Hemk jij hebt zeker geen kinderen bij de BMX anders kun je niet zo stom reageren.
het gaat toch om de sport en het plezier van de kids
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBeste Arrien(sorry v/d 2 puntjes)
Zoals je aangeeft ben je pas bij fietscross, en ligt je ervaring bij voetbal.
wat zijn de grote verschillen tussen deze 2 sporten?
Vraag je je dan ook wel eens af waarom al die aandacht voor het voetbal, waarom zit daar het grote geld.
90 min kijken naar een doelpunt dat valt of een mooie aktie.
nee dan is BMX spectaculairder.
Maar goed BMX promoten.
Daar zijn we in Doetinchem een paar jaar serieus mee bezig geweest.
Het begon allemaal met een Busschers mastercross. Hierin werden elementen naar voren gebracht om het BMXen voor het publiek iets logischer te maken. Veel wensen van rijders werden opgevolgd en er ontstond een leuk evenement, waar in het begin veel geld bij moest. Maar je moet nu eenmaal investeren in de toekomst.
De opvolgende jaren probeer je dan middels een voorronde voor de elite voor het Europese kampioenschap deze wedstrijd weer naar Doetinchem te halen en dmv het rand gebeuren een leuke wedstrijd neer te zetten.
Ik denk dat veel (oud) bmxers dit kunnen beamen.
De buitenwereld ziet alleen een evenement, maar niet het kostenplaatje wat er omheen hangt. Dit loopt in de tonnen. Je moet daar dus als club je nek voor uitsteken. In 1997 de Ek en 1999 de worldcup. Een wedstrijd alleen maakt geen indruk, het is ook het randgebeuren en de aankleding etc, maar daar hebben ze bij de KNWU nog niet bij nagedacht wat daar de kosten van zijn. Maar als het evenement weer ten einde is lopen bepaalde mensen weer met de borst vooruit die in het hele verhaal geen kloten gedaan hebben.
Maar als je dan dit jaar weer hoort(en sommigen gezien hebben) dat in Letland, jawel LEtland een wedstrijd met een rand gebeuren neer gezet wordt en neem Italie? wie had dat nu verwacht. Alles geregeld.
En Brazilie???? Geen entree, hoe moet Valkenswaard dat doen> of gratis internetten, wie gaat dat betalen. En zo zijn er nog zoveel dingen.
Als BMX echt de basis is binnen de KNWU, om via deze sport de opstap te vinden naar andere fietssporten dan mag er de komende jaren nog wel diep in de buidel getast worden.
En ik hoop dat er dan ook zo diep getast wordt dat de elite rijders en juniors het aantrekkelijk gemaakt wordt om te blijven BMXen en niet dat we als kweekvijver moeten fungeren.
gegroet Hans
Beste gerard, Ik loop al zo'n beetje een jaar of 10 mee in dit wereldtje dus ikheb wel hetr eea gezien. Mijn zoon fietst ook al een jaar of 10, dus wel kids die meedoen.
Maar wat bedoel je met stom reageren? Natuurlijk gaat het om het plezier in de sport. Mijn zoon is geen topper en ik rijd voor 3 rondjes NK naar Assen of Heiloo of weet ik veel waar. Dit jaar ging het beter, maar volgend jaar wordt het weer behelpen. En dat bedoel ik dus. Het heeft toch geen zin om tegen gasten als Xander MArtina en Martijn Scherpen te rijden als je die alleen maar bij de start ziet en 15 seconden later binnenkomt? Dat is echt NIET leuk, zeker niet voor een 14/15 jarige. Stop de mindere rijders bij elkaar en laat ze strijden op hetzelfde niveau teggen rijders van het zelfde niveau. Dat is wat ik bedoel!
Niet stom, maar juist positief beste Gerard.
Gegroet Henk de Groot
Ook hier blijkt weer ons leeftijd systeem is dus niet in orde.
Schrap dat systeem en ga over op een systeem dat gebasseerd is op sterkte. Het eerste jaar lastig in te delen maar daarna door promotie en degredatie uitstekend mogelijk om de juiste mensen in de juiste groep te krijgen. en voor het onwetende publiek en de televisie veel makkelijker om te volgen
Remon
Henk,
Als ik het goed begrijp wil jij in de manches de sterkere rijders bij elkaar zetten, daarna groepen indelen op kwaliteit, dus hoe sneller je ben, hoe meer tegenstand.
Dit kan en mag toch mooit het doel zijn van een nationaal kampioenschap! Na de manches is het voor een aantal snellere rijders afgelopen, en kunnen naar huis. Als je lang genoeg blijft zitten, kan je de finale zien, waarbij de snelste over de finish gaat, met een aantal rijders in de tweede bocht? Niet kampioenschap waardig dus.
De sterkste rijders horen in een finale, dat is kampioenschap.
In de eredivisie voetbal laten ze toch ook niet eerst ajax, psv en feijenoord tegen elkaar spelen, evenals dordrecht, mvv en heracles.
De winnaar van beide poelen spelen een finale, wie wint is kampioen en wie verliest is tweede?
Ik begrijp dat er wellicht een onderscheid moet worden gemaakt, wellicht een ere- en eerste divisie binnen de BMX.
Het is nu al niet te begrijpen voor buitenstaanders dat er per leeftijd een kampioenschap word verreden, zonder dat je je eigen hiervoor hoeft te kwalificeren.
Laten we de sport niet belachelijk gaan maken, breedte sport is goed, maar mag nooit de topsport gaan beheersen! Daar zijn we misschien wel te veel mee bezig.
Maar, ik ga een nieuwe stelling inbrengen, wellicht een oplossing van het probleem.
Nee toeschouwer,
Het is de bedoeling de meningen te krijgen van de mensen die dit lezen.
Zoals je ziet leggen de meningen vaak nogal uiteen, dus willen we vanuit de meningen van de rijders en/of begeleiders plannen maken.
Daarvanuit kan je een plan op gaan stellen, waarna deze ingediend kan gaan worden binnen de afdeling.
Indien het voorstel wordt gedragen door de afdeling, dan naar de CFX, waarna er een besluit wordt genomen.
Wij proberen hier de voorstellen op te zetten en te onderbouwen, zodat alle geluiden langs het circuit op papier worden gezet, waarna er iets mee gebeurt.
Dus misschien wel volgend jaar? Wie weet.
Allicht beter dan alleen maar roepen dat het niet goed gaat en dat er toch niet wordt geluisterd, want daar schiet de cross echt niet mee op!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?