Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dames cruiserklasse

• suzanne Jacobs

Dit even ter aanvulling van mijn vorige berichtje. Indien jullie meiden kennen die willen cruiseren ( en die waarschijnlijk niet op dit forum kijken ), geef dan s.v.p. ff door dat ze aan mij een mailtje kunnen sturen.

• hans zweverink

Ik denk dat Teun Stam of Henk Tessemaker wel intresse hebben

groeten Hans

• bobo

zozo hans heeft humor

• femke

vind je???

• Suzanne Jacobs

En jij, Hans ?

• lars

ja

• femke

tog wel he

• niels

zeker

• Angelique

beste luitjes,

Waar hebben jullie het toch allemaal over. Ik vind dit best wel een belangrijk onderwerp, maar het gebeurd wel vaker dat de dames niet serieus genomen worden toch?

• Jake #23

Hoi Suzanne,

Aller eerst: TOP dat jij hierin het voortouw durft te nemen en aan de weg wilt timmeren.

Misschien is het verstandig om een voorstel te doen bij KNWU om twee klasse in te richten, bij voorbeeld:

tot 13 jaar en 14 jaar en ouder.

Het kracht en techniek verschil ligt dan niet meer zo heel ver uit elkaar. En ik denk dan het meest haalbare aantal rijders zult halen (wat mogelijk is) in de oudste klasse. Voor de jongere klasse voorzie ik eigenlijk niet zoveel aniemo.

Dit ivm de kosten van toch weer een extra fiets (voor ouders), de toewijding en prestatie drang en conditie van de rijdsters.

Dan stuit je op de vraag of je dan in een wedstrijd ook alleen cruiser kunt fietsen zonder de eigen klasse te fietsen.

Het is best leuk die geintegreerde licenties, maar als ik naar de cruisers 40+ kijk

dan zie ik er geen een hun eige klasse fieten. En dat is in principe Men 19+ (sportklasse) Toch?!?

Ik vind het een goed idee dat je zegt dat ook dames (nu het een internationale klasse is), nationaal in wedstrijd verband hierin moeten kunnen uitkomen en zo trainen.

Maar waarom komt er geen voorstel voor een dames sportklasse???

Ik denk dat als je de dames onder gelijke condities wilt behandelen als de heren,

dat een sportklasse (nat en int.) een eerste vereiste is. Momenteel heerst er

voor de dames nl. een pad-stelling.

“Of je neemt een Elite licentie en daarmee alle bijkomende kosten (inschrijvingen) welke gelijk is aan die van de heren, maar de evt. prijzegelden zijn niet gelijk. Of je stopt maar met de sport die je jarenlang met veel passie hebt beoefend.”

Dit is het geluid wat ik juist langs de baan opvang van diverse dames.

Door een sportklasse dames zullen, naar wat ik gehoort heb, meer meiden naar de EK voorrondes gaan, omdat het naar hun zeggen niet gaat om het prijzen geld maar om de competitie en het evenement. De reductie in inschrijf geld kan dan gebruikt worden als reisgeld.

Dus ik denk dat voordat je een voorstel voor dames cruisers oppert, dat je ook moet inventariseren wat de stelling is van de dames iz het verplicht moeten aanschaffen van een Junior/Elite licentie.

Tipje nog. Geeft het aan bij de juiste mensen en zoveel mogelijk personen (afd. besturen, RV, commissie BMX, etc.) en blijf vooral polsen wat de stand van zaken is. Laat merken dat jullie het serieus menen en dat je erachter staat.

(voorbeeldje: Het terug gaan naar 1 NK is een voorstel van begin jaren '90 van de rijders zelf."

Succes, ik hoop dat je wat teweeg zult brengen.

Groeten,

Robert