hoe zit het met het licentie nr dit jaar weer die hoge nrms en hebben de eerste 3 van dit jaar weer een laag nr wie weet er iets van??? gegroet
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsOP mijn licentie (Elite Men) stond datik met 181 moet gaan rijden. Hoe zit dat volgens mij nu? Ivm de geïntegreerde licenties in de diverse takken van de wielersport kunnen elite-rijders natuurlijk niet met dezelfde nummers aan de start komen. Stel: toevallig doen Bart Brentjes (Nederlands Kampioen ATB) en Richard Groenendaal (NK veldrijden) mee met de eerste NK fietscross, dan zouden deze rijders met nummer 1 aan de start verschijnen en in dezelfde rit zitten bijv. als Rasmussen, met nummer 1 op de BMX. En dat vinden jury en speaker nu een probleem.
Dus wat doet men bij de KNWU: geeef iedreen een eigen nummer en laat het niet overeenkomen. Als ik bijgelovig was geweest, dan was ik nu hartstikke blij geweest, want dan had ik niet met 13 hoeven rijden. Maar ik baal wel van 181, wat een onzinnig hoog nummer. Als ik het goed heb heeft een jongetje van onze club nummer 18, slaat toch ook nergens op.
Maar ja, KNWU afd. Fietscross en licentienummers…… Het blijft een apatr verhaal, al vele jaren lang.
De groeten, Paul
ps. als mijn hele redenatie niet blijkt te kloppen, dan excuses, ik weet het ook niet zeker, is maar een groot vermoeden
Als NFF-er kijk ik een beetje vreemd aan tegen zo'n discussie.
Ik kan me best voorstellen dat als je het KNWU-systeem gewend bent en je behoort tot de top, dat je baalt van zo'n hoog nummer.
Maar wat ik vragen wilde: wat vinden jullie nou van het NFF-ssyteem?
Groetjes,
Rob Waaijenberg
FCC De Bissinghcrossers
Er is dit jaar voor fietscross dezelfde regel ingevoerd als voor de andere takken van wielersport dus het licentienummer is niet het nummer dat je op de nummerplaat krijgt je krijgt een startnummer van twee cijfers is de bedoeling, dit om het werk van de lijnjury makkelijker te maken, er wordt geen rekening gehouden met plaats van afgelopen jaar, het verschil met andere takken van wielersport is dat je bij het fietscrossen wel het hele jaar met hetzelfde nummer blijft rijden en niet elke wedstrijd een ander nummer krijgt
Kijk Barry, daar kunnen we wat mee. Zat ik er dus langs.
En Rob>>> het nummersysteem bij de NFF is in principe wel goed. Toen mijn club zich eind 2002 aanmeldde als NFF-club kregen we nummers tussen de 600 en 699 toegewezen en we mochten er zelf eentje uit kiezen (613, hoe kom je erop). Maar er zit 1 minpunt aan: het is lastig voor de jury. Deze zullen namelijk heeel blij zijn als de nummers 613, 583 e n724 samen op de finish afstormen.
De groeten, Paul
Hoi Paul,
zoals Barry al aangeeft, bij alle ander disiplinnes krijgt men op de wedstrijddag een nr na aanmelding, Dan zal uiteraard de kampioen in die tak automatisch nr 1 krijgen enz en een kampioen uit een andere disipline zal aan het eind worden toegevoegd
Omdat wij fietscrossers graag van te voren willen weten en niet met zo.n hesje aan willen fietsen, want dat gebeurt dus bij world cups etc
gaan ze nu de nr van te voren vast legen.
Dus het nr op je licentie is niet je startnummer, dus nog geen nr platen maken!!!!
Dus als Bart Brentjes en Richard Groenendaal komen( ik moet het nog zien) dan krijgen ze een nr toe gewezen. Zij doen hier niet moielijk over want voor hun is het nu eenmaal zo.
Maar als Paul nu met die Maountain bike wedstrijd gaat meedoen, gaat hij dan met zijn nr bord van de fietscross stoer aan de start staan??
groeten hans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?