Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Speling in Webco-naven

• Arjan

Hallo,

wie kan mij helpen ik moet de speling uit een webco (footwork) voor-naaf halen. Ik heb alleen geen idee hoe ik de naaf uit elkaar krijg. Het gaat om de naven met die imbus-boutjes ipv wielmoeren.

Het zijn (heb ik mij laten vertellen) vaste lagers, maar dan nog moet er toch een manier zijn om ze te vervangen?!

Arjan

• Hans van Wijk

Arjan, Neem het wiel uit de fiets.

Draai nu aan beide zijden alleen de inbus bout een eindje in de naaf. (geen ringen!)

Tik nu voorzichtig met een hamer op een van de inbus bouten.

Je tikt nu de hele holle alu as met het lager en stofkap aan een kant uit de naaf.

Het andere lager kun je met de gedemonteerde as of met een hulp bus nu ook uit de naaf tikken.

Fluitje van een cent

Succes

Hans van Wijk

• Arjan

Bedankt Hans. Het was inderdaad niet moeilijk. Maar je moet het ff weten he. Zijn er losse assen te krijgen voor deze naven? Deze lijkt me niet de orginele. De verdikking in het midden is te lang.

In ieder geval nogmaals heel hartelijk dank,

Arjan

• Hans van Wijk

Arjan,

De middelste verdikking is altijd een fractie te lang anders gaat de as heen er weer “ wandelen”

Ik weet niet of er losse assen te vinden zijn.

Kijk en mail anders even naar http://www.webco-bicycles.com/

Lagers zijn standaard industrie maten dus die moet je bij de ijzerwinkel kunnen vinden (bestellen)

Succes

Hans van Wijk

• Remon Brink

Hans ga je nog weer EC fietsen?Hans van Wijk schreef:

>

>

• Hans van Wijk

Ja, ik ga met Mark (vDoesburg) en Wolfje naar DK.

Bratislava waarschijnlijk niet, StAubin waarschijnlijk wel

Hans

• Remon Brink

zie je in denemarken dan en in Geneve zoals het nu lijkt. er zijn wat problemen rond die wedstrijd maar niemand weet precies wat

Remon

• henk de groot

zie je in dk hans. Ga met jesper ook naar dk en tevens een ex-collega bezoeken die geemigreerd is .

• Jake #23

Hoi Arjan,

Ik weet toevallig dat de naven van Webco gewoon in Nederland gemaakt werden.

Volgens mij in Leende of Heeze (Noord-Brabant.)

De fabrikant is Footwork(s) en levert ook onderdelen voor het batavus B1 Team.

Hoop dat je wat aan deze info hebt en dat je zo wat makkelijker aan je as kunt

komen.

Groetjes,

Robert Jacobs

• Jake #23

Ik hoorde in de wandelgangen. (het is dus een roddel) dat St. Aubin NIET door zou gaan.