he Remon, je moet bij het begin beginnen. miscchien weet je het meeste al, maar er zijn nog genoeg dingen die je kunt leren, als je de cursus niet wilt volgen, dan kan je ook naar een boekenwinkel fietsen en opzoek gaan naar boeken over trainings technieken en als je te lui bent om maar een boekenwinkel te fietsen kun je ook genoeg op het internet vinden.
ik heb 2 jaar geleden een persoon gevraagt of hij mij wilde trainen. hij heeft mij 1 1/2 jaar geholpen en die tijd heb ik heel veel geleerd. Ik heb niet domweg zijn schema's gevolgd. Ik ben toen ook begonnen met het lezen van boeken en tijdschrijften, het heeft me veel geholpen. Ik heb mijn oren ook een beetje open gehouden, iedereen traint anders, maar het is nooit weg om er even over te denken of het ook iets is voor jezelf.
De KNWU heeft al eens iets geprobeert om mensen informatie te geven over trainingsleer, 2 jaar geleden heeft de KNWU Marco van Bon gevraagt om een avondje vrij te maken voor de BMX'ers. er kwamen om precies te zijn 6 man opdagen. Marco is dus mijn trainer geweest voor 1 1/2 jaar en hij heeft mij veel geleerd, soms zijn er dus kansen om iets te leren, maar dan moet je er wel gebruik van maken. ik denk dat er veel mensen in nederland zijn die naar de bekende weg vragen. Marco heeft ook een boek geschreven over trainingsleer.
het boek heet: wielrentraining.
het gaat over alles wat je moet weten. voor duur en sprint.
ISBN: 90-6076-454-4
misschien een boek om mee te beginnen, hier heb je nog wat goeie categorieen waar je veel aan hebt.
krachttraining,
sprinttraining,
plyometrics,
duur training,
periodizereing
hier heb je wat categorieen waar je naar opzoek kan gaan in de boekenwinkel. BMX blijft toch over het algemeen een individuele sport. Je hoeft niet te wachten op de KNWU, want dan ben je 80 jaar voordat je iets wijzer bent, neem het initiatief. Ga opzoek naar vanalles wat je kan verder helpen.
groeten robert.