Voor mij zijn er 2 winkels die goed zijn in Nederland en dat zijn
pauls boutique (link is door Arjan gegeven)
soulcycle (www.soulcycle.nl)
de eerste heb ik meer vertrouwen in voor street/dirt/park/vert
bij soulcycle heb ik meer vertrouwen in flatland.
Misschien omdat de beheerders van soulcycle voornamelijk flatlanders zijn en paul meer street/park ofzo… (laatste weet ik niet zeker).
Een aardige street/flatland bmx die ook betaalbaar is, is de We the People Daredevil (ik heb zo het idee dat paul je die ook zal aanraden).
Voor tricks zie:
www.bmx-zone.com (of direct naar het forum www.bmx-forum.com en klik dan op het trick forum en daar staan “trick sites” met een overzichtje).
Verder vind je op dit prikbord nauwelijks freestylers (helaas ) maar vooral racers.
heel kort gezegd en eigenlijk te kort door de bocht:
flatland (evenwicht (techniek) boven alles)
street (techniek en durf)
voor freestyle zul je ongelovelijk veel geduld moeten hebben en je zult er enorm veel tijd in moeten steken wil je het goed kunnen. Zeker flatland zal een flinke uitdaging zijn. Eerst begin je met simpele barspins, endo's etc die makkelijk te leren zijn, maar dan komt het rijden op 1 wiel en begint het lastigere gedeelte. Maar als je het leuk vindt en er genoeg tijd in wil steken, dan kom je vast een heel eind.
Ik ben overigens 1m90 en doe het goed op mijn kleine 18.9" WTP pony'tje (naja goed…you get the point )