laatst zag ik een crossbaan waarop ze rondrace-te met mtb's, noemde ze geloof ik een duel..
is dah nie een beetje fietscross-achtig?
wordt het tijd voor versnellingen op de bmx???
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDat is zeker wel fietscrossachtig maar toch niet helemaal hetzelfde.
Er zijn wel veel bmx-ers die beide doen en beide ook goed kunnen. Mooi voorbeeld hiervan is Prokop die ook uitstekend is in 4-xross.
Het is zeker geen tijd voor versnellingen op de bmx ik zou niet weten wanneer ik die moet gebruiken daar heb je mijn inziens geen tijd voor,. Maar het is altijd eens te testen
Remon
Dual-Cross werdt gereden op MTB-achtige fietsen, hardtails maar wel met voorvering. Vaak voorzien van 24“achter en 26”voor.
De banen zijn een mix tussen BMX en DownHill en er hoeft niet zo heel veel geschakeld te worden.
Dit is nu echter omgezet naar 4-Cross waarbij vier rijders uitkomen in de baan.
In nederland niet zo heel bekend en onze banen zijn er ook niet echt geschikt voor.
Voor de liefhebber; ga eens kijken (trainen) in Frankrijk in Metabief.
Daar ligt een grote berg met allerlei soorten banen, waaronder Downhill en 4-Cross.
en daar kun je trainen. (Metabief ligt op de hoogte van Lausanne maar dan aan de franse kant)
Hans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?