Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waarom NK niet in blokken

• ouder uit Baarn

Omdat een groot aantal rijders en toeschouwers de wedstrijden te lang vinden duren is het misschien handig om de Nk in blokken te rijden. Bijv blok 1 rijders t/m 12 jaar en cruisers, blok 2 13jaar en ouder . Op deze manier hoeven de jongeren geen 3 uur te wachten na de manches voordat ze weer mogen fietsen en je houdt de wedstrijd kort voor de oudere rijders. De liefhebbers blijven toch wel kijken, voor eventuele tv is het ook aantrekkelijker en de jongeren kunnen dan rustig kijken naar grote broer en of zus.

Moet alleen misschien iets eerder beginnen, bv 10.30 uur, de ouderen beginnen dan om 2uur of half 3 bijv.

Reacties?

• Bo Kleinhesselink

ik ga echt niet om 2 uur beginnen, gewoon 3 manches blok 1 dan 3 manches blok 2 en dan gaat alles samen (international systeem).

Wat beter zou zijn is om op zondag in blokken te trainen, 45 min tot een uur per blok.

het is veels te druk op zondag ochtend met de training, naar mijn mening!

het kan ook dat je 's ochtends alleen blok 1 doet en na de 3 manches van blok 1 doe je training voor blok 2.

gewoon wat ideeën…….

bobo

• femke

van dat zondag's trainen ben ik het absoluut met je eens.. het is zoww ontezettend druk dat is echt niet meer normaal..

• Jeroen Peters

Goed idee van het in twee blokken trainen! Kheb alleen een vraag hoe controleer je of iemand niet stiekem in beide groepen mee traint. Jochies die rond de “grens” leeftijd zitten kunnen dan heel makkelijk twee uur op hun gemak trainen

• Mariella

Hallo

Als de herkansing en B-finales nu eens worden afgeschaft, dit scheelt al veel.

De blokken zijn te klein in Nederland om dit te doen, je hebt waarschijnlijk dan een blok van 40 manches, dit gaat dan weer veel te snel voor een aantal (kleine)rijders. vooral met slecht weer, waardoor er weer extra pauzes ingelast moeten worden.

De manches moeten gewoon sneller gedraaid worden, 2 ritten in de baan en de lijsten voor 1/4 of 1/2 etc moeten al opgehangen zijn als de laatste manches nog aan het rijden zijn.

Alternatief: Je kunt ook eerder beginnen, begin met trainen om 8 uur, blok cruisers, 2 of 3 blokken met de rest. Ieder van 20 of 30 minuten en dan om 9.30 / 10 uur beginnen.

• Brigitte Verkuijl

Wacht maar even af op de uitkomst van het landelijk overleg wat er afgelopen woensdag geweest is. Het gonst van geruchten over een nieuwe opzet. En wie is die ouder uit Baarn?

• femke

je kan dan met kleuren ofzoww gaan werken!!! blok 1 blauw blok 2 groen!!!

wat voor kleur dan ook!!!

• Brigitte Verkuijl

Lijsten kunnen pas gemaakt worden door de computer als alle voorgaande ritten verreden zijn. Dus tijdens de derde manche al lijsten ophangen kan niet vlg mij.

• elco

Als je de training om 8:00 uur begint en dit verdeeld in een blok of 5 afhankelijk van je leefdtijd en zo een 20 minuten kan trainen dan zou je om 10:00 uur met de wedstrijd kunnen beginnen en ben je ook vroeger klaar als alles een beetje loopt.

En als je denk dat 20 minuten niet genoeg is moet je eens kijken hoe vaak je nu over de baan kan rijden.

Ik denk als je aan de 8 komt je blij kan zijn.

Met dit systeem kom je vaker aan de beurt ook al lijkt de tijd zo kort.

En ook moet de wedstrij zelf sneller verlopen door meerdere ritten in de baan te hebben kan je dit oplossen.

Waarvoor wachten dat de laaste binnen is en dan pas starten.

Naar mijn menig kunnen er 2 of misschien wel 3 ritten in de baan teglijk (afhankelijk van de lengte van de baan).

Ik heb hier nog wel meerideeen over maar dat is wel heel erg veel om hier neer te zetten.

Kunnen we niet eens wat ideeen op papier zetten en dit uit delen in Tegelen en dan in Schijndel aanhoren hie de mensen hierover denken.

Als dit positief is kunnen we het als een voorstel neer leggen bij het NOT en kijken of het wat word en er nog een beetje geluisterd word naar de rijders en de begeleiders :)

• Alex

Jammer, dat dit onderwerp eigenlijk niet van het voorjaar is geweest want toen is er ook al meerdere keren door Teun's Stamtafel gevraagd wat jullie graag zouden zien veranderen, ik denk zelf dat dit ook wel een heel goed voorbeeld van zo iets zal zijn. Van mij mag je dit gewoon hier op het prikbord zetten en door mailen naar de mensen die hier wat mee willen gaan doen. En natuurlijk naar de mensen die hier echt wat me kunnen gaan doen.