Wat ik ervan vind. De UCI heeft eerst andere problemen die ze moeten opgelost. Er zijn maar weinig goeie WK's geweest in de laatste 10 jaar. En dan bedoel ik ook echte goeie WK's. De laatste was in Frankrijk. Hij was niet de beste, omdat ik daar toevallig gewonnen had. Het gaat om de organisatie, baan, toeschouwers en de wedstrijd hem zelf. Bijna alle Pro's waren er. De tribunes zaten helemaal vol en er was veel sfeer. Brazillie was misschien wel goed, maar waren bijna geen Pro's. De meesten waren in Amerika.
Ik vind dat de UCI zich moet blijven concentreren op BMX en niet op andere dingen. Downhill heeft niks te maken met BMX. Als ze al dat geld, publiciteit en tijd kunnen vinden voor een downhill wedstrijd, waarom kunnen ze dat niet voor de WK. Daar draait het toch om.
Er zijn nog wel meer dingen die moeten veranderen vind ik. De EK's schommelen ook te veel. De ene is goed de andere is slecht. Zo zal het ook wel in de rest van de wereld zijn. De worldranking slaat trouwens ook nergens op. We hebben eigenlijk maar 1x in het jaar de kans om tegen iedereen de fietsen. Je kunt zo toch geen worldranking bepalen.
Nog 1 ding. Het is niet zo moeilijk. Je gaat zo snel voor de bulten. Ze zijn nog eerder te klein dan de groot en dat maakt het een beetje moeilijker. Als je het eenmaal door hebt, dan is het echt niet moeilijk. Het spannenste is het voor de eerste keer over de bulten te gaan en daarna is het precies als alle andere BMX baan. Je angst is je grootste tegenstander. Je krijgt er wel een kick van.
Dit is wat ik van Downhill BMX vind.
Robert de Wilde.