Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mtb op bmx

• tanja

hallo,

Om bepaalde vaardigheden te trainen (voor dualslalom/fourcross), willen wij op een bmx baan trainen met mtb (24/26"), maar niet alle banen staan het toe, zelfs niet als we met slicks rijden. Wij zoeken nu dus een baan in de regio apeldoorn/arnhem (of waar dan ook) waar wij wel welkom zijn, zodat we niet om de haverklap naar het buitenland moeten om te kunnen trainen.

suggesties via mail of hier op 't board zijn meer dan welkom!

vriendeljike groet,

Tanja

• Alexander

Ik weet het niet zeker maar de meeste verenigingen staan wel toe dat. Onze vereniging DVO in Haaksbergen in ieder geval wel. Mits je lid bent of betaald voor de training (maar een paar euro). Er zijn een aantal BMXers die ook op de MTB rijden (4X) en die trainen voor de 4X wedstrijden vaak ook op de baan.

Kijk even op de startpagina en benader de clubs bij jou in de buurt. Apeldoorn heeft een vereniging en in de buurt van Arnhem komen Oss, Wijchen en Doetinchem in aanmerking.

Maar waarom zou je met slicks willen rijden?

• tanja

FCC Apeldoorn heb ik al benaderd, maar die staan het niet toe, ik heb er begrip voor, maar begreep het niet helemaal waarom. Zou te maken hebben met de lengte van de fiets en kapotspringen van de baan (?) en met het profiel van de banden. Met droog weer rijden sommige met maxxis hookworms, hele prettige banden voor sommige omstandigheden. If that's what it takes, dan zouden we dat graag doen natuurlijk. Ik zal eens proberen bij de andere verenigingen!

dank je.

• hans zweverink

Dan kom je toch gewoon naar Doetinchem, volgens mij moet het daar geen probleem zijn, alleen als je natuurlijk spikes of iets dergelijks hebt.

Kom as Zondag maar langs, dan kunnen we het e.a bekijken.

De baan ligt achte Mac Donalds aan de autobaan en we trainen van 10 tot 12 uur

Groeten Hans Zweverink

• Bo Kleinhesselink, bobo

Je kent misschien wel Anneke Beerten… nou die traint af en toe in Doetinchem en in Haaksbergen…

• Ook

Je hebt ook nog de oude baan in Doetinchem.

24 uur p/d 7 dagen per week beschikbaar.

• Webmaster bicyclemotocross.tk

of BMX track lichtenvoorde

• tanja

Dank!!

…waar kan ik de baan in lichtenvoorde en de oude baan in doetinchem vinden?

• Paul Sloesen

Oude baan Doetinchem is achter het station bij de Vredesteinfabriek. Dus vanaf de snelweg naar centrum rijden en vlak voor de spoorwegovergang linksaf, tweede straat rechts en voor de slagboom is links een parkeerplaats.

Klopt dit nog??????

• Karel Boogaards

Vreemd dat Apeldoorn het tegenwoordig niet meer toestaat.

Een aantal jaren geleden trainde de Apeldoornse mountainbike club gezamelijk met de fietscrossers.

Lengte van de fiets en kapotspringen van de baan hebben er niks mee te maken. Met een crossfiets spring je net zoveel kapot als met een mountainbike.

En zolang de mensen (MTB'ers) ermee akkoord gaan dat ze op eigen risico rijden, vind ik dat ze niet zo moeilijk moeten doen.