Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

indeling training

• Mark van Doesburg

Hallo,

Afgelopen weekend was het NK indoor in Dalen, al was de baan niet perfect we hebben wel weer een wedstrijd kunnen houden en rijden.

Wat mij dwars zit tijdens de grote wedstrijden is de indeling van de training,

de cruisers kunnen VRIJ trainen terwijl de 20inch rijders met veel pijn en moeite een paar keer kunnen trainen.

In het verleden wilde de cruisers een aparte training omdat ze ook 20 inch reden of dat in het geval van de oudere rijders niet met de 20inch rijders wilde rijden omdat ze bang waren, nu zie ik heel vaak dat cruisers ook met de 1e groep meetrainen en dus van 2 kanten eten.

Dit moet anders kunnen, daarom stel ik voor om de training in 2 andere groepen te verdelen zodat iedereen evenveel kan trainen en starten.

Groep 1: cruisers en rijder t/m 12 jaar

Groep 2: rijders 13 jaar en ouder

In dit voorstel kunnen de degene die 2 klasses rijden op allebei de fietsen goed trainen en de kleine rijders worden ook niet weggeduwd in het parc fermee door de oudere rijders dus ook beter kunnen trainen.

MARK VAN DOESBURG

• Paul Sloesen

Mark, ik ben het helemaal met je eens. Goed ideee.

De groeten, Paul Sloesen

• Jezus

Hoi Mark.

Zover ik weet is er door de organisator van de NK en TC afgesproken om op zondag in 2 delen te trainen. Dit zal dan een uur zijn voor 12 jaar en jonger en een uur voor 13 jaar en ouder. Dit is natuurlijk afgesproken bij de KNWU maar dat zou bij de NNF ook kunnen.

De ballen

• mulders

inderdaad wat moeten de oudere cruisers bij de kleine mannen van 12 jaar en jonger dat werkt toch helemaal niet.

wij horen gewoon bij de oudere te trainen punt uit.

• Remon Brink

nadeel bij de nff is dat het maar 1 dag in in het systeem d eheren cruisers voorstellen. IN een wedstrijd met tussen de 400 en 500 deelnemers betekend dit voor iedereen maar max 4 rondjes trainen. als je dat dan ook nog moet verdelen over 20 inch en cruiser is dat wel erg weinig. vandaar dat ik er toch voor ben om alle cruisers in blok `1 bij de kleine mannen te zetten,

Waar de grens van trainen moet liggen is makkelijk na te zoeken aan de hand van enekele wedstrijden. ongeveer op de helft van het aantal rijders of dat nu 10 11 of 12 jaar is.

• Jeroen Peters

Groot probleem bij het scheiden in twee groepen is de controle. Hoe verkom je bijvoorbeeld dat rijders in beide groepen meetrainen. Het is vaak lastig om aan de neus van renners te zien hoe oud ze zijn en trainen met een passport op zak is ook niet alles. Denk dat dit voor een hoop ergenis gaat zorgen. Je zou denk ik moeten denken aan een andere vedeling, bijvoorbeeld op clubs of startnummer. Dan kun je eventueel ook nog een kwartietje cruiser-trainig doen, maar je kan ook gewoon de cruisers in een van die twee groepen verdelen.

• Paul Sloesen

Gewoon Pim Sluiter goed in de gaten houden, dan komt het allemaal wel goed :)

• mulders

je kan altijd nog op zaterdag extra trainen de dag er voor dus om nu te zeggen dat je maar 4 rondjes kan is onzin dan ga ja zelf maar bij de jongere trainen dat wil je toch ook niet of wel???????

• Paul Sloesen

Mulders, dit gaat om NFF-wedstrijden. En die zijn al op de zaterdag.

• Remon Brink

beetej opletten mulders