Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Inkorten stuur???

• Adidas

Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een freestyle bmx. Nu zit ik een beetje te kijken op marktplaats en zie ik een paar keer staan, dat de bmx-en een ingekort stuur hebben. Wat is het nut ervan en hoe kan je dat doen/laten doen. Neem aan dat dat inkorten gaat over de breedte van het stuur. Hoop dat iemand me hier kan helpen, ook al weet ik dat de meesten hier racers zijn.

Alvast bedankt.

Groeten Maarten

• Arjan G

Hallo Maarten,

Je stuur inkorten heeft als nut bij het freestylen dat het stuur makkelijker/sneller draait bij barspins etc. Je moet de breedte van het stuur instellen op wat je zelf lekker vindt rijden. Dit gebeurt ook door (sommige) racers.

Je kan het stuur zelf inkorten. Dit kan je doen door het af te zagen met een ijzerzaag, maar makkelijker is het om het te doen met een pijpensnijder. Dan weet je iig dat je altijd recht gaat. Let heel goed op dat je aan allebei de kanten van het stuur er even veel af haalt.

Als je nog vragen hebt dan horen we het wel..

Groeten Arjan

• Adidas

Ok, bedankt voor de info

Groeten Maarten

• Rick

het inkorten van het stuur kan ook als voordeel hebben dat je makkelijker met je been eromheen kan, wat je bij sommige tricks kunt gebruiken. (flatland that is)

Bij barspins heeft het ook als voordeel dat het makkelijker gaat omdat het stuur je anders kan raken (zeker als je een barspin vanaf je pedalen doet) dan raakt het stuur je been nog wel eens. (alle freestylen)

als je zelf gaat inkorten, erop letten dat je um niet te kort afsnijdt/zaagt. Een stukkie eraan ‘plakken’ gaat niet (makkelijk)