hetzelfde als wk2001 en wk2002.
de besturingskast niet, maar als iemand interesse heeft om deze in nederland te gaan nabouwen, zorg ik dat er eentje naar nederland komt.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsAls ik weet welke signalen (24V of 110V of 220V of wat dan ook!)
er nodig zijn om het ding te bedienen, dan is een besturing niet zo heel moeilijk meer.
Zitten er magneten aan?
Of alleen maar een luchtcylinder.
Wat voor soort ventiel (of ventielen) zit er op die luchtcylinder?
Laat maar weten dan krijg je een voorstel voor een besturing.
Hans
Heren,
het klinkt alsof jullie allemaal heel goed bezig zijn. Ik hoop het van harte. Misschien dat de plannen voor zo´n hek plus besturing ergens geopenbaard kunnen worden zodat alle verenigingen het kunnen gaan bouwen. Of misschien dat er een prijs genoemd moet worden voor clubs met luie mensen of twee linkerhanden…
Arjan
Hallo,
Ik wil me er niet al te veel mee bemoeien, maar ik wil wel graag even uitleggen hoe het nu precies zit met de starthekken hier in Amerika.
ABA en NBL hebben ieders hun eigen startmechanisme. De meesten zijn nu wel bekent met het mechanisme van de NBL. Die van de ABA is dus anders.
Paul had in zeker zinnen gelijk. ABA verzorgt het starthek en het startmechanisme voor alle indoor wedstrijden. De NBL doet dit ook. De 2 organisaties brengen geen starthek naar de bestaande crossbanen, want die hebben al een hek, want ze moeten wel een hek hebben voor de door de weekse trainingen.
Hier in Amerika is de baan aangesloten bij de NBL of bij de ABA. Net zoiets als de KNWU en de NFF. Als de baan is aangesloten bij de NBL, dan kopen ze een start mechanisme van de NBL. Dit is het zelfde bij de ABA. Bij de NBL krijg je 2 cilinders en het startmechanisme. Het startmechanisme speeldt de stem af, schakeld de lichten en de biepjes en hij zorgt ervoor dat de cilinder wordt aangestuurd om het starthek naar beneden te duwen.
De cilinder trekt het starthek rechtop en duwdt hem ook weer weg. Er komen geen magneten of iets dergelijks aan de pas. 1 Cilinder doet het werk. De cilinder is echter wel aangepast. De kleppen hebben ze aangepast, daardoor valt het hek zo snel.
Ik heb eventjes alle opmerkingen gelezen, maar als iedereen gaat hobbieen, dan zijn we weer op het zelfde punt waar we eerst waren. De startmechanisme zal dan overal weer anders zijn. Als je het goed wilt hebben, dan moet je iemand daarvoor aanstellen en die moet ervoor zorgen dat je het zelfde startmechanisme hebt bij elke NK wedstrijd. Het vind het een heel goed idee, maar het zal een moeilijke opgave zijn. Iedere club moet er voor zijn anders is het bijna niet te doen.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is. ik vind het een goed idee, maar als je zoiets van de grond wil hebben, dan moet je eerste alles goed op een rijtje hebben.
groeten Robert de Wilde.
Bedankt voor de info Robert.
Echter toch nog een vraag. Wat is het verschil tussen een ABA en een NBL start sequentie.
Ik heb een site gevonden waar een TARA start computer staat. Is dat de meest gebruikte? (www.cartessa.com)
Bij de NBL start sequentie hebben ze een serie zeer snelle beeps. Loopt dat synchroon met de lichten? (ik kan me dat nauwelijks voorstellen!!)
Mooie classering bij de Grands trouwens. gefeliciteerd!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?