Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fietsen zonder bescherming

• Kees

Er gaan stemmen op om de vorgeschreven bescherming van de crossfietsen te verwijderen en zonder deze te fietsen.

Het schijnt in dat idiote amerika al te mogen.

Belachelijk!!

Gezondheid is toch belangrijker dat het kijken naar een glimmende buis op je fiets waar je alleen pijnlijk op kunt vallen!

• arno

Ben je wel eens op je fiets gevallen met bescherming? En zonder bescherming? Ik wel…en ik kan je vertellen het doet evenveel pijn. Het is leuk bedacht die beschermers, maar het helpt niet of nauwelijks tegen blessures. 99% van de (ernstige) blessures komt door het vallen op de grond. Trainen doe ik altijd al zonder bescherming, als het niet meer verplicht is zal ik waarschijnlijk tijdens wedstrijden ook zonder rijden. GR arno. (zelf heb ik er hier in Nederland trouwens nog niets over gehoord).

• Bram

Mag ik U (Kees) eraan herinneren dat ze in dat idiote Amerika deze mooie sport hebben uitgevonden!?! De beschermer heeft z'n langste tijd gehad. Deze is waarchijnlijk uitgevonden door iemand die nooit zelf gefietst heeft, met het nobele streven de edele delen van deze en gene protectie te bieden. Helaas biedt 15mm weinig bescherming en doet vallen met of zonder evenveel pijn (als je al op de buizen terecht komt, wat vrijwel nooit gebeurd!).

• bmx_grover

Als het al 15mm is, ik heb beschermers van one, op me fiets, ik denk dat die ongeveer 4mm zijn. En dus van geen enkele nut. Van mij mogen ze het afschaffen.

Heb je ook geen gekras meer van de beschermers op je bovenbuis.

• Jake

…en volgens mij kijken ze ook niet zo nauw naar het dragen van handschoenen.

• Bram

toen BMX in Amerika is uitgevonden waren de BMX fietsen groter en zwaarder.

(lomper) en omdat op de toenmalige crossmotoren ook div. bescherming zaten hebben ze dat overgenomen op de BMX crossfietsen en dat was toen ook wel nodig.of het nu nog nodig is???

• femke

In vs hoef je volgens mij geen eens handschoenen aan….:S > vind ik wel fout eigenlijk…

• Robert de Wilde

Oh shit,

Ik vind wel dat je eerst moet weten waar je over praat, voordat je een onderwerp begint. In Amerika heb je 2 bonden met 2 verschillende regelementen. 1 Ding is zeker hetzelfde. Je moet beschermers hebben op je fiets. Op je bovenbuis, nek en stuur. Het is alleen zo dat zij niet zo nauw kijken. Veel rijden zonder beschermers. Ik zelf heb ze nog steeds op mijn fiets zitten. Waarom, omdat het een sponsor kan zijn en die will ook graag op de foto als jij in een blad staat. Waarom zijn beschermers verplicht, omdat het te maken heeft met de verzekering die de bonden hebben. Ik heb het zeker met jullie eens dat het echt niet helpt.

Over die handschoenen. Bij de NBL is het verplicht om handschoenen en een mond beschermer te dragen. Bij de ABA hoeft dat niet. Het is aan jou de keuze om met handschoenen en een mond beschermer te fietsen. Of het ook slim is om het niet te doen laat ik aan jullie over.

Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat je geen beschermers meer hoeft te gebruiken in Nederland. De KNWU houdt van regels, dus ik denk niet dat zij die regel afschaffen en niet te vergeten dat de verzekering dit wil.

Robert de Wilde

• Webmaster bicyclemotocross.tk

Zelf ben ik ook wel eens met mijn k#oten op de buis gestoekt het blijft altijd pijn doen of de beschermer er nou op zit of niet! Zelf fiets ik met de trainingen zonder beschermers. En over de handschoenen gesproken als ik eerlijk moet zijn fiets ikook liever zonder hanschoenen want na 3 rondjes zijn ze nat en dragen ze niet meer fijn. Maarja we kunnen tegen de knwu zeggen wat we willen zei willen het toch niet!!!

Gr. Michael

p.s. Robert ben je in voor een interview voor mijn website?

• lieke klaus

Maar toch vind ik het wel goed dat we handschoenen moeten dragen, want stel als je valt..en je hand ligt helemaal open.. dan komt er zand in ofzo.. en dat zorgt weer voor ontstekingen enzo.. en de handschoen zorgt er voor dat da nie zo snel gebeurd en dat er niks in die wond kan komen…maar met die bescherming… het helpt niet echt nee.. maar.. ik vind het zo saai kijken.. vooral op de nek.. ik vind de bescherming iets veiliger kijke ALS ik daar tegen aan zou vallen… dan tegen dat..blok…

groetjes lieke