Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Belangrijk bericht voor 13/14/15/16 jarige boys

• Patrick

Volgend seizoen zal zoals het er nu uitziet de samenvoeging van de leeftijdklasse 9/10 jaar niet doorgaan, ook zal de samenvoeging van de 11/12 jarige klasse ongedaan worden gemaakt, hoewel de betrokken rijders in Haaksbergen al massaal nee hebben gezegd moeten de 13/14 jarige klasse van 2003 opnieuw stemmen, omdat je waarschijnlijk in een paar weken van mening kunt veranderen, over de 15/16 jarige boys die ook massaal nee hebben gezegd wordt niet gesproken, hun mening dreigt genegeerd te worden, de reden hiervan schijnt te zijn dat het uit elkaar halen van deze leeftijden niet past in het beleid van de KNWU betreffende de integratie in de wielersport.

Laten wij ons geen zand in de ogen laten strooien want in de andere takken van wielersport wordt ook geen beleid gemaakt om makkelijker over te stappen naar de BMX, lk vindt het te ver gaan om een ontmoedigingsbeleid te voeren door de 15/16 jarige klasse samen te voegen als ze dat niet willen, en tegelijkertijd een aanmoedigingsbeleid te voeren om over te stappen naar een andere tak van wielersport, laten wij ons beleid bij de BMX houden met als uiteindelijk doel zoveel mogelijk rijders in de Elite klasse te krijgen.

Dus rijders van 13/14/15/16 jarige boys klasse van 2003 laat weten dat jullie het niet pikken dat jullie stem genegeerd wordt, ga naar het bestuur van je club en dring er op aan dat ze dit op zeer korte termijn aan het afdelingsbestuur kenbaar maken.

• Hans Zweverink

Duidelijke woorden Patrick,

Ook bij mij kwam het verzoek al binnen van enkele 15/16 jarigen, dus zal dit zeker meenemen naar de afdeling als voorzitter zijnde.

Want wat de leden willen breng ik naar buiten.

Dus rijders meld je aan bij de voorzitter van de club

groeten Hans Z

• Bo Kleinhesselink

Ik vind het alleen maar leuk en beter die 15/16 jaar bij elkaar, ik heb het dit jaar verrekte moeilijk gehad en dat zorgde ervoor dat ik harder ging trainen en het steeds beter ging en ik dus ook beter werd.

Maarja ik denk dat mijn stem niet meer telt nu ik junior men ben, maar ik kan je verzekeren dat 15/16 jaar samengevoegd een goede voorbereiding was voor de junior men

~ Bo ~

• Paul Sloesen

Goed zo Bo!!

• Henk

Laten we eerst een goede discussie voeren in plaars van allerlei dingen roepen en organiseren!

Wie zegt dat ALLE 13/14/15/16 jarigen tegen samenvoeging is!

Wie zegt dat ze er niet beter van worden!

Wat maakt het uit voor de “mindere” rijders?

Bepaal eerst de voors en tegens en maak een goed uitgewerkt voorstel

• Hans Zweverink

wie roept hier nu het hardst!!!!!!!!!!!

laat maar zien dat voorstel!

• Jan

Zo te zien komt P. Sloesen binnenkort met een voorstel om de elite en sportklasse weer samen te voegen

• henk de groot

voorstel heb ik inmiddels ingediend via John Cosijnse naar het afdelingsbestuur. Hij zal ervoor zorgen dat het ook bij de andere afdelingen terecht komt.Krijg je dus van zelluf te zien, maar……. het is een voorstel. Het idee achter het voorstel is om de rijders zoveel mogelijk binnen een groeptegen elkaar te laten rijden, dus bv bij de 13/14 jarigen: een manche met daarin : Dennis Seesing, Xander MArtina , Martijn Scherpen en Roy van den Berg is niet ondenkbaar. Dat is het gene wat die jongens willen! Ze willen zich meten en dan niet 1 rondje (finale) maar gewoon de hele dag. Dit doet niets tekort aan de jongens van de “2e garnietuur” , ( lees Patrick vd waarsenburg, siem veneman , Jesper de Groot, Jeffrey van Dam,) ook zij rijden tegen elkaar op een iets lager niveau. Pas dan krijg je strijd en wedstrijden die vanaf half 12 direct intressant zijn, een NK begint dan niet om 3 uur!.

Maar , voorstelis ingevdient, lees het praat erover, verander waar nodig, niks persoonlijk als het aangepast wordt, want waar het om gaat:

we willen toch allemaal wereldkampioen worden in VAlkenswaard!

gegroet, Henk

• Arriën Grevink, trainer

Beste mensen,

Ik zit nu zo'n 4 jaar in het BMX-wereldje, oorspronkelijk omdat sinds diezelfde periode dit de sport is van mijn zoon Dirk Horsman, maar inmiddels ook behorende tot mijn favorieten.

Ik heb een 1/4 eeuw in de voetballerij rondgezworven (voetballer/bestuurslid/scheidsrechter) en ben trainer/bestuurslid etc. geworden toen er bij FCCDe Kley-Drivers in Langedijk nog 8 leden waren…, zo langzamerhand komt het BMX-verhaal hier weer lekker van de grond (nu zo'n 60 leden en een tendens van jaarlijks zo'n 5 eraf en 10 erbij).

Onze kantine was vorig jaar in de brand gestoken en er staat nu een gezellig honk voor onze leden. De baan is omheind geworden en sinds kort is er nu goede mastverlichting (voor training en avondwedstrijden).

De AK en NH (regio) bij ons verliepen qua organisatie en gezelligheid gewoon lekker zoals het hoort: zonder gezeur, prima omzet, leuke verloting (ieder lot was prijs), de baan omgeven met sponsorvlaggen, etc. etc.

Wat een verhaal zul nu misschien denken ?

Om meteen maar met de hamvraag te komen: bij de KNWU etc. leeft BMX blijkbaar niet, getuige de vaak lauwe reakties op serieus gestelde en bedoelde vragen (leeftijdsindelingen, dure licenties in de toekomst ?) ? Vergaderingen duren vaak tot na middernacht en wat voor en wat er dan besproken is ? Het toewijzen van datums voor thuiswedstrijden kan zo geregeld zijn, al die bestuurlijke problemen is toch eigenlijk een giller ? (ik praat dan over Afd. West trouwens en vergeef me het gezegd te hebben) Een BMX-info, gevuld met wat ? En dan is er ook nog zoiets als een afgescheiden groep, de NFF, is die ook onder de noemer “log apparaat” te scharen of loopt het daar soepel ?

Als BMX-verenigingen moeten we nagenoeg alles zelf doen, zo is mij in de loop van de tijd opgevallen. In ons kleine Langedijk hebben wij sponsors nodig, aktievoeringen, verlotingen, etc. om rond te kunnen komen. En organiseren wij eens een wedstrijd, dan worden wij ook nog geacht een gedeelte van de opbrengst aan de KNWU af te dragen ? Waarvoor eigenlijk ?

Ok, weer terug naar de hamvraag, die zou komen:

Is het mogelijk om eens een MEGA-festijn op BMX-crossgebied te gaan organiseren ? En hoe zouden we dat kunnen gaan regelen/financiëren/etc.?

Hou me ten goede: ik heb zoiets hier in dit kikkerlandje nog niet eerder meegemaakt in dit wereldje en heb ook geen idee of dat ooit georganiseerd is ? Als ik over het web surf, dan heb ik de indruk, dat de beide Amerika's (en Australië?) dat soort dingen wel kunnen regelen ?

Zodat we de BMX-sport kunnen promten, daardoor meer leden zouden kunnen krijgen en van dit soort vraagstukken als die leeftijd bij die enz. niet eens hoeven te bepraten ?

Zodat ook meer oud-leden trainer zouden kunnen worden om het niveau hoog te houden en hoger te krijgen ?

Dit wilde ik graag even kwijt…….

Arriën Grevink, secretaris/trainer/webmaster etc. FCC De Kley-Drivers

www.bmxholland.nl

• Gerard

Henk jij hebt zeker geen kinderen bij de BMX anders kun je niet zo stom reageren.

Het gaat toch om de sport en om het plezier van de KIDS.