ik hoorde iemand bij ons in de club zeggen dat clicks volgend jar verboden worden
is dat echt zo of lulde hij maar wat
latrz!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDenk dat dat ook niet zo maar weer verboden gaat worden.
Wat je wel ziet gebeuren is dat er wedstrijden georganiseerd worden, waar niet met
clicks gereden mag worden.
Of dit dan innitiatief is van de rijders zelf om te kijken hoe de competitie dan is,
of omdat de moeilijkheid (gevaar) van de baan dat niet toe laat??????? Dat weet ik dus niet.
Ik dacht dat er recent zo'n wedstrijd in de States was verreden, misschien dat Robert de Wilde hier meer over kan vertellen.
Vorig jaar was er in zuid frankrijk een wedstrijd waar clicks verboden waren.
Ging om een leuke prijzen pot, maar de clicks waren verboden omdat de baan
behoorlijk link was. Zeg maar net als Cheddar, alleen dan grotere jumps en een langere baan.
Nederland wacht met de beslissing over clicks totdat de UEC (Europese BMX commissie) heeft besloten wat ze hiermee op Europees niveau gaan doen. De beslissing zou op 30 juni genomen moeten zijn, maar er is nog niets bekend (of bekend gemaakt). De beslissing die het UEC over clicks neemt, wordt door de Nederlandse Fietscross Commissie overgenomen en treedt dan ook onmiddellijk in werking. Je zult dus nog even moeten afwachten wat er gaat gebeuren.
Tja, zullen we met alle clickrijders in opstand komen als ze het gaan verbieden??? Laat ons volwassen rijders gewoon kiezen waarmee we rijden. Hoe vaak valt er nou iemand doordat er wat met z'n clicks is????? Minder vaak dan iemand die van z'n pedalen schiet of een trapper in zn been krijgt, en da's pas pijnlijk.
Als ze zo gaan beginnen, dan moeten ze ook bodyprotecters gaan verplichten….
En Elco heeft gelijk: kan ik net zo goed stoppen met fietsen, rij al 6 jaar alleen nog meaar met clicks.
Clicks in de oudere klasses is nog tot daar aan toe. In de jongere klasses zou het verboden moeten worden. Je ziet regelmatig valpartijen waarbij rijders voorover vallen en nog ‘vrolijk’ ingeclicked zitten (vaak nog na de valpartij ingeclicked zitten). Hierdoor ontbreekt elke mogelijkheid je val te breken en is de kans dus groter dat er iets anders breekt. Het rijden zonder clicks is voor de jongere rijders ook beter voor de techniek. Er zijn rijders die nauwelijks kunnen bunnyhoppen zonder clicks…
In de USA hebben de rijders inderdaad een afspraak gemaakt dat er zonder clicks gereden zou worden. Deze afspraak heeft welgeteld één wedstrijd standgehouden.
Ik kan me wel voorstellen dat in bijzondere gevallen een uitzondering gemaakt
kan worden. En vind eigenlijk dat dat ook moet. (welicht op doctors advies vanuit de bond)
In andere disciplines heb je ook aanpassingen voor mensen met een handicap, dus waarom niet in de BMX. Alleen zou het bezopen zijn om die mensen een aparte
wedstrijd te laten verrijden. Net als bijvoorbeeld bij rolstoel…….(vul maar in.)
Ik kan me nog goed herrinneren dat er een jonge heeft gefietst met een aangepast stuur omdat hij een deel van zijn arm mist. Zijn stuur voldeed duidelijk niet aan de
eisen, maar wat dan nog. Mijn waardering heeft ie, omdat hij toch deed wat hij leuk vond, ondanks zijn handicap. En nog goed ook! (sorry dat ik je naam niet meer weet.)
Maar laten we eerst maar afwachten wat er te gebeuren staat, want ik zie
de beslissing van afschaffing (voor de 18+) nog zo 1,2,3 niet gebeuren. Dat zou
een behoorlijke tegenstand teweeg brenegen. Hoewel als niemand met clicks
mag rijden, ook niemand benadeeld is.
Het feit dat iedereen nu met clicks rijdt komt omdat een klein handje Elite
rijders daar in het verleden hun voordeel uit haalde. Nu rijdt iedereen clicks,
omdat ze dus dachten net minder hard te gaan, dus het voordeel is weg omdat iedereen met gelijke waarden aan de start staat.
Volgend jaar rijden er misschien een aantal met kaal geschoren lijven net als in de
rennerij, omdat ze dan gestroomlijnder en lichter zijn.
Wat doet de rest dan??? Abonnementje bij de beauty salon ipv een fitness abonnement? hahaha.
Clix, ik heb er nix tegen, maar heb er ook nix mee.
We horen het wel, nadat er een besluit is gevallen.
Jake
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?