Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Danish Indoor Fredericia

  • Jake #23

    Collega BMXers,

    Voor diegene die naar Denemarken gaan en het nog niet gehoord hebben, even de volgende mededeling.

    KNWU heeft besloten zonder kennisgeving ruimschoots vooraf, het inschrijfgeld per inschrijving met ? 2,= te verhogen, welke geincasseerd wordt van je rekening.

    Dit omdat er een Chef de Equipe afgezonden moet worden.

    Naar mijn mening hebben we deze kosten al voldaan bij het aanschaffen van een nationale als internationale licentie. Dergelijke kosten dienen berekend te zijn over een volledig seizoen en niet nog eens achteraf voorgeschoteld worden.

    Het gaat nu niet om een wereld bedrag, maar er wordt wel weer een padstelling

    gecreeerd. Je kunt alleen maar JA knikken, anders is het gewoon niet fietsen.

    Wat de toegevoegde waarde van een CdE is op dergelijke wedstrijden weet ik niet, want die van Nederland zijn nooit te bekennen als je ze nodig hebt.

    Daar en tegen, moet ik essentiele informatie meestal van dhr. Bollansee, Chef de Equipe van Belgie ontvangen.

    groeten,

    Jake

  • Hans van Wijk

    Afgezien van het feit dat ze zomaar extra geld van je innen ben ik het niet eens met jou stelling over de CdE. Mijn ervaring bij een aantal internationale wedstrijden is anders. De afgelopen keren heeft de CdE (in dit geval dhr. Bisselingh) goed werk geleverd en geassisteerd waar mogelijk.

    Is dit de eerste keer dat ze extra geld afschrijven of was dat bij voorgaande wedstrijden (bijv. de EuroCup) ook al zo?

  • Jake #23

    Hans,

    Uitzonderingen daar gelaten en wil verder ook niemand persoonlijk aanvallen. Enkele personen die zich opofferen als CdE doen het natuurlijk goed en staan er ook voor de rijders, maar vaak moet ik helaas toch constateren dat de CdE's nogal ontoegangkelijk zijn omdat ze zich alleen op het midden terrein ophouden, in bespreking zijn of ergens in een hotel bij de nationale selectie.

    Ze bevinden zich zeg maar niet echt onder degene wiens belangen ze toch zouden moeten behartigen. De informatie die voor de rijders vitaal is komt daarom meestal via via aan, waarna je het zelf moet gaan navragen.

    Als ik dan kijk naar Frankrijk, en het veel kleineren Belgie, mag ik zeggen dat wij

    wel proberen te ogen dat we als bond proffesioneel overkomen, maar dat me dat in de praktijk een beetje tegen valt.

    Maar goed dat is mijn persoonlijke mening en staat nu even los van het feit dat ik van mening ben dat de kosten voor CdE's door de bond betaald dienen te worden en niet verhaalt kunnen worden op de rijders.

    De rijders betalen hun licenties en mogen er dan van uitgaan dat ze kunnen en mogen deelnemen aan wedstrijden voor het inschrijfgeld die de organisator vast stelt.

    KNWU heeft dit jaar sponsorgelden en subsidie ontvangen. Ik mag aannemen dat dit samen met licentie gelden, hiervoor aangewend wordt.

    Of ze ook bij de Fall Cup's extra hebben geincasseerd, durf ik niet te zeggen, daar heb ik niet aan deelgenomen.

    We zullen het wel zien, niet dat we er iets aan kunnen veranderen…

  • Hans van Wijk

    Het is duidelijk Jake dat jij een andere mening hebt over de CdE als ik.

    Maar ik bent het wel helemaal eens met jou dat het erg ongepast is van de KNWU om de rijders nu extra te laten betalen zonder dat ze dat ergens vermelden.

    Ik heb het snel gecontroleerrd maar bij de FallCup hebben ze inderdaad 2 euro per inschrijving (dus 4 euro voor twee dagen) extra bij mij afgeschreven.

    Zachtjes uitgedrukt vind ik dat eigenlijk een schandalige actie van een bond

    Hans

  • hans zweverink

    Het heeft wel ergens gestaan dat ze dit gingen doen, omdat de internationale licentie is vervallen die we in nederland altijd nodig hadden. Nu laten ze de “vervuiler”betalen. Op zich een goede regel.

    Over de chef de equips had ik ook nooit zo'n hoge pet op. Het waren vaak de vrijwilligers van ouders die rijders opvingen en ben het dus wel met Jake eens.

    Ik denk ook niet dat een chef de equipe weet wat zijn taak is, deze is nl vaag omschreven, maar het komt er op neer dat zij de @!#$ op moeten lossen en als informatie baak moeten optreden.

    Dus als iemand in het ziekenhuis komt, of hun bus wordt gejat zijn het diegene die de mensen moeten begeleiden. Dus een klote baan mag je gerust zeggen. Als iedereen naar huis is kunnen zij pas gaan. Dit gebeurde bijna nooit.

    Volgens de KNWU was het een ere baan voor die mensen die zich veel ingezet hadden voor de BMX dus mensen van de CFX vaak.

    Wel hoorde ik dat het 't laatste jaar erg goed is gegaan dus er is verbetering. En inderdaad bij frankrijk en Belgie gaat het een stuk beter.

    groeten HAns

  • lars

    wat betekent CdE dan???

  • een lezer

    CdE lars = Chef d' equippe

  • Remon

    Hallo,

    Ik vind dit bericht toch echt een stukje te negatief mensen. Ik heb dit jaar bijna alle internationale wedstrijden gereden en ik moet zeggen dat mijn ervaringen dit jaar heel anders zijn. Ik weet niet hoe het andere jaren geregeld was maar dit jaar waren de cheff de equipes redelijk voor elkaar. Met als zeer positiev opvallend bianca en theo denk ik zo. Ze waren altijd aanspreekbaar, wisten waar alles over ging en waren nooit te beroerd dingen voor je te doen.

    Tuurlijk zijn er enkele uitzonderingen te noemen. de wedstrijd in engeland was belachlijk geregeld voro die kosten betalen we het hele jaar door.

    Groeten Remon

  • mulders

    pakken ze maar een keer een iets minder lux hotel.

    er zijn zeker goeie chefs bij maar ook profiteurs.

    ga geen namen noemen want dat zou flauw zijn.

    ga eens uitrekenen wat het kost als je alle wedstrijden rijdt kom je toch weer op een groot bedrag.

    er wordt genoeg betaald en het meeste gaat altijd naar het wielrennen en wie wordt er weer de dupe van……. juist wij de kleinere fietscross sport.

    mijn mening…… belachelijk weer.