Ik vind ook dat we het allemaal te moeilijk maken en dat wedstrijden te langdradig zijn. (Gisteren weer van 9.00u tot 17.00u voornamelijk moeten wachten totdat ik weer een keertje mocht fietsen, en pas om 18.30u thuis.)
In principe hanteren we bij BMX een afval systeem. Het gaat erom om door de voorrondes heen te komen en door te stoten tot de finale waar alleen DE beste 8 uit komen. Haal je dat niet, heb je dus geen recht op finale en dus geen recht op extra punten.
Zelf ben ik van mening dat B-finales, geen toegevoegde waarde hebben. Moet ik zelf een B rijden, doe ik dat nooit echt met plezier, want als je hem wint, zegt het eigenlijk helemaal niets. Je bent namelijk die dag niet de beste uit je klasse. Bovendien zit er meestal ook nogal wat kwaliteits verschil tussen de 1e en de 8e uit de B. Als er al met 8 man gestart wordt!
Gisteren waren er in Baarn ongeveer 73 ritten in de manches, en er waren ongeveer
45 finale ritten. Dat betekend dat nog niet de helft van de rijders is afgevallen!!!
Je kunt het er ook niet op gooien dat je anders te veel punten gaat missen. Dan had je maar in de finale moeten zitten! Je zou dit eventueel kunnen ondervangen
door in de finale minder punten te geven of in de beide halve finale de laatste 4 geklasseerde, gelijke punten toe te bedelen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!
Wat vinden we van de B finale. Moeten we die behouden en laten vallen?
Groeten,
Jake