neem van mij aan het je de BMX er niet promoot. de televisie opnamen zijn niet zo goed. de televisie laat het niet goed over komen. je kunt niet zien hoe hard we gaan en hoe ver we springen. over het algemeen wordt er ook niet echt ingehaald. iedereen rijdt een treintje van acht man. je zult hier en daar een inhaal actie zien, maar meer niet.
je kunt de wk's interresanter maken dan de downhill. frankrijk is een goed voorbeeld. als je tv hebt en zoveel mensen en een goeie baan, dan bereik je meer dan met de downhill series. ik vind de wedstrijd van frankrijk leuker om te kijken dan de x games. er gebeurde meer in frankrijk dan in woodward.
ik weet ook wel dat de EK's en de WK veel geld kosten. maar als ze al dat geld van de banen ontvangen en ze kunnen een downhill wedstrijd opzetten, dan kunnen ze er ook voor zorgen dat er TV bij de EK of WK is. tenslotten moeten de kinderen ermee beginnen en die gaan echt niet met 50 km per uur van de berg af. het gaat toch allemaal terug naar de normale bmx baan. daar moet je de mensen naartoe lokken.
de downhill wedstrijd geeft een verkeerde inpressie. trouwens, er is al 3 jaar een downhill serie op TV in amerika, maar de aantal BMX rijders worden steeds minder, dus ik weet niet of het wel zo'n goei promotie is.