Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2x finale elite woman

• Angelique van Gemert

He Dames,

Ik zat eens te denken over het feit dat de Elite Men 2 x een finale rijden. Waarom doen de Elite Woman dat eigenlijk niet. De eerste rit is dan een soort ranking voor de startnummer van de 2e rit.

Als jullie dit lezen laat dan effe weten of jullie het hier mee eens zijn. Ik zal ondertussen eens uitvogelen bij wie ik moet zijn voor zo'n geval moet zijn. Ik ben benieuwd of er wat mee gedaan gaat worden.

De Dames hebben dezelfde rechten als de heren toch???

Anderen mogen hier ook wel op reageren hoor!!!!!

Groetjes Angelique

ps Er zijn ook dames die niet op het forum terecht komen, hopenlijk kunnen jullie het een beetje rond vragen aan de Elite Dames in jullie regio???

• meta

tja, ik vond 2x finale voor de heren al wat overdreven.. maar inderdaad: Als zij er twee rijden, waarom wij dan ook niet?! In principe vind ik het dus overdreven en niet nodig, maar ik vind wel dat de dames gelijk behandeld moeten worden aan de heren..

Goede vraag Angelique, nu afwachten wat de rest er van zegt.

Groetjes, Meta

• Dee

Beste Angelique,

De elite men is destijds 2 finales gaan rijden om het wedstrijd ritme te verhogen. Bij aanvang van ieder nieuw seizoen missen wij Nederlanders de wedstrijdscherpte met de internationale top. Een van de ideeën was toen om meer finales te gaan rijden. Om 2 redenen denk ik dat het beter is om weer terug te gaan naar 1 finale. In de eerste plaats omdat we nu de super ak’s hebben in het begin vh seizoen. Door deze wedstrijden kun je naar mijn mening heel goed je wedstrijdscherpte opbouwen. Ten tweede, het is voor supporters beter en duidelijker om een finale te gaan rijden. Als je een goed bmx event hebt met publiek, sponsors en tv dan moet je de sport niet moeilijker maken dan dat het soms lijkt met 2 finales, b finales en nog veel meer categorieën…

Dennis Wissink

• Angelique van Gemert

Beste Dennis,

Ik vind dat je een logische verklaring hebt gegeven, maar wordt die 2e finale nu bij de heren afgeschaft?

Zo niet, dan hebben de Elite Woman toch weer minder “rechten”dan de men. Er zijn ook mensen die de super ak's niet kunnen of willen rijden.

Zelf vind ik dat een 2e finale voor ons rijders absoluut geen kwaad kan. Of het nu moeilijker wordt voor de toeschouwers vind ik niet zo erg belangrijk. Als iemand uitlegt waarom er een tweede finale gereden wordt, is er toch geen probleem. Ik doe deze sport niet om de toeschouwers te vermaken, maar voor mezelf.

Het zou natuurlijk leuker zijn als er meer publiek zou komen, maar die zijn er niet. Dit is niet omdat ze de sport niet begrijpen, maar omdat fietscross een erg onbekende sport is. Wanneer zie je deze sport nu op TV? Ja, alleen op tijdstippen waar niemand naar kijkt als je het niet weet.

Groeten Angelique

• Jake

Ik vind ook dat we het allemaal te moeilijk maken en dat wedstrijden te langdradig zijn. (Gisteren weer van 9.00u tot 17.00u voornamelijk moeten wachten totdat ik weer een keertje mocht fietsen, en pas om 18.30u thuis.)

In principe hanteren we bij BMX een afval systeem. Het gaat erom om door de voorrondes heen te komen en door te stoten tot de finale waar alleen DE beste 8 uit komen. Haal je dat niet, heb je dus geen recht op finale en dus geen recht op extra punten.

Zelf ben ik van mening dat B-finales, geen toegevoegde waarde hebben. Moet ik zelf een B rijden, doe ik dat nooit echt met plezier, want als je hem wint, zegt het eigenlijk helemaal niets. Je bent namelijk die dag niet de beste uit je klasse. Bovendien zit er meestal ook nogal wat kwaliteits verschil tussen de 1e en de 8e uit de B. Als er al met 8 man gestart wordt!

Gisteren waren er in Baarn ongeveer 73 ritten in de manches, en er waren ongeveer

45 finale ritten. Dat betekend dat nog niet de helft van de rijders is afgevallen!!!

Je kunt het er ook niet op gooien dat je anders te veel punten gaat missen. Dan had je maar in de finale moeten zitten! Je zou dit eventueel kunnen ondervangen

door in de finale minder punten te geven of in de beide halve finale de laatste 4 geklasseerde, gelijke punten toe te bedelen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!

Wat vinden we van de B finale. Moeten we die behouden en laten vallen?

Groeten,

Jake

• bmxer

ik vind dat we de B finale moeten houden.

• meta

Helemaal mee eens. Ik denk dat de rijders vaak al niet precies weten op welke plaats ze nou eigenlijk geeindigd zijn.. laat staan de toeschouwers.

• Paul Sloesen

Je zou zoals Jake al wat aangaf ook punten kunnen geven voor de 4 afvallers in de halve finale, net zoals dat gedaan wordt bij de EK-rondes. En dus geen B-finale. Dan hebben deze rijders wel nog een aantal extra punten, en zitten we niet met 46 finaleritten, waarvan de helft gewoon saai is om naar te kijken. Het interesseert de meeste mensen niet wie er 4e in een willekeurige B wordt, behalve rijder en begeleiders natuurlijk.

Ik vind wel dat de 2 finaleritten voor de Elite Men behouden moeten worden. Waarom? Simpelweg omdat dit voor spektakel zorgt. De ritten zijn spannend en iedereen snapt wel hoe de werking ervan is.

Ik ben geen voorstander van 2 finaleritten voor de Elite Women. En dan puur, zonder iemand te willen beledigen, maar gekeken vanuit het oogpunt van een toeschouwer, omdat er zelden spanning in zit. Toevallig zondag wel met Willy en Ellen, maar dat was pas de eerste keer dit jaar. En ik denk niet dat een 2e finale daar wat aan zal veranderen. En hoe zit het met de conditie? Ik bedoel: 2 maal kort na elkaar je helemaal leeg rijden is ontzettend zwaar en ik hoor al van enkele dames dat ze halverwege de eerste finale al kapot zijn. 2 ritten werkt dan ook nit bevorderlijk.

Ik ben dus niet tegen 2 finaleritten voor de dames, maar ook absoluut niet voor.

De groeten, Paul

• femke

geen spanning in de finales van elite women??? waarom niet dan????

waarom kunnen de mannen wel 2 finales rijden en vrouwen niet dan!!!

• Remon Brink

Hallo,

Ik vind dat we voor bepaalde klassen een B finale moeten houden. Voor mij is dat een erg belangrijke rit omdat ik nu eenmaal lang niet altijd de finale haal. In de B finale doe ik erg veel wedstrijdritme en ervaring op. Daar komt bij dat als je in een grote klasse zit (neem de 15/16) de verschillen in punten dan wel heel klein worden.

Denk wel dat we in klassen waarin maar 9 tot 16 rijders aan de start komen de b finale direct af moeten schaffen. dit heeft geen enkel nut.

Een 2e A finale voor de dames zou best kunnen Alleen ik denk niet dat de motivatie moet zijn dat we hetzelfde willen als de mannen. Is er echt behoefte aan die extra competitie van een tweede finale?? Ik hoor nooit van die klachten van dames. Maar daarom kunnen ze er best zijn.

Bij de heren maakt het mij niet uit of er 1 of 2 zijn als ik maar mee mag doen. Voor mij is er competitie genoeg.

Remon