Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Splitsen i.p.v. combineren?

• Paul Sloesen

Hoe verklaar je dan dat op de 13/14 na iedere leeftijdsklasse alleen maar groter is geworden?? Juist: door alle mensen die stoppen!

• Teun Stam

Bedank Koos,

Met cijfers kunnen we stellingen onderbouwen, maar weet jij, of iemand anders die deze site leest op welke wijze wij aan info kunnen komen over het verval in de tussenliggende jaren. En misschien ook uitgewerkt in de afdeling.

Dit is maar een greep, wellicht kunnen we met meer cijfers een beter beeld vormen.

Wat mij opviel, het grootste verval is procentueel gewijs de B9-10 jaar, juist een categorie die niet is samengevoegd.

Het is denk ik ook maar net wat we willen zien, want emotie spreekt bij iedereen, dus ook bij mij, wellicht een grote rol.

• Bert

Iedereen kan het blijkbaar uileggen zoals hij het wil.

Ik verwijs nogmaals naar de website van de ABA om te bekijken hoe die

de uitdaging voor iedereen houden in de wedstrijden:

alle leeftinden t/m/ 18 jaar apart en binnen de leeftijden 3 sterkte klassen.

Zie: http://www.ababmx.com onder ‘Inside ABA’ - ‘2002 rulebook’ - chapter VI en bekijk ook eens de ‘Races’ - ‘….results’

Ik denk dat het de KNWU wel goed uitkomt dat de leeftijden t/m 14 jaar gesplitst worden i.v.m. samenvoegen van de licenties van wielren en fietscross (zie licenties 2003 voor meer commentaar).

Nu kan de fietscross tenminste door de KNWU fatsoenlijk ondergeschoffeld worden.

Volgens de geleverde documenten zijn er internationaal geen cruisers meer!!

• meta

lagen in 1999 de Nk's qua datum ook zo uit elkaar? misschien ligt het daaraan. De NK's voor de zomervakantie worden (heb ik zo t idee) constant goed bezocht, bij de laatste twee laten veel het afweten. Daarbij komt dat veel mensen de 5e of 6e laten schieten vanwege het streepresultaat.. zodat als de baan of het weer hen niet helemaal aanstaat ze ervoor kiezen die NK niet te fietsen. Ik geef ze ook geen ongelijk. Maar zo krijg je wel een vertekend beeld.. Er zijn dus mensen die wel in de competitie mee blijven doen, maar de laatste niet fietsen.. dan krijg je negatieve cijfers, terwijl het niet negatief is.. snappie?!

Ook waren er aan het begin van het jaar nog iets meer buitenlanders (meer Denen en meer Belgen) die hun seizoen op willen starten door een leuke wedstrijd in Nederland.. die mensen kun je natuurlijk in de statistieken ook niet serieus meetellen..

Zou de KNWU daar geen cijfers over bijhouden? Die hebben iig over een aantal jaren de aantallen deelnemers NK en de aantallen licentiehouders..

Meta

• Dartelli

Maar ik doe dan ook altijd geweldig mijn best om geen punten van andere renners af te nemen ;)