Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Cranks

• Martijn

Wat zijn op dit moment de beste cranks?

Met welke lengtes wordt er tegenwoordig gereden?

Welke overbrengingen?

Hoe zit het met SPD pedalen, toegestaan of niet(meer) ?

(sorry, ik loop 10 jaar achter in mijn BMX ontwikkeling ha ha )

• niels

de beste cranks zou ik niet echt weten maar ik rijd al een aantal jaren met profile en heb er nooit problemen mee met lengte 180 maar dat is voor ieders verschillend en ja hoe het met de spd's dat weet ik ook nog niet

groetjes niels

• arno

Elite's die niet op clips rijden, rijden meestal met een 180 crank (dit ligt natuurlijk ook aan je lichaamslengte). Als je op clips rijdt kun je een kortere crank 175-177 op je fiets zetten. Er wordt nu nog vaak gereden met 43/44 - 16, maar je ziet steeds meer 41/42 - 15. Goeie cranks zijn de meeste 3-pc cranks zoals profile. Ook worden er tegenwoordig 2-pc cranks gemaakt door bv. Felt, maar deze zijn nog nieuw en kostbaar.

• Martijn

Bedankt voor je antwoord.

Weet je ook toevallig wat een gebruikelijke overbrenging op 24 " is?

Ik weet alleen dat ik 10 jr geleden op de 20“ 47/16 met 185mm reed, wat ik op de 24” had weet ik niet meer.

Ik dacht 39/16 met 185 mm.?? weet ik niet zo zeker.

• Hans van Wijk

De meeste cruisers rijden met cranks van 175 of 180mm

Overbrenging is vaak 41/18 of 39/17

Zelf rij ik 34/15!!

succes

Hans

• Martijn

Bedankt Hans, voor de info.

Ik weet nu wat ik nodig heb, 40/17 of als ik aan een 37 blad kan komen 37/16 met 180mm. cranks.

Ik denk niet dat ik de souplesse meer heb voor 185mm.

Martijn

• dewietjuh

whahahahahaa das fou man dat wordt flink byschavuh whahahahhaa :D (geintjuh)