Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Downhill BMX

• Remon Brink

Hallo,

Ben het helemaal eens dat de EK's en ook de WK's zeker verbetert moeten worden. Maar daarnaast zou ik ook graag wel een downhill serie zien hoor. Prachtig toch om te kijken. Ga ik zeker heen. En ik denk voor de tv ook nog veel aantrekkelijker

Remon

• Arjan Grooters

Ik ben het inderdaad met jullie eens dat er nog veel verbetering mogelijk is voor de ek's en het wk. Maar bedenk wel dat daar veel geld voor nodig is, en dat betaalt zich niet zo maar terug.

Downhill BMX is spectaculair, komt op televisie en zorgt er (hopelijk) voor dat er veel nieuwe mensen geinteresseerd raken in de sport en gaan deelnemen. Hierdoor wordt de sport ook interessanter voor sponsoren en media enz. Dus komt er meer geld, waar ongetwijfeld ook een deel van in de reguliere wedstrijden gestoken kan worden.

Dus ik ben er zeker voor om deze vorm van BMX zoveel mogelijk te promoten. Ik hoop echt dat het spektakel van deze wedstrijden er voor zorgt dat de sport weer gaat groeien.

En het is toch ook supergaaf om te zien, dus ik ga mee kijken Remon!

Arjan

• Robert de Wilde

neem van mij aan het je de BMX er niet promoot. de televisie opnamen zijn niet zo goed. de televisie laat het niet goed over komen. je kunt niet zien hoe hard we gaan en hoe ver we springen. over het algemeen wordt er ook niet echt ingehaald. iedereen rijdt een treintje van acht man. je zult hier en daar een inhaal actie zien, maar meer niet.

je kunt de wk's interresanter maken dan de downhill. frankrijk is een goed voorbeeld. als je tv hebt en zoveel mensen en een goeie baan, dan bereik je meer dan met de downhill series. ik vind de wedstrijd van frankrijk leuker om te kijken dan de x games. er gebeurde meer in frankrijk dan in woodward.

ik weet ook wel dat de EK's en de WK veel geld kosten. maar als ze al dat geld van de banen ontvangen en ze kunnen een downhill wedstrijd opzetten, dan kunnen ze er ook voor zorgen dat er TV bij de EK of WK is. tenslotten moeten de kinderen ermee beginnen en die gaan echt niet met 50 km per uur van de berg af. het gaat toch allemaal terug naar de normale bmx baan. daar moet je de mensen naartoe lokken.

de downhill wedstrijd geeft een verkeerde inpressie. trouwens, er is al 3 jaar een downhill serie op TV in amerika, maar de aantal BMX rijders worden steeds minder, dus ik weet niet of het wel zo'n goei promotie is.

• Remon Brink

Ben het helemaal mee eens dat als er geld is voor een downhill wedstrijd dat er ook meer geld moet zijn voor de EK;s en WK's.

Ik verbaas me wel over de info die hier gegeven wordt door Robert. Hier in Nederland vind iedereen het volgens mij geweldig om te zien die Downhill wedstrijden. Het klopt wel dat de eurosport beelden niet erg goed waren. Slechte samenvatting en niet eens de finale in beeld. Of ik mag hem gemist hebben.

Toch ben ik wel met Arjan eens dat een grote televisie bijdrage wel positief bij kan dragen aan de bmx sport. al is het alleen maar met bekendheid van het fietsje.

Maar als ik zo hoor dat het succes in amerika met de wedstrijden niet zo groot is moeten we het niet te vaak doen. Of we gaan gewoon met alle Nederlanders eens naar Woodward om te kijken

Groeten Remon

• Johan

Downhill BMX, 4 Cross, downhill of whatever is uitermate geschikt voor rijders die het in de echte BMX wereld niet redden.

Omgekeerd zie je geen of weing rijders die voorin mee kunnen draaien…denk daar eens aan UCI, KNWU, mountainbikers en ex fietscrossers die zich nu te goed en groot vinden om met BMX in verband gebracht te worden…..

Mijn mening ?

Het zal uiteindelijk tenkoste gaan van onze sport die al die andere sporten heeft doen ontstaan !

• Arjan Grooters

Sorry, maar de mensen die voorin mee fietsen in deze takken van de sport zijn veelal rijders die zeer verdienstelijk konden fietsen in de reguliere fietscross. Kijk alleen al eens naar het aantal ex-wereldkampioenen fietscross die daar rijden.

• Remon Brink

ach ja Prokop kan ook echt heeeeeeelemaal niet fietscrossen.

• Teun Stam

De Wilde, de Bever, Wissink, Peters, zomaar een paar namen die me te binnen schieten. Vooraan in BMX, en niet onverdienstelijk in de overige disciplines.

Laten we onze toppers binnen de BMX eerst maar eens hetzelfde gaan bieden als ze doen in de andere takken. Lopen ze niet zo eenvoudig over naar een tak waar ze misschien wel serieus worden genomen.

• elco

Afgelopen weekend nog ff staan praten met bas de bever en kreeg toch wel de indruk dat hij het nog steeds leuk vind op de bmx.

En ik denk dat we hem volgend jaar wel eens kunnen tegen komen op de bmx tijdens wedstrijden.

Dat is dan weer het mooie van de nieuwe licentie.

En ik denk niet dat ze zich nu te goed vinden voor de bmx in tegendeel ze hebben toch wel heel veel te danken aan al die jaren op dat kleine fietsje.

• Johan

fietsten ja…klopt helemaal