Sorry, sorry, sorry…. Ik heb een foutje gemaakt.
De wedstrijd geldt in principe voor alle NFF-rijders van regio Zuid. Hoe het precies zit met de deelname van de andere NFF-ers weet ik niet. Ik hoop dat dat wel gewoon mag. Bij deze ook nog het wedstrijdreglement van deze wedstrijden. Let op: geen clicks tot 12 jaar!!!
Wedstrijdreglement Benelux-Cup 2003.
Wedstrijddeelname:
· Er worden in totaal 6 combi-wedstrijden verreden in het jaar 2003.
· De 5 beste resultaten tellen voor het combi-kampioenschap en men dient aan minimaal
4 wedstrijden deel te nemen om recht te hebben op een beker.
· In de klasse Cruisers, Boys en Girls vanaf 15 jaar zullen, na aan minimaal 4 wedstrijden te hebben deelgenomen, de eerste 8 naast hun beker tevens een geldprijs ontvangen. Deze klassen verdelen in principe dan ook per klasse hun opbrengst.
· Als men inschrijft voor de open klasse waarin geldprijzen te winnen zijn, dient men ook voor de competitiewedstrijd in te schrijven.
· De puntentelling is conform het nationale puntensysteem 2003.
Klassen:
· Klassenindeling:
Open klasse : -8 9/10 11/12 13/14 15/16 17+, leeftijd per 1 januari.
Cruisers : 2 klassen, namelijk 29 jaar en jonger en 30 jaar en ouder.
Boys : -6 7 8 9 10 11 12 13 14 15/16 17+ .
Girls : -6 7/8 9/10 11/12 13/14, bij tenminste 3 deelnemers eerste wedstrijd.
Girls : 15+, bij tenminste 3 deelnemers eerste wedstrijd.
Inschrijfgeld in Euro:
· Rijders t/m 14 jaar betalen 2,50. Afdracht voor de club is 1,80.
· Rijders van 15 jaar en ouder betalen 3,50 en de afdracht voor de club is 2,75.
· Alle Cruiserrijders betalen 3,50 en de afdracht voor de club is 2,75.
· De inschrijving Open Klasse tot en met 14 jaar bedraagt 2,50.
· De inschrijving Open Klasse 15+ bedraagt 3,50.
Dag prijzen in Euro:
· OK t/m 14 jaar: de eerste 3 een beker.
· OK 15+:
1e plaats 20,–.
2e plaats 15,–.
3e plaats 10,–.
Wedstrijdindeling:
· Inschrijven van 09.00 uur tot 10.00 uur.
· Trainen van 09.30 uur tot 10.30 uur.
· Aanvang wedstrijd om 11.00 uur.
· Entree voor publiek is vrij.
· Overnachten mag 3,50 Euro kosten.
· De wedstrijd wordt in principe als volgt verreden: CRUISERS—OK—BOYS—GIRLS. In overleg met de trackmanager kan hier van worden afgeweken. Na iedere moto 5 minuten pauze.
Overige bepalingen Benelux-regelement 2003:
· De organiserende clubs dienen conform het afdelingsreglement te werken.
· Per bond dient een ter zake deskundige tijdens de inschrijving aanwezig te zijn.
· De klassen t/m/ 7 jaar rijden in België, i.v.m. een overheidsregel, geen competitie. Deelname telt wel mee m.b.t. recht op een beker edoch, er zijn dus geen punten te behalen. De punten behaald tijdens 3 van de 4 wedstrijden in Nederland zijn bepalend voor het eindresultaat.
· Afdracht per afdeling vast te stellen, de KNWU-clubs dragen 40 eurocent per inschrijving af aan de afdeling.
· Op de zaterdag voor de wedstrijd is er trainen van 17.00 tot 18.30 uur. Een EHBO-er, een baancommissaris en een starter dienen tijdens deze training aanwezig te zijn. Verdere vrije trainingen zijn gevoeglijk door de organisatie in te vullen.
· Als een wedstrijd door omstandigheden niet door kan gaan dient de organisator altijd het afdelingsbestuur in te schakelen. Het afdelingsbestuur neemt dan verder actie.
· In het PF 2 of 3 opstelrijen reserveren voor deelnemers t/m 10 jaar.
· Het nummerbord dient goed leesbaar te zijn.
· Rijders beneden de 12 jaar mogen in België geen gebruik maken van clicks, EK-richtlijnen. Tijdens de wedstrijden in Nederland zijn clicks tot nader order wel toegestaan.
· Indien girls bij de boys rijden mogen zij een jaar jonger rijden.
· Als een rijder er voor kiest een jaar ouder te rijden dan geldt dit op afdelingsniveau voor het gehele seizoen in alle klassen.
· Zolang er lijnen zijn op de startheuvel wordt er binnen de lijnen gefietst.
· De herkansing wordt niet toegepast.
· De afdracht voor de competitieklassen t/m 14 jaar bedraagt 1,80 euro en vanaf 15 jaar 2,75 euro.
· De Heren Felix de Wan en/of Henk Sloesen zullen de afdracht in ontvangst nemen.
· Bovengenoemde Heren zullen na de zesde wedstrijd financieel verantwoording afleggen bij de organiserende clubs en besturen.
· De puntentelling zal in principe door mevr. Doesburg worden bijgehouden.
· De jury- en baanmedewerkers dienen voldoende kennis omtrent het wedstrijdreglement fietscross te hebben.
· In principe gelden de bonds- c.q. afdelingsregels.
· Per bond dient iedere wedstrijd een vlag gehangen te worden.
· De organiserende vereniging zorgt voor tenminste 3 deskundige EHBO-ers tijdens de wedstrijd.
· Per wedstrijd zijn 2 trackmanagers aanwezig, de eerste TM komt in principe niet uit de afdeling alwaar de wedstrijd gehouden wordt.
· Tijdens de training dienen er voldoende bochtencommissarissen op de baan te staan.
· De organiserende club zorgt zelf voor een omroeper.
· Er dienen voldoende schone toiletten aanwezig te zijn.
· Roken in het Parc Fermé is niet toegestaan.
· Officials mogen gedurende de wedstrijd geen alcohol gebruiken.
· De (afdelings)besturen dragen zorg voor publicatie.
· De plaats en datum betreffende prijsuitreiking zal nog nader worden bepaald.