Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beschermers: eigen keuze!

• Bram ®

Beste mensen, het wordt tijd dat we de prehistorie van het fietscrossen achter ons laten en de nutteloze plastic onderdelen van onze fietsen verwijderen. Natuurlijk zagen ze er stoer uit in 1978, maar vandaag de dag dienen ze geen enkel nut meer en is het enkel nog show (behalve voor de liefhebber). Bij de meeste fietsen krassen de overbodige beschermers alleen maar in lak doordat er zand en gravel tussen de buizen en de beschermers is gekomen. Doe mee, en help onze mooie sport naar een hoger plan. Met de olympische nominatie is fietscross inmiddels internationaal erkend als volwassen sport. Dus het is tijd de kinderziektes uit de weg te ruimen, kortom: weg met die beschermers!

PS: en ook opzouten met de (gevaarlijke) klikpedalen

• Karel Boogaards

Ik dacht dat ik de enige was die die clicks waardeloos vond!

Ben het niet helemaal met je eens over die beschermers. Ze kunnen heel stylish zijn… Een kale buis ziet er ook niet echt geweldig uit, toch?

Enne… Misschien helpt het niet zo heel veel, maar ik ga toch liever met m'n zak op de beschermer dan op de kale stalen buis.

• niels

wat waardeloze kliks

ik wil echt nooit meer zonder vind het maar niets gewone trappers

das pas gevaarlijk

• Webmaster bicyclemotocross.tk

Precies net zo als Niels zegt ik kan niet zonder als we zonder moeten gaan rijden zoals in Frankrijk dan krijgen we nog flinke discussies hierover en waarschijnlijk zuller er net zo als mij dan een aantal mensen de fiets aan de boom hangen!! En over de beschermers ik vind dat iedreen zelf moet bepalen of ze met of zonder fietsen, het helpt toch niks die lelijke dingen ik koop toch ook geen tv met een plastic zak er omheen!

De groeten

www.bicyclemotocross.tk

• Barry

Clicks weg, gewoon weer ouderwetse zware stalen fietsen, blijft de BMX mooi waar het 20 jaar geleden al stond,volgens mij wil je die kant op. Waarom zou de BMX geen gebruik mogen maken van nieuwe technieken zoals clicks, in alle takken van wielersport is het geen probleem, dus laten we ons op de olympische spelen laten zien als een sport die met de vooruitgang in de techniek meegaat, als de trackmanagers kunnen controleren of een lullig beschermmertje aanwezig is kunnen ze vast ook wel controleren of een clickpedaaltje goed af is gesteld als ze tenminste oog hebben voor veiligheid

• Amanda

Heb me altijd al afgevraagd waarom er nou beschermers op zitten, je hebt toch al een helm op en handschoenen en stevige kleding aan.

Voor de veiligheidsfreaks is misschien een kettingkast ook nog een optie :-)

• bmxer

hoezo gewone trappers zijn pas gevaarlijk ik denk niet dat het verschil maakt.

en waarom zou je stoppen met fietscross als clicks verboden werden het maakt ja geen verschil het is dan ja voor iedereen hetzelfde.

• Robert de Wilde

Al dat gezeik over gevaarlijke clicks of beschermers. Het is heel simpel, als jij je zelf niet wilt blesseren, dan moet je op dammen gaan. BMX is nu eenmaal een gevaarlijk sport en jij beslist er zelf voor om op de BMX fiets te stappen. Het hoeft niet, maar het mag wel. Clicks hebben plus en min punten, het heeft mij al een paar keer geholpen. Clicks of flat pedals ze hebben alle 2 hun plus en min punten.

Zolang je niet op je bek gaat is er niks aan de hand, simpel zat.

Robert de Wilde

• Bram ®

Hello,

OK Robert jij snapt het tenminste, beschermers en/of clicks: eigen keuze!

Maar wat mij betreft: beschermers en clicks eraf………

Bram ®

• Jake

Hoe hebben jullie dan in godsnaam leren fietsen??? ;-)