Oh shit,
Ik vind wel dat je eerst moet weten waar je over praat, voordat je een onderwerp begint. In Amerika heb je 2 bonden met 2 verschillende regelementen. 1 Ding is zeker hetzelfde. Je moet beschermers hebben op je fiets. Op je bovenbuis, nek en stuur. Het is alleen zo dat zij niet zo nauw kijken. Veel rijden zonder beschermers. Ik zelf heb ze nog steeds op mijn fiets zitten. Waarom, omdat het een sponsor kan zijn en die will ook graag op de foto als jij in een blad staat. Waarom zijn beschermers verplicht, omdat het te maken heeft met de verzekering die de bonden hebben. Ik heb het zeker met jullie eens dat het echt niet helpt.
Over die handschoenen. Bij de NBL is het verplicht om handschoenen en een mond beschermer te dragen. Bij de ABA hoeft dat niet. Het is aan jou de keuze om met handschoenen en een mond beschermer te fietsen. Of het ook slim is om het niet te doen laat ik aan jullie over.
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat je geen beschermers meer hoeft te gebruiken in Nederland. De KNWU houdt van regels, dus ik denk niet dat zij die regel afschaffen en niet te vergeten dat de verzekering dit wil.
Robert de Wilde