Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beschermers: eigen keuze!

• Jake

Hoi Robert,

Ik las op Dale zijn site dat Thomas een wedstrijd zonder clicks heeft gereden

en niet onverdienstelijk 2e is geworden in de finale.

Dus de vraag of clicks nu sneller zijn of niet wordt denk ik wel bevestigd.

De AA-pro is denk ik de classe maar iedereen het meest aan elkeer gewaagd is.

Het is denk ik gewoon een kwestie van je goed voelen waarmee dat je fietst.

Weet jij eigenlijk waarom hij de keuze heeft gemaakt om met flats te rijden of

was dat om alleen maar te wennen voor de Tours indoor?

groeten en succes,

Robert

• Alexander

In de oudere klasses kan iedereen zelf wel beslissen of hij met click of flats rijdt. Bij de jongere rijders is het volgens mij wel goed iets te doen. Het is mij het afgelopen seizoen meerdere keren opgevallen dat de jongere rijders bij een val niet altijd uit de clicks komen wat de val een aantal malen zwaarder maakt.

Mischien een idee om of clicks te verbieden in de jongere klasses wat, volgens mij ook positief is voor de techniek, van de rijders of in ieder geval wat te doen aan te strak afgestelde clicks. Vraag me niet hoe je dat laatste moet controleren dat weet ik ook niet.

Zelf fiets ik alleen op de MTB met clicks en kom er bij een val altijd wel uit. Volgens mij hebben de oudere rijders hier bij de BMX ook geen moeite mee.

• Robert de Wilde

Hallo Jake,

Ik heb het idee dat Thomas beter rijdt met flats dan met clips. Als ik hem zie fietsen op flats rijdt hij beter dan wanneer hij met clips rijdt. Bij hem maakt het niet uit of hij met flats rijdt. Hij is altijd snel. Ik denk dat hij iets zekerder voelt als hij met flats rijdt.

Waarom rijdt hij met flats, omdat niemand in Frankrijk met clips mag rijden. De bond in Frankrijk heeft clips verboden. Hij rijdt persoonlijk ook liever met flats. Ik trouwens ook, maar ik ben gewoon sneller met clips, simpel zat.

Mazzel Robert

• wikus

altijd dat gezeik over die clips,wat maakt het nou uit als de rijder of rijdster het er maar mee kan vinden,en als het niet je voorkeur heeft ga er dan ook niet over zeiken.

maar wat ik wel vind is dat inmiddels die stomme worsten van die fietsen af mogen want of dat je er met of zonder beschermers afdondert dat maakt dan ook niks meer uit.

mazzel wikus

• damon huijink

Wat betreft de beschermers heb je groot gelijk, Bram. Ik vraag me serieus af wie ze ooit heeft bedacht en waar ze eigenlijk toe dienen: veiligheid of extra ruimte voor reclameuitingen?! En nee, m´n fietsje wordt er niet bepaald fraaier op met die “worsten”.

Persoonlijk ben ik het eens met wat je te vertellen hebt over clicks. Ik heb ze een half jaartje gebruikt omdat het wel degelijk voordelen heeft, met name bij de start. Maar na een crash waarbij ik zo ongeveer achterstevoren op m´n fiets zat maar nog steeds ingeklikt was (probeer dat maar eens te visualiseren!) heb ik besloten om weer over te stappen op de oude vertrouwde flatties. Puur omdat ze mij een veiliger gevoel geven… En dan maar iets langzamer. Ik zal echter nooit een oordeel vellen over de oudere rijders die ze gebruiken en weten hoe er mee om te gaan, maar moet wel altijd stevig lachen om kinderen van een jaar of 6 die ik met clicks zie rijden omdat deze niets voor hen zullen doen. Ze zullen er zeker niet harder door fietsen en voor de techniek is het ook niet bepaald bevordelijk.