwakkere broeders ook een kans, en de goede rijders die komen er toch wel denk ik zelf?

Want nu is het vaak zo dat de gene die altijd een word, haast nooit een klasse hoger gaat rijden of heb ik dit mis?

Maar ook aan de soort training bij een vereniging kan je toch wel zien wie er goed rijden, en dat is ook tevens met de begeleiding, of zie ik dit ook weer niet goed?

• Hans Zweverink

Nou de kogel voor 2003 is door de kerk.

Er wordt niet samengevoegd tot en met 12 jaar bij de boys.

Bij de girls blijft alles het zelfde.

Alleen is er nog geen beslissing genomen over de leeftijd 13 en 14 jaar. Dus wat vinden die leeftijds groepen er van.

Laat het weten, want deze site wordt bespioneerd en er worden conclussies uit getrokken.

Dus zo zie ja maar weer het helpt toch iets, alleen moeten we allemaal is gaan denken aan 2004. Hoe gaan we het dan doen.

groeten Hans

• marjolein

hallo,

mijn naam is marjolein en ik ben 14 ik fietscross in Wijchen bij FCV Wycross.

Ik wilde even zeggen dat ik het er wel mee eens zou zijn als de leeftijden bij de girls 13, 14 en ouder samen worden gevoegd. Ik denk namelijk dat de meiden in de groep elkaar steeds voor willen blijven en dus beter worden en leren van elkaar. Bij ons in Wijchen is het alleen met de wedstrijden zo dat 13, 14 en ouder samen wedstrijden moeten rijden; maar hoe kun je ooit winnen van die ouderen als jij zelf als girl van 13 of 14 in een groep traint van alleen maar 13 of 14 jaar oud? je bent waarschijnlijk altijd al de beste geweest in jou catagorie maar je moet dan waarschijnlijk nog een jaar wachten voordat je naar een hogere groep mag.

Mijn conclusie is dus dat die 2 groepen moeten worden samengevoegd, ook om het Nederlands niveau om hoog te krikken. Er moet wel rekening gehouden worden met de catagorie van 15 / 16 (dit is de cruciale leeftijd van stoppen of doorgaan, zoals al eerder in een bericht gezegd) want zij moeten zelf mogen of ze in dezelfde catagorie blijven of eentje hoger gaan –> fietscross moet in alle tijden leuk blijven voor degene die hem beoefenen.

Pas dus op met jullie beslissing; eerst vragen, dan beredeneren en dan pas doen (samenvoegen).

Marjolein. FCV Wycross -wijchen- girl 14 jaar

• meta

Even een reactie voor Marjolein. Ik weet niet of jij op Nk's komt. Maar als je de meiden van 13 en ouder bij elkaar wil gaan voegen dan krijg je een enorm verschil. De junior en elite women zijn al samen gevoegd daar en dat gaat aardig. Maar de leeftijd die er onder ligt zou het enorm zwaar hebben. Ik durf te stellen dat er van die leeftijd max. 2 of 3 redelijk mee zouden kunnen komen en dat de rest verdrinkt tussen de grote meiden (al zijn ze vaak groter dan ik :-)) Op afdelingen gaat dit dus nog, maar gelden die samenvoegingen voor afdeling en NK? of alleen voor afdeling? alleen voor NK?

Groetjes, Meta

• marjolein

even een berichtje voor Meta: ik bedoelde niet met de Nk's daar moeten we gewoon de groepen behouden die we nu hebben. Ik rijd zelf ook Nk's ja.

Ik bedoelde in mijn bericht het samvenvoegen bij de club zelf, dus meer voor tijdens de trainingen, clubwedstrijden en alle andere ‘kleinere wedstrijden’ (dan de Nk's). In iedergeval niet bij de Nk's….Groeten,

Marjolein.

meta schreef:

>

> Even een reactie voor Marjolein. Ik weet niet of jij op Nk's

> komt. Maar als je de meiden van 13 en ouder bij elkaar wil

> gaan voegen dan krijg je een enorm verschil. De junior en

> elite women zijn al samen gevoegd daar en dat gaat aardig.

> Maar de leeftijd die er onder ligt zou het enorm zwaar

> hebben. Ik durf te stellen dat er van die leeftijd max. 2 of

> 3 redelijk mee zouden kunnen komen en dat de rest verdrinkt

> tussen de grote meiden (al zijn ze vaak groter dan ik :-)) Op

> afdelingen gaat dit dus nog, maar gelden die samenvoegingen

> voor afdeling en NK? of alleen voor afdeling? alleen voor NK?

>

> Groetjes, Meta

• jim

hoi!

nou ik ben zelf 15 en ik vind dat we alle boys categorien wel kunnen splitsen.

want wie zit er nou te wachten op meer dan 5 starthekken in 1 leeftijd?

ik niet.ook de 15/16 jaar kan makkelijk gesplitst worden.komen er ook nog eens anderen in de A of B finale!

LATERS!!!!!