Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dessel

• Anita

Hoorde (en las) ik niet zo lang geleden dat er veel mensen de Benelux cup in Dessel mee wilden gaan rijden (van zowel binnen als buiten de afdeling)… hoor ik net een paar minuten geleden van een rijder uit oost dat deze afhaakt omdat hij gehoord heeft dat hij niet mocht rijden in een andere afdeling.

Nou dacht ik dat Paul dat al een keer nagevraagd had en dat het wel gewoon toegestaan was, maar aangezien ze nu op het laatste nippertje toch nog afhaken zou ik het nog een keer willen vragen…

Hoe zit dat nu precies?!

Mogen rijders uit andere afdelingen wel gewoon meerijden in een andere afdeling als ze in hun eigen afdeling geen wedstrijd hebben??

En rijden ze dan open of eigen klasse??

Groetjes Anita

• Paul Sloesen

OK, speciaal voor Anita nog 1 keer:

rijders van de afdelingen Noord-Oost en West mogen alleen in Dessel meerijden als op die dag GEEN wedstrijd is in hun afdeling.

Ze mogen alleen deelnemen in de open-klasse.

Rijders met een NFF-licentie mogen altijd deelnemen, ook al rijden ze ook KNWU en is in hun afdeling een wedstrijd dan mogen ze meerijden als ze gebruik maken van een NFF licentie.

Zo duidelijk?? Dus mensen, kom maar Dessel. Het wordt lekker weer, de baan is leuk en in Belgie is het altijd gezellig (wat wil je, het lijkt op Limburg)

De groeten en tot zondag, Paul

• Hans Zweverink

Dus Paul, de rijders uit noord oost mogen dus niet met de BENELUXCUP meedoen. Ze hebben op alle drie de dagen geen wedstrijd in hun afdeling.

Ze mogen dus alleen met de openklasse mee fietsen.

Heb ik het zo goed verwoord.

groeten Hans

• Paul Sloesen

Aangezien ik de kalender van West en Noord-Oost niet uit mijn hoofd ken, weet ik niet pprecies of zondag de 22e in die afdleing een wedstrijd is. Ik dacht in West wel (langedijk???), in NoordOost niet???

Als ze geen wedstrijd hebben die dag mogen ze WEL meedoen in de openklasse.

En iemand met een NFF licentie mag altijd meedoen als diegene gebruik maakt van die licentie

Als je het nu nog niet weet hans, dan weet ik ook niet meer hoe ik het je aan het verstand moet brengen :)

• Anita

Ok Paul dank je…dan had ik dus toch gelijk, maar aangezien men mij niet gelooft, moest ik het hier nog maar een keer vragen, zodat ze het zelf na kunnen lezen.

Hopen dat het nu toch druk wordt he!!

Groetjes Anita

• Remon Brink

Ik merk het al wel weer het is toch maar goed dat ik zo;n stapel licenties in de kast heb liggen.

Dat wordt dus dit weekend fietsen onder mijn NFF licentie merk ik al wel weer. Goed dat ik dat nog evne lezen anders had ik dat nummerbordje vergeten.

Wel een onwijs ingewikkeld verhaal zeg. wanneer houden we toch eeen sop met al die regeltjes en laten we niet iedereen gewoon rijden. Maar ik ben er zondag.

Remon

• Nico v.Dartel

ik denk wel dat ze van plan zijn om het de komende jaren een beetje beter aan te pakken en er een volwaardig Benelux Kampioenschap van te maken

hopen dat het lukt, dus laten we zondag er allemaal het beste van maken

tot dan

• Paul Sloesen

Sorry, sorry, sorry…. Ik heb een foutje gemaakt.

De wedstrijd geldt in principe voor alle NFF-rijders van regio Zuid. Hoe het precies zit met de deelname van de andere NFF-ers weet ik niet. Ik hoop dat dat wel gewoon mag. Bij deze ook nog het wedstrijdreglement van deze wedstrijden. Let op: geen clicks tot 12 jaar!!!

Wedstrijdreglement Benelux-Cup 2003.

Wedstrijddeelname:

· Er worden in totaal 6 combi-wedstrijden verreden in het jaar 2003.

· De 5 beste resultaten tellen voor het combi-kampioenschap en men dient aan minimaal

4 wedstrijden deel te nemen om recht te hebben op een beker.

· In de klasse Cruisers, Boys en Girls vanaf 15 jaar zullen, na aan minimaal 4 wedstrijden te hebben deelgenomen, de eerste 8 naast hun beker tevens een geldprijs ontvangen. Deze klassen verdelen in principe dan ook per klasse hun opbrengst.

· Als men inschrijft voor de open klasse waarin geldprijzen te winnen zijn, dient men ook voor de competitiewedstrijd in te schrijven.

· De puntentelling is conform het nationale puntensysteem 2003.

Klassen:

· Klassenindeling:

Open klasse : -8 9/10 11/12 13/14 15/16 17+, leeftijd per 1 januari.

Cruisers : 2 klassen, namelijk 29 jaar en jonger en 30 jaar en ouder.

Boys : -6 7 8 9 10 11 12 13 14 15/16 17+ .

Girls : -6 7/8 9/10 11/12 13/14, bij tenminste 3 deelnemers eerste wedstrijd.

Girls : 15+, bij tenminste 3 deelnemers eerste wedstrijd.

Inschrijfgeld in Euro:

· Rijders t/m 14 jaar betalen 2,50. Afdracht voor de club is 1,80.

· Rijders van 15 jaar en ouder betalen 3,50 en de afdracht voor de club is 2,75.

· Alle Cruiserrijders betalen 3,50 en de afdracht voor de club is 2,75.

· De inschrijving Open Klasse tot en met 14 jaar bedraagt 2,50.

· De inschrijving Open Klasse 15+ bedraagt 3,50.

Dag prijzen in Euro:

· OK t/m 14 jaar: de eerste 3 een beker.

· OK 15+:

1e plaats 20,–.

2e plaats 15,–.

3e plaats 10,–.

Wedstrijdindeling:

· Inschrijven van 09.00 uur tot 10.00 uur.

· Trainen van 09.30 uur tot 10.30 uur.

· Aanvang wedstrijd om 11.00 uur.

· Entree voor publiek is vrij.

· Overnachten mag 3,50 Euro kosten.

· De wedstrijd wordt in principe als volgt verreden: CRUISERS—OK—BOYS—GIRLS. In overleg met de trackmanager kan hier van worden afgeweken. Na iedere moto 5 minuten pauze.

Overige bepalingen Benelux-regelement 2003:

· De organiserende clubs dienen conform het afdelingsreglement te werken.

· Per bond dient een ter zake deskundige tijdens de inschrijving aanwezig te zijn.

· De klassen t/m/ 7 jaar rijden in België, i.v.m. een overheidsregel, geen competitie. Deelname telt wel mee m.b.t. recht op een beker edoch, er zijn dus geen punten te behalen. De punten behaald tijdens 3 van de 4 wedstrijden in Nederland zijn bepalend voor het eindresultaat.

· Afdracht per afdeling vast te stellen, de KNWU-clubs dragen 40 eurocent per inschrijving af aan de afdeling.

· Op de zaterdag voor de wedstrijd is er trainen van 17.00 tot 18.30 uur. Een EHBO-er, een baancommissaris en een starter dienen tijdens deze training aanwezig te zijn. Verdere vrije trainingen zijn gevoeglijk door de organisatie in te vullen.

· Als een wedstrijd door omstandigheden niet door kan gaan dient de organisator altijd het afdelingsbestuur in te schakelen. Het afdelingsbestuur neemt dan verder actie.

· In het PF 2 of 3 opstelrijen reserveren voor deelnemers t/m 10 jaar.

· Het nummerbord dient goed leesbaar te zijn.

· Rijders beneden de 12 jaar mogen in België geen gebruik maken van clicks, EK-richtlijnen. Tijdens de wedstrijden in Nederland zijn clicks tot nader order wel toegestaan.

· Indien girls bij de boys rijden mogen zij een jaar jonger rijden.

· Als een rijder er voor kiest een jaar ouder te rijden dan geldt dit op afdelingsniveau voor het gehele seizoen in alle klassen.

· Zolang er lijnen zijn op de startheuvel wordt er binnen de lijnen gefietst.

· De herkansing wordt niet toegepast.

· De afdracht voor de competitieklassen t/m 14 jaar bedraagt 1,80 euro en vanaf 15 jaar 2,75 euro.

· De Heren Felix de Wan en/of Henk Sloesen zullen de afdracht in ontvangst nemen.

· Bovengenoemde Heren zullen na de zesde wedstrijd financieel verantwoording afleggen bij de organiserende clubs en besturen.

· De puntentelling zal in principe door mevr. Doesburg worden bijgehouden.

· De jury- en baanmedewerkers dienen voldoende kennis omtrent het wedstrijdreglement fietscross te hebben.

· In principe gelden de bonds- c.q. afdelingsregels.

· Per bond dient iedere wedstrijd een vlag gehangen te worden.

· De organiserende vereniging zorgt voor tenminste 3 deskundige EHBO-ers tijdens de wedstrijd.

· Per wedstrijd zijn 2 trackmanagers aanwezig, de eerste TM komt in principe niet uit de afdeling alwaar de wedstrijd gehouden wordt.

· Tijdens de training dienen er voldoende bochtencommissarissen op de baan te staan.

· De organiserende club zorgt zelf voor een omroeper.

· Er dienen voldoende schone toiletten aanwezig te zijn.

· Roken in het Parc Fermé is niet toegestaan.

· Officials mogen gedurende de wedstrijd geen alcohol gebruiken.

· De (afdelings)besturen dragen zorg voor publicatie.

· De plaats en datum betreffende prijsuitreiking zal nog nader worden bepaald.

• toeschouwer

Nou eindelijk wat ik vorige keer al zei je moet in zuid wonen of in Belgie , daarom is de naamkeuze fout om het al in 2003 benelux te noemen. verder vind ik wel dat jullie dit laat in de gaten hebben want we hebben hierover een maand geleden al gespeculeerd dat helaas niet iedereen mee kon doen ivm afdrachten etc etc.

• Anita

Nou, dan komt toch iedereen in zuid wonen! Hier is het altijd super gezellig..ook buiten de fietscross dus… verhuizen maar!!

Groetjes Anita