Robert Jacobs DUS!!! voor degene die mij niet kennen onder de naam Jake.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk weet niet waar jullie mee bezig zijn maar als dit al “afzeiken” is? Ik kom gewoon voor mijn mening uit net zoals jullie. En als iemand zich dan al gelijk zo aangevallen voelt!
Kijk Meta, als JIJ vindt dat mensen wel degelijk er mee zullen zitten dat jij niet meer kunt fietsen vanwege het geld OK. Maar ik denk er niet zo over! Ik geef MIJN mening net zoals jij doet over andere onderwerpen! En die zijn ook niet altijd zinnig toch…….
Iedere mening is zinnig.. maar zet er wel je naam bij. En ja, ik weet dat er nou eenmaal heel veel elite rijders zijn die gezegend zijn met sponsering.. Het gaat mij er vooral om dat er een hele hoop dames zijn die graag bijv. meer internationaal zouden willen fietsen, maar hierin niet, net als de mannen, een keuze krijgen met gevolg dat de inschrijvingen niet te betalen zijn…. gevolg: Er wordt gezegd dat de elite women internationaal niets voor stelt omdat er toch maar 17 ofzo meedoen… Tja, en DAT is nou juist iets waar dus wel wat aan gedaan zou kunnen worden..
Wat een dom bericht Meta. Echt ongeloofelijk dom.
Dit feest/wedstrijd wordt georganisserd door de UCI en de KNWU heeft hier niets mee te maken. Er was dan ook niemand van de KNWU aanwezig. Er waren een paar Nederlandse renners en de rest waren buitenlanders uit de top van het UCI klassement. Het hele gebeuren werd betaald door een paar sponsors.
Als je voortaan iets roept zorg er dan voor dat je jezelf goed geinformeerd hebt.
De KNWU organiseerd jaarlijks een feest (is ook gesponsord en kost dus geen geld) voor alle takken van de wielersport en tijdens dit feest worden alle officiele kampioenen gehuldigd van de UCI categorien. Er is maar een huldiging waarbij de KNWU betrokken is en dat is de huldiging van de Fietscrossers. Alle andere takken van de wielersport kennen geen huldigingen.
En geloof mij, de fietscross brengt de KNWU geen geld op maar kost alleen geld (dit geld ook voor het baanwielrennen, mountainbiken en veldrijden) en dat is goed want het is een hele mooie sport met helaas een paar zeurpieten die niet weten hoe de vork in werkelijk in de steel zit.
En gelukkig streven we daarom met zijn allen voor hetzelfde doel….de rijders en ons BMX wereldje, toch? Hier kan/mag maar vooral moeten iedereen vrijuit zijn mening geven, zodoende hier goede ideeen uit putten en wellicht via een eventuele rijdersvertegenwoordiging dit aan te kaarten bij de sectie. Maar het is ongepast en betoont niet echt van enig intellect om iemand hier openlijk onderuit te schoffelen of een zeurpiet te noemen. Doe dat dan van persoon tot persoon, maar laat iedereen in zijn waarde, welke mening deze persoon dan ook geeft.
Als de huldiging HET feest voor de BMX tak is, hoop ik dat het volgend jaar dan wel zal spetteren!!!. Doe eens navraag onder de mensen wat zij van de uitreiking vonden??? Misschien dat daar wat nuttige tips uit voort komen, en dan zul je die zeurpieten zoals jij ze noemt niet meer horen.
Kan de UCI zoiets dan ook niet doen in de BMX tak??? Wij zijn daar toch ook bij aangesloten!!!
Je zegt dat er voor de BMX sectie alleen maar geld bij moet. Dan is mijn vraag aan jou of je dat kunt onderbouwen met cijfers. Ik ben echt benieuwd waar die zeer hoge kosten dan in zitten. En misschien moeten we aan de hand daarvan dan maar kijken of we op sommige vlakken de kosten kunnen reduceren en op andere vlakken misschien meer geld moeten betrekken.
Verder heb ik nog een vraagje.
Enkele jaren geleden hebben ik en met mij een aantal rijders een officiele waarschuwing gekregen omdat wij een betaalde wedstrijd in Belgie (met int. lic.) hebben gereden, terwijl en een afdelings wedstrijd van de KNWU die dag verreden werd.
Wat zijn de consequenties het aankomend jaar, als wij met onze nieuwe licenties
aan een 4cross, mountainbike of wieler wedstrijd meedoen terwijl er dat weekend een NK is? Want met onze aankomende licentie mogen we daar dus gewoon aan meedoen, maar ik verwacht wel een overlapping van wedstrijden, en zo ook dus met BMX wedstrijden elders!!!
Maar gezien de wedstrijden elkaar overlappen moet ik nu gaan kiezen wat ik volgend jaar wil gaan fietsen, om in een klassement voor te komen……..eeeeeuuuuuhm BMX, wielrennen , BMX,wielrennen………
Yeah wright, alsof ik ooit op een andere fiets zou stappen.
Met vriendelijke groeten,
Zeurpiet
Meneer van Kessel: Ik weet heus wel dat dat van de UCI af kwam.. het was dan ook meer bedoeld als een niet al te serieus bericht waar dan wel wat serieuse reacties op kwamen. Maar over het feit dat prijzengeld omlaag gaat terwijl deelnemers en kosten omhoog gaan… Ik vind het prima, maar t zou wel zo reeel zijn als het voor het seizoen bekend werd gemaakt en niet achteraf komt. Kijk voor de middenmoot of mensen die wat meer achteraan fietsen maakt het niet uit.. maar voor de winnaar of winnares die het ineens met een hele hoop minder moet doen kan het wel raar overkomen.
maar goed.. ik zou liever gewoon alles (nationaal en internationaal) fietsen voor zo'n beker hoor.. gewoon weer voor de lol zoals ik dat zoveel jaar heb gedaan.
Ik heb liever dat mijn sport meer lol op levert dan geld! En voorlopig doet dat het ook nog steeds.
Maar er moet, wil men de huldiging tot iets maken dat de rijders er graag komen, beter naar de rijders worden geluisterd! Het hoeft niets, of nauwelijk iets te kosten.. maar het zou veel leuker kunnen!
Ja inderdaad. Ik bedoel in hoeverre worden de rijders in het nationale team er nou beter van. Ze moeten ondertussen al zelf een fiets kopen. Ik denk dat de meeste van deze rijders wel een sponsor of sponsoren zou moeten kunnen vinden waar ze, in ieder geval finacieel, meer baat bij zouden hebben. Misschien heb ik het wel helemaal fout hoor, en is het nationaal team van groot belang. Maar als blijkt dat t niet helemaal het geval is, lijkt het idee van Jake me helemaal niet zo gek. Dat geld is vast goed te gebruiken ergens anders in de sport!!!
Begrijp me niet verkeerd ik probeer niet het nationaal team af te vallen o.i.d. maar geef alleen maar mijn kijk op hoe de sport er misschien op vooruit kan gaan.
Arjan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?