Er bestaan vergevorderde plannen om een permanente BMX INDOORBAAN aan te leggen in Ommen.Dit zal worden georganiseerd door BMX ACTION.NL.
BMX ACTION kan de beschikking krijgen over een geisoleerde hal van 80x 30 meter die op het laagst 5 meter en op z'n hoogst 9 meter hoog is. Hier gaan we een enorm spectaculaire baan aanleggen.waar dus HET HELE JAAR op gereden kan worden. Om het gebouw heen is ca. 15000 m² beschikbaar voor trails, camping etc. De loods kan verwarmd worden, bij grote evenementen kan het nodig zijn om een tent bij te huren voor het Parc Fermé.
Op dit moment ben ik druk bezig met het inventariseren en meningen aan het verzamelen over dit plan. Hier ben ik jullie ook voor nodig. geef svp op het forum of persoonlijk per e-mail aan mij door
**of je ? 49.95 per jaar aan contributie wilt betalen om het hele jaar op deze baan te kunnen trainen.
**Verder zoek ik verenigingen die de hal inclusief complete baan en startinstallatie willen huren voor het houden van trainingsclinics , wedstrijden etc. De kosten zijn door de verenigingen gemakkelijk terug te verdienen door het heffen van entree kosten, inkomsten van catering, en inkomsten van inschrijfgelden, verlotingen etc.
**Verder zijn er sponsoren nodig die in ruil voor een jaarlijkse bijdrage een aantal m² permanente wandruimte krijgen om hun spullen op uit te stallen of een reclame bord neer te hangen.Ook mogen andere belangstellenden die de BMX een warm hart toe dragen uiteraard meewerken en hun bijdrage geven.
Ik ben van mening dat door dit initiatief de BMX sport een extra zetje in de rug kan krijgen, die het zo hard nodig is.Denk aan media aandacht etc. Maar het kan alleen lukken met jullie hulp en medewerking. Geef zoveel mogelijk je reacties / opmerkingen op het forum of direkt per e-mail op wim@bmxaction.nl
De bedoeling is om te starten in Oktober 2003, omdat voor deze winter het wel erg kort dag is.
alvast bedankt,
Wim Dijk.
p.s. de indoorbaan en fietscrossclub Ommen staan voorlopig nog los van elkaar.het project is een initiatief van BMXACTION.