Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opzet NK 200????????

• arjan

Ja dat is nou eens een goed idee…als je dan wel even ervoor zorgt dat de rest van nederland ook NFF clubs heeft ipv van alleen het oosten.

• Arnold van den Berg

Dag Hans,

Als ik alle berichtjes lees, kom ik vaak tegen dat de NFF en de KNWU samen moeten gaan werken.

Dat komt de fietscross in het algemeen ten goede.

Die berichten hoor je bij de KNWU wedstrijden maar ook langs de kant bij NFF wedstrijden.

Echter niemand die de koe bij de horens vat en er werk van maakt.

Dus is het weer tijd voor Teuns stamtafel met dan als gasten NFF en KNWU vertegenwoordigers.

Het uitgangspunt moet dan zijn: respekt voor elkaars bond hebben en wat kunnen we voor en met elkaar betekenen.

Groeten Arnold

• Hans Zweverink

Goed plan,

Zeker dat in Amerika ANA en NBL ook samen zijn gegaan.

Ik weet niet of er ook bestuurders van de NFF op deze site zitten waar eventueel zo'n afspraak mee gemaakt kan worden?

Ik wil dit punt zeker binnen de afdeling gaan bespreken om een NFF/KNWU competitie op te zetten

• Remon Brink

Zijn er rijders die ervaringen hebben met deze indeling???? laat je een shoren

remon

• Remon Brink

Kijk zo mag ik het horen dat gaat de goede kant op.

die avond zal ik zeker aanwezig zijn. zelfs als dat weer op een nck georganiseerd wordt

remon

• Hans van Wijk

Als die bestuurders niet op deze site zitten dan kunnen we ze het wel doorgeven, nietwaar Remon :-)

• Bert

Na de discussie over de waarde van het combineren van leeftijden kwam ik op de website van de ABA tegen hoe daar de klasseindelingen zijn.

Er zijn op normale wedstrijden 3 klassen : Novice, Inter en Expert.

Per klasse zijn alle leeftijden van 5- tot 28+ aanwezig waarbij alle leeftijden

t/m 18 jaar apart rijden.

Het gaat daar in totaal ook niet om grote groepen rijders:

de meeste leeftijden in een klasse varieren van 5 tot 18 rijders.

Er zit uiteraard wel een promotiesysteem aan vast maar dat gaat

verplicht na een aantal overwinningen of vrijwillig.

Mijn idee is dat een dergelijk systeem meer stimuleert dan leeftijdcombinaties!

Zie: http://www.ababmx.com onder ‘Inside ABA’ - ‘2002 rulebook’ - chapter VI

en bekijk ook eens de ‘Races’ - ‘….results’