Handschoenen zeker! Beschermers kunnen wel helpen tegen blauwe plekken op de knieen van de bovenbuis / Neck Maar dat kan ook aan mijn manier van fietsen liggen…
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk vraag me sinds de intrede van de clicks wel eens af welk nut de beschermer op het frame heeft. Ik bedoel: de kans dat je dan nog met je edele delen op de buis komt is heel erg klein. En mocht het dan wel zo zijn, dan helpt zo'n beschermer ook weinig.
En handschoenen moeten verplicht blijven. Ik heb zelf ooit (in 1994) 1 keer eventjes zonder handschoenen gereden na een training met als resultaat dat ik natuurlijk onderuit ging en mijn hele hand open had liggen. Dat is het toch niet waard?
Ik geloof dat een paar jaar geleden Dennis Wissink in doetinchem ook eens zonder handschoenen heeft getraint, dat is hem toen heel slecht bevallen…
Maar goed ik denk niet dat handschoenen een discussie punt is, het rijd lekkerder en ik zou niet durven rijden zonder.
En de buis beschermingen gelukkig hebben we er geen last van…. en echt zwaar zijn ze ook niet ;-)
Ik ben het er helemaal mee eens dat de beschermers achterhaald zijn!
Als het zo belangrijk is voor de verzekering van de knwu, is het misschien eens tijd dat de verzekering-experts weer eens komen kijken bij een wedstrijd ofzo. Dan kunnen ze zelf zien dat het tamelijk onnodig is en dat er tegenwordig wel andere gevaren in de sport aanwezig zijn.
En dan bedoel ik niet alleen de clicks….
Handschoenen vind ik zelf wel belangrijk. Vooral nadat ik een tijd geleden de foto's zag van de hand van Neal Wood na een crash zonder. Wisten jullie dat de huid van de handpalm helemaal los kan scheuren bij de vingers en dan naar achter kan vouwen?
Beste mensen, wees toch eerlijk. Beschermers helpen geen ene mallemoer, zeker de beschermers van de laatste paar jaar (ongeveer 3mm dik). Dat je niet moet zeuren omdat ze niet in de weg zitten vind ik een dom excuus, dan kan je ook je schoonmoeder wel in huis nemen (mits ze niet in de weg zit dan natuurlijk). Verder zien ze er niet uit, voegen ze niets toe en zijn ze hoogstwaarschijnlijk in Nederland bedacht (alle domme regels komen immers uit Nederland, denk aan de buitenspelregel!). Wie weleens gevallen is, weet dat het hoe dan ook zeer doet en dat je vrijwel nooit op de plekken van de beschermers valt. En als je dan toch wil beschermen; waarom dan niet meteen alle buizen van je zorgvuldig opgebouwde BMX-fiets in lelijk plastic verpakken.
PS: afschaffen betekent niet dat je ze helemaal niet meer mag gebruiken, als je het een fijn idee vindt, vooral laten zitten.
We hebben het over de bescherming op de buizen.
Zal inderdaad weinig pijn kunnen voorkomen.
Maar ik wil toch even kwijt dat fietscrossers vaak willen fietsen met mooie
fietsen en daarbij aan de veiligheid voorbij gaan.
Enkele stellingen:
Loszittende shirtjes waarbij de crossers hiermee achter hun zadel blijven steken met alle gevolgens van dien.
En dan die halve potjes op je hoofd met een klein mondkapje. Die geven m.i.
ook nauwelijks bescherming.
En waarom zie ik geregeld crossers de wedstrijd rijden met een losse helm of die bandjes die dan wel vastzitten maar heeeeel erg los.
Wel leuk dat er gereageerd wordt maar ik heb het idee dat veel crossers het uiterlijk belangrijker vinden dan de veiligheid.
Overigens zouden de baancommissarisen ook meer moeten optreden in dit soort gevallen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?