Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dames cruiserklasse ?!!!

• Suzanne Jacobs

Gezocht!!!!!!!!! Dames (leeftijd 6 tm 86 jr) die volgend jaar nationaal willen gaan cruiseren!!!!!!

Op zeer korte termijn wil ik bij de KNWU een verzoek indienen tot invoering van een nationale dames cruiserklasse. Deze aparte damesklasse zou dan een klasse zijn voor alle leeftijden, zodat het dus een flinke groep zou kunnen worden. Een groot voordeel van zo'n klasse is dat we dan waarschijnlijk meer meiden over de streep kunnen trekken om te gaan cruiseren en dat zal ongetwijfeld ten goede komen aan de internationale ‘dames-cruiser-prestaties’.

Om een lang verhaal kort te maken; ik heb zou dus graag willen weten wie van de dames/ meisjes geïnteresseerd is, zodat ik mede uit jullie naam ( minimaal 5/6 meiden) een verzoek bij de KNWU kan indienen.

Dus wil je volgend jaar ook gaan cruiseren ( of cruiser je al en wil je liever tegen dames ipv heren/jongens rijden) stuur mij dan ff een mailtje. Mijn mailadres is suzanne_jacobs@hotmail.com.

groetjes,

Suzanne Jacobs

• liesbeth vd jagt

1 fiets-ster voor de dames cruiserklasse

• :)

goed idee, maare doe bij voorbeeld vanaf leeftijd 17 die andere leeftijd klassedoen het toch niet, zie je al een meid van 7 tegen iemand rijden van 16??

nee ikke niet!!!

sorry !!!!!!!

• Suzanne Jacobs

Het voorbeeld van de 7-jarige girl is misschien wat overdreven, maar er zijn zat jongere rijdersters van een jaar of 14/15 die bepaald niet onder zullen doen aan 17+ dames.

• Arriën

Suzanne, Liesbeth:

Geen idee welke leeftijd jullie hebben, maar probeer het eerst eens in de klasse van boven ca. 27 jaar en laat alle leeftijden daaronder gewoon met de kleine fiets aan de gang blijven. Nu schrijven sommige dames van rond de 15 jaar zich in voor en de kleine fiets (dames) en de cruiserklasse (gemengd met de heren) voor AK-wedstrijden. En vaak ook nog open klasse daarbij op 1 wedstrijddag. Kapot zijn ze na zo'n dag. Voor boven de ca. 27 jaar prima, maar dan alleen cruiserklasse. Je zult genoeg medestandsters kunnen vinden, denk ik. En waarom niet?

Succes.Suzanne Jacobs schreef:

• Anita

Waarom zou dit niet voor onder de 27 mogen zijn dan??

Ik vind het een heel goed idee om alle dames in één klasse te laten rijden. Ik weet niet hoeveel animo er op dit moment is voor een dames cruiserklasse, maar ik hoorde er vandaag in Tegelen al wat mensen over praten en ik zit er toch ook aan te denken of mij dat niet leuk lijkt.

Ik heb met de AK's een aantal keren de open klasse meegereden, omdat ik meer dan 4 keer wilde fietsen. Maar omdat ik bij jongens reed die zoveel sneller waren dan ik en die ik nog met geen mogelijkheid bij kon houden, ben ik hier maar mee opgehouden. Natuurlijk is presteren niet het belangrijkste, maar om nou zo ver achter te fietsen is echt geen lolletje!!

Daarom denk ik dat het een goed idee is om een dames cruiserklasse in te voeren, met alle dames bij elkaar, zodat we dan toch meer dan 4 keer kunnen fietsen (want wachten duurt lang bij een NK met zo'n 60 races) en ons kunnen meten aan de andere dames (ook van andere leeftijden).

Ik denk dat deze klasse volgend jaar wel ingevoerd gaat worden en ik zal ook nog eens kijken of ik dan ook van de partij ben …

Anita

• IK

Heren, wat vinden jullie hier nou van…zo'n cruiserklasse voor de dames!

• hans zweverink

Nou ik vind het een goede zaak.

Als ik het afgelopen jaar eens rondgekeken heb kwam ik toch wel aan zo'n 10 rijdende, en sommigen ook nog snel, vrouwen.

Er internationaal een klasse, er is een geintregeerde licentie dus waarom niet.

Dus dames, schroom je niet en meld je aan bij Suzanne, zij gaat zich er zeker hard voor maken en mijn zegen hebben jullie ook. Als er genoeg zijn kunnen we het ook nog eens via de afdelings besturen naar voren brengen(rijdersvertegenwoordiger)

En tenslotte wordt het ook nog gezelliger in het parc ferme, kunnen we eens over andere dingen hebben dan bier ed. bah!!!!1

groeten Hans

• Andrea Klijn

dit is een goed bericht hoop dat het lukt

misschien een tip om bij genoeg deelname toch ook de leeftijd van ons dames in acht te nemen.

ik ben van de partij volgend jaar bij deze klasse

groetjes andrea

• Andrea Klijn

hallo

heb de diverse reacties gelezen op deze vraag om een dames klasse cruiser in te voeren volgend jaar

maar er zijn mailtjes bij waar ik me afvraag waar gaat het over gaat het over leeftijd of over een bepaalde klasse binnen de cross.

de vraag is ook van af welke leeftijd mag je op de cruiser rijden in wedstrijd

verband

als die leeftijd vanaf 18 jaar is dan zijn er dames genoeg dacht ik maar dan moet je ook deze weer in leeftijd indelen

bijvoorbeeld

vanaf 18 tot 27 en dan vanaf 28 tot 86 jaar noem maar wat

want het is ook voor de dames van 38 plus niet te doen denk ik om tegen een 18 jarige te fietsen.

en misschien is het ook mogelijk om deze klasse op ak in te voeren en niet alleen op de nk.

ik hoop dat je er wat aan hebt zo

groetjes andrea

:) schreef:

>

> goed idee, maare doe bij voorbeeld vanaf leeftijd 17 die

> andere leeftijd klassedoen het toch niet, zie je al een meid

> van 7 tegen iemand rijden van 16??

> nee ikke niet!!!

> sorry !!!!!!!