Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Revolutionair BMX NIEUWS

• Wim Dijk

Er bestaan vergevorderde plannen om een permanente BMX INDOORBAAN aan te leggen in Ommen.Dit zal worden georganiseerd door BMX ACTION.NL.

BMX ACTION kan de beschikking krijgen over een geisoleerde hal van 80x 30 meter die op het laagst 5 meter en op z'n hoogst 9 meter hoog is. Hier gaan we een enorm spectaculaire baan aanleggen.waar dus HET HELE JAAR op gereden kan worden. Om het gebouw heen is ca. 15000 m² beschikbaar voor trails, camping etc. De loods kan verwarmd worden, bij grote evenementen kan het nodig zijn om een tent bij te huren voor het Parc Fermé.

Op dit moment ben ik druk bezig met het inventariseren en meningen aan het verzamelen over dit plan. Hier ben ik jullie ook voor nodig. geef svp op het forum of persoonlijk per e-mail aan mij door

**of je ? 49.95 per jaar aan contributie wilt betalen om het hele jaar op deze baan te kunnen trainen.

**Verder zoek ik verenigingen die de hal inclusief complete baan en startinstallatie willen huren voor het houden van trainingsclinics , wedstrijden etc. De kosten zijn door de verenigingen gemakkelijk terug te verdienen door het heffen van entree kosten, inkomsten van catering, en inkomsten van inschrijfgelden, verlotingen etc.

**Verder zijn er sponsoren nodig die in ruil voor een jaarlijkse bijdrage een aantal m² permanente wandruimte krijgen om hun spullen op uit te stallen of een reclame bord neer te hangen.Ook mogen andere belangstellenden die de BMX een warm hart toe dragen uiteraard meewerken en hun bijdrage geven.

Ik ben van mening dat door dit initiatief de BMX sport een extra zetje in de rug kan krijgen, die het zo hard nodig is.Denk aan media aandacht etc. Maar het kan alleen lukken met jullie hulp en medewerking. Geef zoveel mogelijk je reacties / opmerkingen op het forum of direkt per e-mail op wim@bmxaction.nl

De bedoeling is om te starten in Oktober 2003, omdat voor deze winter het wel erg kort dag is.

alvast bedankt,

Wim Dijk.

p.s. de indoorbaan en fietscrossclub Ommen staan voorlopig nog los van elkaar.het project is een initiatief van BMXACTION.

• Hans van Wijk

Hardstikke goed nieuws Wim!!!

Ik zal bij meer mensen eens polsen

Hans

• Jeroentje Peters

VeT!

• Bo Kleinhesselink

lekker wim, mag ik de posters ontwerpen ? kheb heel wat leuks in gedachten

• Hans Zweverink

Klasse Wim.

Hulde!!!!!!!!

kunne we daar in Januari die party ook niet houden met meteen een wedstrijd er achter/voor aan.

Er zijn nog mensen met houten hindernissen. Teun heeft al een hek

en met een paar gekken erbij ben je een heel eind.

Maar nu ff serieus

Qua breedte kan het net, kunnen de zij wanden eruit. 4x6m1 is 24 houd je 3 m1 over voor publiek. Verder om de hal heen(15000m2) is een prachtige oppervlakt. Heb je daar ook nog een baan in gedachten?

Nee, ik zie het wel zitten, ben al aan het schetsen geslagen.Of een rijder er 50 Euro voor over heeft weet ik niet, maar verhuren voor clinics lijkt me een goed plan.

ik blijf het volgen.

groeten Hans

• Teun Stam

Fantasties Wim

Waarom 6 mt breed? Wellicht kunnen we naar een smaller circuit, een gate van 4 of 6 rijders, beide zijde publiek, wellicht een deel dubbel rijden, net als het WK in Melbourne? Oftewel, mogelijkheden te over.

Dit is de kans voor BMX om iets moois neer te gaan zetten. Als iedere rijder, de clubs en afdelingen hier achter gaan staan en wellicht de nek uitsteken en investeren, kunnen we volgend jaar in november een grandioze wedstrijd organiseren, gelijktijdig de prijsuitreiking van de NK, voorafgegaan door de cruiserpartie in de naastgelegen biertent.

Nu ga ik stoppen, want anders ben ik bang dat ik morgen al wil verhuizen naar Ommen!!!

• bmx-it

Ja, gewoon met zijn vieren net zoals een 4X-wedstrijd en dan de huidige BMX regels de beste 4 gaan door!?

• Bo Kleinhesselink

ja een four cross, goed idee en denk ff na joh 2 door

• Joost

Ha,

Ik denk dat dit de perfecte oplossing is voor mensen die in de winter door trainen.

Ik zou er geen wedstrijd baan van maken. Echt zo iets als Woodward in USA.

Alle mogelijkheden om je te ontwikkelen als BMXer, dus een hek, technische stukken en trails.

Daarnaast zou ik wel evenementen proberen te organiseren. Zoals dual sprints, 4X op de bmx en dirt contests. Maar ik zou er zeker geen hek van 8 inleggen want dan ben je veel te veel ruimte kwijt voor het eerste stuk.

Kan echt iets heel moois worden. mijn 50 euro krijg je!

Groetjes Joost

• bmx-it

Hoe is het op de nieuwe baan van jullie, kun je er al fietsen?

Of ben JIJ nog hard aan het werk daar?

Tuurlijk weet ik ook wel dat er maar twee door gaan, maar das ook al zo gewoon toch?