In Amerika (ik dacht ABA) wordt bij elke National hetzelfde starthek gebruikt met dus dezelfde installatie. Zou het in Nederland ook verplicht moeten worden, althans in ieder geval bij NK's, om dezelfde startinstallatie te hebben?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk denk dat het op zich een goed initiatief is. Maar een compleet nieuw hek is denk ik wel onbetaalbaar voor de meeste clubs.
Misschien kunnen we er eerst voor zorgen dat er op elke NK baan in ieder geval licht en geluidsignalen (piepjes) zijn voor het hek valt. Zodat mensen die zich op die piepjes wensen te concentreren, waar ik er een van ben, niet bij sommige wedstrijden weer moeten overschakelen op het licht!!!
Exact dezelfde commando´s, licht en geluidssignalen bij elk NK is misschien een goedkopere oplossing en toch al een grote stap in de richting van Paul´s idee. Hoeven we ons alleen nog maar aan te passen aan de snelheid waarmee het hek valt.
Arjan
Ik heb een vierkanaals soundbordje uit USA gehaald.
Dit kun je vanuit een industrieel controller zoals een Siemens LOGO!
aansturen.
Het soundbordje kun je ook los verkrijgen. Ik heb het inmiddels al vier maanden op de baan van Geldermalsen in test!!
Als er voldoende interesse is kan ik het geheel wel in een koffertje bouwen!
Hans
Moet je Jan Gijsberts eens bellen of mailen.
Hij heeft de complete tekeningen en dergelijke thuis van de startsystemen welke gebruikt worden in Amerika.
Hij heeft deze in naam als afgevaardigde van de KNWU gekregen ter informatie voor alle mensen die hier wat mee willen.
Ik weet ook dat hij hem zelf na gebouwd heeft en dat deze werkt.
Kortom heel veel informatie bij deze persoon.
succes Hans Zweverink
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?