Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beginnen met BMX-en

• Martijn

Hoi

Ik ben Martijn en wil gaan beginnen met BMX-en. Wat ik waarschijnlijk voornamelijk zal gaan doen is Flatland en Streeten. Alleen ben ik voor de rest een beetje een leek. Nu vraag ik me af of jullie tips hebben voor de aanschaf van een BMX. Wat is een goede BMX voor een beginner en moet ik op bepaalde dingen letten? Daarnaast vroeg ik me af of er ook verschillende maten van bikes zijn aangezien ik vrij lang ben(ongeveer twee meter)…..

Wie helpt mij aan info waar ik mee verder kan?

groetjes, Martijn.

• Arjan G

Je moet eens contact opnemen met Paul´s Boutique. Hij kan je alles vertellen wat je maar zou kunnen willen weten. En hij zal je geen troep verkopen.

Dus kijk even op www.paulsboutique.nl

Groeten Arjan

• Rick

Voor mij zijn er 2 winkels die goed zijn in Nederland en dat zijn

pauls boutique (link is door Arjan gegeven)

soulcycle (www.soulcycle.nl)

de eerste heb ik meer vertrouwen in voor street/dirt/park/vert

bij soulcycle heb ik meer vertrouwen in flatland.

Misschien omdat de beheerders van soulcycle voornamelijk flatlanders zijn en paul meer street/park ofzo… (laatste weet ik niet zeker).

Een aardige street/flatland bmx die ook betaalbaar is, is de We the People Daredevil (ik heb zo het idee dat paul je die ook zal aanraden).

Voor tricks zie:

www.bmx-zone.com (of direct naar het forum www.bmx-forum.com en klik dan op het trick forum en daar staan “trick sites” met een overzichtje).

Verder vind je op dit prikbord nauwelijks freestylers (helaas :P) maar vooral racers.

heel kort gezegd en eigenlijk te kort door de bocht:

flatland (evenwicht (techniek) boven alles)

street (techniek en durf)

voor freestyle zul je ongelovelijk veel geduld moeten hebben en je zult er enorm veel tijd in moeten steken wil je het goed kunnen. Zeker flatland zal een flinke uitdaging zijn. Eerst begin je met simpele barspins, endo's etc die makkelijk te leren zijn, maar dan komt het rijden op 1 wiel en begint het lastigere gedeelte. Maar als je het leuk vindt en er genoeg tijd in wil steken, dan kom je vast een heel eind.

Ik ben overigens 1m90 en doe het goed op mijn kleine 18.9" WTP pony'tje :) (naja goed…you get the point :P)

• Rick

ohja als je je bij bmx-forum aanmeld kun je me PM'en (private message) Ik ben FOL op dat forum (en ook op bmxtrix.com forum)

• Alexander

Ik heb nog een Haro te koop. Chromo frame, KHE flatland vork. Gyro, 3 delig cranckstel enz. voor 250 euro is ie voor jou.

Groeten,

Alexander

• damon huijink

Twee meter?! Wow, they grow them big!!! Arjan heeft gelijk: voor freestyle kun je het best contact opnemen met Paul maar ik vraag me af of er zoiets bestaat als een Flatland fiets voor iemand van twee meter… Als je voor een Street Bike gaat, zou ik met jouw lengte vragen naar een fiets met een TT van 21 inch.

Heb zelf een S&M Holmes te koop staan die geschikt is voor Dirt en Street, en je kunt er zelfs nog mee racen als je geen probleem maakt van een kilootje meer.

• Rob Korendijk

Onze zoon heeft een half jaar op een stuntfiets (flatland) gefiets.

Nieuwprijs € 600,00. Merk GT Bump Mat zwart. In nieuwstaat. Perfect onderhouden.

Kortom een uitstekende fiets. Nu voor de helft van de prijs. Dus € 300,00

Voor informatie mail markkorendijk@hotmail.com

of bel 06-11015098

• Rick

Damon: 2 meter kan zeer goed op een kleine flatland fiets, ik heb 18.9" en alles gaat goed.