of vallen we internationaal gewoon onder “vrouwen”en zouden we kunnen volstaan met een “B” licentie? Ik begrijp het nog niet helemaal.
Denk trouwens dat nu veel van de nat. Elite men internationaal sportklasse gaan fietsen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHa, ik zie dat we hier iemanfd hebben die trouw het forum bezoek, maar schijnbaar
nergens een mening over heeft. Of met zijn uitspraken anoniem wil blijven.
Zeg dan nix!
Wij mannen kunnen wel kiezen voor sportklasse en dan wat minder betalen voor licenties en inschrijf gelden en geen prijzen geld krijgen, OF elite fietsen veel geld aan licenties en inschrijf geld betalen, en dan hopen dat je het terug verdient krijgt.
Waarschijnlijk dat mijn schamele salaris boven het uwe uitstijgt, maar dat betekent nog niet dat ik onnodig geld over de balk ga smijten.
En heb er dan ook wel begrip voor als andere mensen dat ook niet willen doen, maar eigenlijk gedwongen worden. Uiteraard kun je het ook zien als een uitje maar voor twee dagen is dat wel even meer dan Hfl. 200,- (voor degene die geen idee hebben van de huidige munteenheid) alleen aan inschrijvingen dan nog de reis en onderdak.
Een aantal jaren terug reden er minder elite rijders, was het prijzengeld hetzelfde en het totale kosten plaatje de helft van wat het nu is voor een elite rijder(ster.
En heb je gezien hoeveel rijders er dit jaar waren met de EK? Nogal een opkomst mag ik stellen!
Bovendien, twijfel ik eraan of alle dames wel voor geld willen fietsen, zoals de Elite
mannen?
Dagobert Duck
KNWU wil hiermee alleen bereiken dat de overstap van een bepaalde fietstak naar de wielren tak makkelijker gaat. Zoedoende uit de andere fietstakken de betere rijders te betrekken. Ze proberen dus de fundamenten van de andere secties onderuit te kappen. Waar ben je dan mee bezig.
Mijn verwachting is dat niemand gebruik zal maken van zijn nieuwe licentie en bijvoorbeeld gaan baanrennen. Voor de enkeling die dat wel wil doen, kan toch gewoon twee licenties aanvragen.
Bovendien heb je voor zoiets geen integrale licentie nodig, ze kunnen vanuit de bond ook gaan scouten, net als bij voetbal, honkbal ed.
Ik nodig bij deze alle Elite rijders uit, aankomend jaar lekker bij de Sportklasse te komen fietsen. Die 5 Euro die je op het einde van het jaar terug krijgt kunnen jullie denk ik ook wel missen. En internationaal kun je dan nog altijd Elite blijven fietsen, want de UCI haalt gelukkig niet van die rare fratsen uit en heeft wel duidelijk op haar netvlies dat de klasses bij de BMX niet te vergelijken zijn met die van andere sporten.
Oh, ja. Ik begrijp ook dat Elite dames (gezien de nieuwe indeling) kunnen kiezen voor Amatuer dames. Dat zou dus betekenen dat je zowel nationaal als internationaal ook een Sportklasse dames hebt. Dus dames, lekker amateurs gaan fietsen en die dure Elite licentie uitsparen. ;-)
Jake
Jake,
volgens mij zijn er juist heel veel rijders die gebruik kunnen maken van de nieuwe licentie.
Denk eens aan de combinatie van 20"en cruiser
FourX
Dowhn Hill
Dual Slalom
Baanwielrennen
Als de Elite niet snel meer uitdaging en erkenning krijgt, hebben we straks geen aparte licentie voor de elite meer nodig, want dan hebben ze wellicht andere uitdagendere sporten!!!!
Hoeveel moet een Elite nu meer betalen dan vorig jaar, indien ze cruiser en 20"rijden? Bijna alle elite rijden tijdens de EK en WK op beide fietsen, dus volgens mij valt de verhoging dan mee? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?