Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stelling: trackmanagers in NL te streng of in Europa te nalatig?

  • Paul Sloesen

    Na het zien van weet ik hoeveel races in Vallet is me opgevallen dat er veel buitenlandse rijders en dan met name de Fransen flink met de ellebogen werkten tijdens de EK. Of het nou naar landgenoten of buitenlanders was, dat maakte niks uit. Als voor iedere rijder die de bocht over werd gezet (of zoals bij Harm de 2e bult op) ik 1 Euro zou krijgen, had ik mijn reis eruit gehaald. Nou werd er ongeveer niemand aangesproken op die manier van fietsen. Ik heb de trackmanager(s) (ik dacht de Zwitser Ilya Kesic) zo ongeveer 0 keer in actie zien komen. Veel Nederlanders werden hier de dupe van. Nou staat als ik het goed heb in de reglementen dat dat soort contacten (dus elkaar eraf rijden) niet mag en de rijder / dader een straf opgelegd krijgt. Vorig jaar in Esselbach was dit precies hetzelfde, toen met mevrouw Ludewig uit Duitsland als trackmanager

    Nu is mijn vraag: Volgen in Nederland de trackmanagers te strikt de reglementen of zijn de buitenlandse trackmanagers gewoon nalatig en durven niet in te grijpen??

    En wat moet hieraan gedaan worden? Reglementen handhaven en strenger optreden door de nalatige buitenlandse trackmanagers, of reglementen voor een groot deel schrappen en alles toestaan in Nederland behalve het echte doelbewuste T-bonen en het slaan, schoppen en bijten op de fiets??

    De groeten, Paul Sloesen

  • Paul Vakkers

    Nou Nou Paul….nu val je weer in herhaling iets wat we al heeeeeeel lang op dit forum hebben besproken.

    Als eerste is de track-manager wel degelijk een aantal keren in actie geweest maar dit werd weer door de BAAN-commisaris van de hand gedaan.

    Als tweede …ja in nederland is men te streng met regels.

    Als derde….dit is de reden waarom onze lieve rijders net niet eraan komen omdat ze er niet op rekenen dat er een of andere (elleboog) rijder ook op de plaats wilt gaan fietsen waar wij(BMXers) toevallig rijden. Vroeger was dat de ideale lijn……

    Die bestaat allang niet meer ……oorzaak……de hoeveelheid bulten en de hoge bochten( meestal van beton.).

    Als 4e BEGIN NU NIET MET STRENGE MAATREGELEN want dan kunne de nederlanders helemaal nergens meer winnen.

    Gewoon fietsen en als je een T-bone krijgt dan heb je niet hard genoeg gefiets of getraint op de bewuste BMX baan.

    Tip: Praat maar eens met R.d.Wilde of met Dale Holmes.

    PS; dit is een reactie en geen norm

    ga hier mee verder….Paul V

  • elco

    Ik denk dat ze in nederland zeker wel te streng zijn.

    Als ze het werk met de ellebogen enzo iets meer toelaten dan leer je daar ook weer van.

    Maar waar moet je de grens leggen dat is vaak moeilijk te bepalen.

  • Mulderke

    nou paul voor mij was die ervaring heel anders.

    ik wordt terug gezet omdat ik op het laatste stuk een beetje van mijn lijn afweek.

    maar er moesten waarschijnlijk meer fransen doorgaan.

    alleen op dat moment geen nederlandse delegatie te bekennen dat vind ik pas slecht.

    moet je je na afloop ook nog verantwoorden omdat ik geslagen zou hebben.

    wilde alleen zo snel mogelijk weg daar en rukte me los is dat zo gek als je hoge vewachtingen hebt en je wordt zo genaaid.

    die mensen kunnen blijkbaar niet met sporters omgaan.

    daar zouden ze eens wat meer naar moeten kijken en niet om elk gezijk iemand terug zetten en dan daarna de waarheid gaan verdraaien.

    ik zal de laatste namelijk zijn die zal slaan maar zoiets maakt me wel goed pissig!!!!!!!!!

  • Bo Kleinhesselink

    hetgene waar Ilya over te klagen had was dat sommige rijders een stunt deden tijdens hun rit b.v. een X-up. zelfs daar krijg je al een officieele waarschuwing voor. das pas zielig.

    En het ligt er wel aan dat je in frankrijk bent en franse baan commissarissen hebt ( die overigens onder de wedstrijd van hun post weggaan om met een ander een praatje te maken, en daarna te zeggen dat er niks is gebeurt! ) en een franse track manager en als je een fransman blokt. dan kun je het al schudden. en als een fransman jou eraf rijdt zegt de track manager. D'r was helemaal niks aan de hand!

    Volgende keer een internationale organisatie ofzo, juryleden uit verschillende landen en hetzelfde voor baancommissarissen(@!#$ woord) .

    gewoon een mening + bonus ID

  • Jake #23

    Paul (S) jij als geen andere zou moeten weten dat duwen en trekken

    gewoon tot de sport behoort. Zeker op internationaal en hoog niveau en

    al helemaal bij de Elite.

    Tijdens de race vecht je voor je bestaan. Uiteraard is er een verschil tussen een

    subtiel duwtje of iemand op 4 meter hoogte en zetje geven.

    Ook ik ben in de 1/16 de dupe geworden van een sterk staaltje snijwerk. Ik heb niet de moeite genomen om te protesteren, hoewel ik vijfde werd en dus kans zou hebben op de 4e plek. ip dient er sowieso eerst een waarschuwing gegeven te worden voor terug plaatsing. Maar na de ervaring die ik in het verleden heb opgedaan bij de Elite, weet je dat je zelf maar degene had moeten zijn die de

    klappen uitdeelde.

    Wij in Nederland zijn op de baan ECHT veel te soft.

    Ik ben van mening dat de Track-manager (zwitser) en goede is en dat hij alles goed afweegt, maar hij is, zoals Paul V aangeeft afhankelijk van zijn baancommisaressen die hem dienen te adviseren met hetgeen zij hebben gezien. En iedereen weet dat dat altijd weer hetzelfde liedje is in Frankrijk. De rijders daar zijn gewoon bevooroordeeld omdat de organisatie aldaar de regels aan hun laars lappen. Dit zou in Nederland nooit gebeuren.

    Een goede tip, voor als de track-manager je aan de finish tegen houdt. Blijf heel

    rustig en stel je een beetje begrijpend op. Je kunt heel goed met de man praten

    en van jou gelijk wellicht overtuigen. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal en

    dus niet alleen die van de protesteerder en de baancommisaris.

    Er gebeurde vreemde dingen in Vallet. Zo hoorde ik dat er zelfs een waarschuwing is gegeven omdat iemand op de 2e bult uit zijn lijn is gegaan. Nu kan ik me vergissen, maar in de 20 jaar dat ik fiets, zijn de lijnen op de startbult nooit langer geworden dan 15 meter. (en ook die kunnen op sommige momenten vervagen ;-) )

    Het is dus wel duidelijk dat er van alles uit de kast gehaalt werd door de commisarissen om maar zoveel mogelijk fransen door te laten gaan.

    Ik kan me daarom ook goed vinden in het voorstel van Bo, om bij de EK / WK een

    onafhankelijk officials team vanuit de UCI af te vaardigen. En dat hoeven er geen 10 te zijn. 2 jury en 3 op de baan is genoeg.

    Mzl,

    Jake

  • ewoud

    daar ben ik het helemaal me eens

  • de Jezus

    He Paultje

    Misschien is biljarten of jazzballet iets voor jouw. Daar zien je geen T Bone of iets dergelijks.

    Groeten de Jezus

  • femke

    whahahaha prezies….

  • niels

    is dat fietsen dan wel wat voor jou he Femke?