Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waarom NK niet in blokken

• Henk

Okee Brigitte, ik natuurlijk.

Ik wilde gewoon even anoniem een diskussie starten. Ik denk nl dat het wel kan. Als je een wedstrijd indeeld in blok 1 t/m 12 jaar en cruisers, dan heb je ongeveer een 40 manches. Is prima te doen voor de rijders. Deze blokken helemaal uitrijden , inclusief kwart, halve en gewone finales. Kan daarna gewoon gestart worden met de andere rijders, 13 jaar en ouder. Dit zijn ook zo'n 30 manches. Moet voor deze dames en heren geen probleem zijn, lijkt mij.

• Hans Zweverink

Zet je ideeen zeker op papier, sluit het kort met je rijders vertegenwoordiger in je afdeling en ze kunnen het meenemen na de afdeling of landelijk overleg.

Zo zijn er afgelopen jaar al meer ideen verwezenlijkt.

Ook bestaat er weer een ideen om een soort Stam tafel deel 2 te laten plaats vinden in Kampen.

Wat vind meer daar van en heeft men bv nog onderwerpen of vragen. (gelieve niet zoveel als vorig jaar)

Hoe de opzet gaat worden weten we nog niet, we gaan dit bespreken met de RV vertegenwoordigers van de afdelingen.

Groeten HAns Z

• clara kerkhof

Beste Brigitte

Ik moet even kwijt dat er afgelopen woensdag géén landerlijkoverleg is geweest.

Er kan wel een overleg geweest zijn maar LANDELIJKOVERLEG is de naam van een vergadering waar uitgewerkte voorstellen ter tafel gebracht worden en tijdens Het volgende LANDERLIJKOVERLEG definitief beklonken kan worden.

Vandaar dat alle nieuwe voorstellen alleen via die weg kunnen gaan en daardoor tijd nodig hebben.

Dit heb ik niet geschreven om je af te katten maar om iets duidelijk te maken, want volgens mij ben jij niet de enige die die niet weet.

• Hans Zweverink

Dan zijn we natuurlijk wel benieuwd wat er dan wel voor vergadering is geweest.

Voorzitters overleg?

Commissie vergadering?

Afdelingsvergadering?

En ik begrijp dus dat er geen beslissingen genomen zijn in deze vergadering, alleen maar ideeen uitgewerkt, en in behandeling zijn genomen die rijders etc in kunnen dienen als ze denken dat iets niet goed is of beter kan of heldere ideen hebben. Dit dan weer via hun voorzitters, afdeling of rijders vertegenwoordiging schriftelijk(wat dat is altijd makkelijk) kenbaar gemaakt hebben.

Dit allemaal natuurlijk ter verduideling voor mensen die alleen maar roepen en en niets verranderd zien

We horen het graag via deze site.

groeten Hans

• de Jezus

Hoi

Er is wel degelijk een landelijk overleg geweest vorige week. Daarin is besloten volgend jaar de NK over een (1) wedstrijd ter rijden. Selectie voor deze NK zal er plaats gaan vinden middels voorrondes. Er is een werkgroep samen gesteld die deze wedstrijden gaat invullen. Dat zullen zijn Koolvoort, de afd voorzitters en nog een aantal personen. Heb je zelf een idee over de selectie wedstrijden en de NK van het volgende jaar stuur dat dan op naar de afdeling. Het is al 100 % zeker dat het volged jaar zo zal gaan alleen is de juiste invulling daarvan nog niet bekend dus denk even mee

Groeten de Jezus

• Hans Zweverink

Als je in het meedenken ook nog eens gekent wordt Alberto lijkt het me nog leuker om mee te denken.

Dus WEL landelijk overleg, zit Clara dan mis of wordt er een nieuwe structuur ingevoerd.

Waarom worden deze voorstellen dan niet terug gekoppeld via afdeling naar clubs en rijders, of via de rijders vertegenwoordiging.

Gaan we weer achter de schermen wat bedenken en en wordt het in het eind van het jaar er ingeknald.

Jammer, ik dacht dat we aardig op weg waren na vorig jaar Valkenswaard?

we horen het allemaal wel weer

gegroet

• Alex

En hoe willen jullie dan deze wedstrijden gaan zien, voor deelname aan het NK

6 kleine wedstrijden en dan de eerste 16 of de eerste 24 van elke klasse?

Of willen jullie verder gaan, gaan jullie de eerste 16 van de ak toestemming geven om aan de nk's mee te mogen doen?

Kunnen jullie is meer kwijt hier over?

Denk dat we dan best wel hele mooie ideeen gaan krijgen

• Bert

De communicatie tussen de KNWU en de afdelingen is volgens mij tot een absoluut nulpunt gedaald.

Er waren wat geruchten over veranderingen bij de NK en nu is er een besluit????

Ik vraag mij ook af of de KNWU intern wel communiceert.

Bij de wielren (met name bij de jeugd) wil men af van EEN NK en over naar een aantal NK ronden.

Dat er een systeen moet komen waarbij rijders zich moeten klasseren voor deelname aan een NK kan ik wel begrijpen mits het goed wordt opgezet.

Waarom wordt er niet gekeken naar Amerika?

Daar rijdt iedereen tegen zijn eigen sterkte (zelfs binnen de leeftijdsklassen) en er is een zeer eenvoudig promotiesysteem om je te klasseren voor grotere wedstrijden.

De BMX sport is niet erg groot en daarom is onrust zeer ongewenst.

Dit jaar is het eindelijk een beetje rustig (na alle gedoe vorig jaar over leeftijdcombinaties).

Het kost al moeite genoeg ouders te motiveren naar wedstrijden te gaan.

Het is daarom belangrijk om de wedstrijdrijders vast te houden door de wedstrijden voor iedereen aantrekkelijker te maken en geen onnodige drempels op te werpen.

Verandering kan goed zijn mits het niet door een paar mensen onderling geregeld wordt.

Openheid en voorlichting naar de afdelingen is onontbeerlijk om onrust te voorkomen.

Discussie is goed mits open (zie Teun's stamtafel initiatief vorig jaar).